مجموعه شعر “مردن با پایان باز” منتشر شد Reviewed by Momizat on . ادبیات اقلیت ـ مجموعه شعر "مردن با پایان باز" سروده ساناز داود زاده فر به‌تازگی به همت نشر داستان در تهران منتشر شده است. این کتاب، ۶۵ قطعه شعر کوتاه و بلند با ادبیات اقلیت ـ مجموعه شعر "مردن با پایان باز" سروده ساناز داود زاده فر به‌تازگی به همت نشر داستان در تهران منتشر شده است. این کتاب، ۶۵ قطعه شعر کوتاه و بلند با Rating: 0
شما اینجا هستید:خانه » خبر و گزارش » اخبار کتاب » مجموعه شعر “مردن با پایان باز” منتشر شد

مجموعه شعر “مردن با پایان باز” منتشر شد

مجموعه شعر “مردن با پایان باز” منتشر شد

ادبیات اقلیت ـ مجموعه شعر “مردن با پایان باز” سروده ساناز داود زاده فر به‌تازگی به همت نشر داستان در تهران منتشر شده است. این کتاب، ۶۵ قطعه شعر کوتاه و بلند با مضمون مرگ و جنگ را در بر دارد.

ساناز داودزاده فر اولین کتاب شعر خود با عنوان “روی حروف مرده راه می‌روم” را با ترجمۀ عربی در انتشارات تموز در دمشق سوریه منتشر کرده بود و این مجموعه شعر با استقبال منتقدان عرب مواجه شد و بیش از سی نقد بر روی این مجموعه نوشته شد.

ترجمۀ مجموعه شعر”روی حروف مرده راه می‌روم” به زبان اسپانیایی نیز منتشر شده است و این مجموعه به‌زودی به زبان‌های فرانسه و انگلیسی هم منتشر خواهد شد.

ساناز داودزاده فر متأثر از بستر جنگ‌آلود منطقه، روایت مرگ را در فضای شعرهای خود منعکس کرده است. به لحاظ مضمون، هر دو مجموعۀ او در همین راستا سروده شده‌اند.

“مردن با پایان باز” مجموعه‌ای است از سطرهایی که از جنگ و مرگ زخمی و خسته‌اند و در آن جنازۀ نیمه‌جان کلمات سعی دارند خود را در ذهن مخاطب دفن کنند.

این کتاب را نشر داستان برای نخستین بار در سال ۱۳۹۷ در تیراژ ۵۰۰ نسخه و با قیمت ۲۱۵۰۰ تومان در ۱۱۴ صفحه منتشر کرده است.

در شعری از این کتاب می‌خوانیم:

مرگ از لای شب بوها پیدا

من بادبادکی در دستم

مرگ کوچک بود

کوچک

اندازۀ چند حفرۀ گلوله‌ای

که روی سینه‌ام مانده.

ادبیات اقلیت / ۲۲ مهر ۱۳۹۷

تمامی حقوق برای پایگاه اینترنتی «ادبیات اقلیت» محفوظ است.

رفتن به بالا