آغاز داوری «جایزه داستان تهران» Reviewed by Momizat on . دبیر «جایزه داستان تهران» از آغاز داوری اولیه آثار رسیده به دبیرخانه این جایزه خبر داد. ادبیات اقلیت ـ ستاد خبری دومین دوره «جایزه داستان تهران» اعلام کرد: مینا دبیر «جایزه داستان تهران» از آغاز داوری اولیه آثار رسیده به دبیرخانه این جایزه خبر داد. ادبیات اقلیت ـ ستاد خبری دومین دوره «جایزه داستان تهران» اعلام کرد: مینا Rating: 0
شما اینجا هستید:خانه » خبر و گزارش » جوایز ادبی » آغاز داوری «جایزه داستان تهران»

آغاز داوری «جایزه داستان تهران»

آغاز داوری «جایزه داستان تهران»

دبیر «جایزه داستان تهران» از آغاز داوری اولیه آثار رسیده به دبیرخانه این جایزه خبر داد.

ادبیات اقلیت ـ ستاد خبری دومین دوره «جایزه داستان تهران» اعلام کرد: مینا فرشید‌نیک با اشاره به اینکه مهلت ارسال آثار برای این دوره به پایان رسیده، تعداد شرکت‌کنندگان امسال طی چهار ماه فراخوان را ۱۳۶۲ نفر اعلام کرد که نسبت به سال گذشته و اولین دوره‌ این جایزه ده درصد افزایش یافته است.

وی گفت: داوری اولیه این آثار توسط شورای بررسی داستان آغاز شده و آثاری که به دور دوم این رقابت راه پیدا کنند، آذر ماه به منظور داوری نهایی و انتخاب برگزیدگان به هیات داوران سپرده خواهند شد.

به گفته‌ فرشیدنیک داوری نهایی این دوره از «جایزه داستان تهران» را علی خدایی، فرخنده آقایی، علی موذنی، بلقیس سلیمانی و محمدحسن شهسواری به عهده خواهند داشت.

سردبیر ماهنامه‌ «داستان» همشهری با اشاره به اینکه امسال ۵۱ درصد شرکت‌کنندگان زن و ۴۹ درصد آن‌‌ها مرد بوده‌اند، مشارکت تهرانی‌ها در این جایزه را با چیزی حدود ۶۷ درصد بالاترین میزان مشارکت عنوان کرد و از شهرهای کرج، مشهد، اصفهان، شیراز و تبریز به ترتیب به عنوان شهرهایی با بیشترین میزان مشارکت نام برد.

وی گفت: حدود ۲۲ درصد شرکت‌کنندگان حداقل یک اثر چاپ شده دارند و ۲۲ درصد آن‌ها نیز سابقه دریافت جایزه‌های ادبی را داشته‌اند. در این میان بیشترین تعداد شرکت‌کننده با چیزی حدود ۶۴ درصد به گروه سنی ۲۱ تا ۳۰ سال تعلق دارد و پس از آن نیز گروه سنی ۳۱ تا ۴۰ سال بیشترین آمار را به خود اختصاص داده‌اند.

فرشیدنیک توضیح داد: امسال رتبه‌های اول تا سوم جایزه داستان تهران به ترتیب ۷۰ میلیون ریال، ۵۰ میلیون ریال و ۳۰ میلیون ریال دریافت می‌کنند. از پنج اثر برتر نیز هر یک با مبلغ ۱۰ میلیون ریال تقدیر خواهد شد و هفت جایزه هم در بخش جنبی جمعا به مبلغ ۵۳۰ میلیون ریال به برگزیدگان اهدا می‌شود.

دومین دوره «جایزه داستان تهران» را ماهنامه‌ داستان همشهری برگزار می‌کند.

نتایج اولیه‌ داوری‌ها و اخبار مربوط به این جایزه را می‌توانید در سایت داستان به نشانی dastanmag.com دنبال کنید.

تمامی حقوق برای پایگاه اینترنتی «ادبیات اقلیت» محفوظ است.

رفتن به بالا