برگزیدگان نهایی نخستین دورۀ جشنوارۀ داستان پانزده‌کلمه‌ای کودکان کار (جایزۀ ادبیات اقلیت) Reviewed by Momizat on . ادبیات اقلیت ـ دبیرخانۀ جایزۀ ادبیات اقلیت، اسامی برگزیدگان نهایی نخستین دورۀ جشنوارۀ داستان پانزده‌کلمه‌ای کودکان کار در دو بخش اصلی و بخش ویژۀ شرکت‌کنندگان زی ادبیات اقلیت ـ دبیرخانۀ جایزۀ ادبیات اقلیت، اسامی برگزیدگان نهایی نخستین دورۀ جشنوارۀ داستان پانزده‌کلمه‌ای کودکان کار در دو بخش اصلی و بخش ویژۀ شرکت‌کنندگان زی Rating: 0
شما اینجا هستید:خانه » خبر و گزارش » جوایز ادبی » برگزیدگان نهایی نخستین دورۀ جشنوارۀ داستان پانزده‌کلمه‌ای کودکان کار (جایزۀ ادبیات اقلیت)

برگزیدگان نهایی نخستین دورۀ جشنوارۀ داستان پانزده‌کلمه‌ای کودکان کار (جایزۀ ادبیات اقلیت)

برگزیدگان نهایی نخستین دورۀ جشنوارۀ داستان پانزده‌کلمه‌ای کودکان کار (جایزۀ ادبیات اقلیت)

ادبیات اقلیت ـ دبیرخانۀ جایزۀ ادبیات اقلیت، اسامی برگزیدگان نهایی نخستین دورۀ جشنوارۀ داستان پانزده‌کلمه‌ای کودکان کار در دو بخش اصلی و بخش ویژۀ شرکت‌کنندگان زیر هفده سال، و نیز پنج اثر تقدیرشدۀ این جشنواره را اعلام کرد.

دبیرخانۀ جایزۀ ادبیات اقلیت: مطابق اعلام قبلی و هم‌زمان با روز جهانی مبارزه با کار کودکان در روز دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ (۱۲ ژوئن ۲۰۱۷) نتایج نهایی و بیانیۀ اختتامیۀ نخستین دورۀ جشنوارۀ داستان کوتاه کوتاه (پانزده‌کلمه‌ای) با موضوع کودکان کار، به این شرح اعلام می‌شود:

√ الف. ده برگزیدۀ نهایی بخش اصلی جشنواره، به انتخاب هیئت داوران، آقایان محمدجواد جزینی، ابوتراب خسروی و محمدرضا یوسفی (به ترتیب حروف الفبا) عبارت‌اند از:

مهراب اکبری شهپر ـ قم؛

لیلا باقی پور ماسوله ـ تهران؛

فرید حسینیان تهرانی ـ تهران؛

کاظم رستمی ـ زنجان؛

محمدرضا زندیه ـ تهران؛

محمدحسین سوهانی ـ شاهرود؛

صدیقه صادقی ـ اصفهان؛

نامدار کامرانی فر ـ دزفول؛

مهدی نورمحمدزاده ـ تبریز؛

یاسر یسنا ـ تهران.

* به ده برگزیدۀ بخش اصلی جشنواره، لوح تقدیر، جایزۀ نقدی به مبلغ پنج میلیون ریال و بستۀ اهدایی انتشارات تاک تقدیم خواهد شد.

√ ب. پنج شرکت‌کننده که آثار آنان به عنوان آثار تقدیرشدۀ جشنواره انتخاب شده است، (به ترتیب حروف الفبا) عبارت‌اند از:

علی جانب الهی ـ تهران؛

عادله جعفری ـ قرچک؛

احمد سوسرایی ـ آزادشهر؛

سید علیرضا طباطبایی ـ تهران؛

فریبا غلامرضایی ـ خرم آباد.

* به نویسندگان پنج اثر تقدیری جشنواره، لوح تقدیر و بستۀ اهدایی انتشارات تاک تقدیم خواهد شد.

√ ج. ده شرکت‌کنندۀ برگزیدۀ بخش جانبی جشنواره، ویژۀ شرکت‌کنندگان کودک و نوجوان (زیر هفده سال) به انتخاب دو ماهنامۀ باغ و  سلام بچه‌ها (به ترتیب حروف الفبا) عبارت‌اند از:

حمیدرضا ایمانزاده ـ نقده (متولد ۱۳۷۹)؛

محمد (بابک) باکو دزفولی ـ دزفول (متولد ۱۳۷۸)؛

سعید پورمحرم ـ تبریز (متولد ۱۳۷۹)؛

یسنا ترک تکمه داشی ـ همدان (متولد ۱۳۸۴)؛

سید امیرمحمد حسینی ـ قزوین (متولد ۱۳۷۸)؛

سید علیرضا خادم ـ تهران (متولد ۱۳۸۸)؛

شقایق فقیه زاده ـ تهران (متولد ۱۳۷۹)؛

سپیده محمودی ـ بجنورد (متولد ۱۳۷۹)؛

مهدی مولائی ـ خرمدره (متولد ۱۳۷۹)؛

مهرداد هدایتی ـ قائمشهر (متولد ۱۳۸۱).

* در این بخش آثار شرکت‌کنندگان هفده و زیر هفده سال به طور جداگانه داوری شده است. سن شرکت‌کنندگان بر اساس سال تولد آن‌ها و تاریخ اعلام فراخوان (سال ۱۳۹۵) محاسبه شده است و به برگزیدگان این بخش جانبی جشنواره، هدایای ماهنامۀ باغ (شامل لوح تقدیر و بستۀ هدیه شامل کتاب و مجله) و هدیۀ ماهنامۀ سلام بچه‌ها (اشتراک یک سالۀ این ماهنامه) و هدیه‌ای از طرف انتشارات تاک تقدیم خواهد شد.

جوایز و تقدیرنامه

√ د. آثار برگزیدۀ بخش اصلی و بخش تقدیری جشنواره از میان ۳۱۰ اثر برگزیده از ۲۱۶ نویسنده در بخش نخست جشنواره انتخاب شده است. که این ۳۱۰ اثر، از مجموع ۱۸۴۳ اثر ارسالی به جشنواره از ۴۸۶ شرکت‌کننده در مرحلۀ نخست انتخاب شده بود.

√ هـ. کتاب مجموعه‌آثار نخستین دورۀ جشنوارۀ داستان پانزده‌کلمه‌ای با موضوع کودکان کار، با عنوان «شازده‌کوچولو در مترو» دربردارندۀ ۵۸۰ اثر منتخب از مجموع ۱۸۴۳ اثر ارسالی به دبیرخانه است که شامل تمامی ۳۱۰ اثر راه‌یافته به مرحلۀ نهایی به اضافۀ یک اثر از ۳۷۰ شرکت‌کننده‌ای است که آثار آنان در مرحلۀ نخست انتخاب نشده است. و بنابراین، از تمامی شرکت‌کنندگان در جشنواره حداقل یک اثر در این کتاب منتشر شده است. این کتاب همچنین دربردارندۀ یادداشت‌هایی از هیئت داوران جشنواره دربارۀ آثار ارسالی و این جشنواره است و علاوه بر آن، برگزیده‌ای از یادداشت‌های شرکت‌کنندگان در جشنواره در آن منتشر شده است. «شازده‌کوچولو در مترو» در مرحلۀ آماده‌سازی برای اخذ مجوزهای لازم برای انتشار است و امیدواریم به‌زودی در اختیار علاقه‌مندان قرار بگیرد.

√ و. چنان‌که در فراخوان این جشنواره ذکر شده بود، بیست درصد از کل مبالغ دریافتی از شرکت‌کنندگان و علاقه‌مندان به حمایت آزاد، برای کمک مستقیم به کودکان کار، در اختیار جمعیت دفاع از کودکان کار و خیابان قرار داده شد، که این مبلغ با توجه به کل مبلغ دریافتی (۳۱۶۰۰۰۰ تومان) به ۶۳۲۰۰۰ تومان رسید. تصویر رسید این مشارکت زیبای گروهی تمامی شرکت‌کنندگان در جشنواره و علاقه‌مندان به آن را اینجا مشاهده کنید.

√ ز. دبیرخانۀ جایزۀ ادبیات اقلیت، مجریِ نخستین دورۀ جشنوارۀ داستان پانزده‌کلمه‌ای کودکان کار، از تمامی شرکت‌کنندگان و حامیان آزاد جشنواره که برگزارکنندۀ اصلی و نخستین حامی این جشنواره بوده‌اند، تشکر و قدردانی می‌کند و آنان را برندگان اصلی و واقعی این جشنواره می‌داند که با کمک به برگزاری این جشنواره، علاوه بر مشارکت مستقیم در ساختن دنیایی بهتر برای کودکان، از کاری فرهنگی در این زمینه نیز حمایت کرده‌اند.

√ ح. دبیرخانۀ جایزۀ ادبیات اقلیت از هیئت داوران محترم جشنواره، آقایان محمدجواد جزینی، ابوتراب خسروی و محمدرضا یوسفی، که با شکیبایی و دقت، آثار جشنواره را بارها مطالعه کردند و با حضورشان به برگزاری جشنواره کمک کردند و به آن اعتبار بخشیدند، و نیز از همکاران و نویسندگان گرامی، محمد بهرامی، حامد جلالی، سعید شریفی، زهره عارفی، تینا محمدحسینی و رؤیا هدایتی که در انتخاب و داوری مرحلۀ نخست آثار کمک‌کار دبیرخانۀ جشنواره بوده‌اند، صمیمانه سپاسگزاری می‌کند.

√ ط. این دبیرخانه از تمامی نهادها و مؤسسات و اشخاص حقوقی حمایت‌کننده از این جشنواره نیز کمال تشکر را دارد که با حمایت خود در هرچه بهتر برگزار شدن این جشنواره یاری‌گرمان بودند؛ از جمعیت دفاع از کودکان کار و خیابان (برای حمایت اولیه‌‌اش از برگزاری جشنواره) از مؤسسۀ شهر کتاب (برای حمایت تبلیغاتی و اطلاع‌رسانی‌اش از جشنواره) از سازمان زیباسازی شهر تهران (برای تقبل بخشی از جوایز و دیگر هزینه‌های برگزاری جشنواره) از انتشارات تاک (برای اختصاص بستۀ ویژۀ جایزۀ انتشارات تاک به آثار برگزیده و تقدیرشدۀ جشنواره) از دو ماهنامۀ باغ و سلام‌ بچه‌ها (برای برگزاری بخش ویژۀ شرکت‌کنندگان کودک و نوجوان جشنواره) و همچنین از کانال خبرهای فوری / مهم، خانۀ ادبیات افعانستان، خانۀ کودکان کوشا، کانون یاریگران دانشگاه صنعتی شریف، گروه داستان جمعه و مجتمع ناشران قم، ماهنامۀ ماشین دودی و ماهنامۀ الکترونیک سرند (برای حمایت تبلیغاتی و اطلاع‌رسانی‌شان از جشنواره).

√ ی. دبیرخانۀ جایزۀ ادبیات اقلیت امیدوار است که بتواند با برگزاری دوره‌های بعدی این جشنواره و با تداوم این حرکت فرهنگی، نقشی در پیوند ادبیات و مسائل اجتماعی داشته باشد و بتواند از این طریق، در بهبود اوضاع اجتماعی و بیان و رفع معضلات فرهنگی نقشی را ایفا کند.

√ این صفحه، با معرفی بیشتر برگزیدگان جشنواره به‌روز خواهد شد.

 

ادبیات اقلیت / ۲۲ خرداد ۱۳۹۶

تمامی حقوق برای پایگاه اینترنتی «ادبیات اقلیت» محفوظ است.

رفتن به بالا