آفتاب زنجیر به محبس تابوت رونمایی می‌شود Reviewed by Momizat on . ادبیات اقلیت ـ مجموعه شعر مشترک آفتاب زنجیر به محبس تابوت روز جمعه 24 اردیبهشت 1395 با حضور مؤلفان کتاب و دکتر فریبرز رئیس دانا و کامران برادران، در مؤسسۀ آپ‌آر ادبیات اقلیت ـ مجموعه شعر مشترک آفتاب زنجیر به محبس تابوت روز جمعه 24 اردیبهشت 1395 با حضور مؤلفان کتاب و دکتر فریبرز رئیس دانا و کامران برادران، در مؤسسۀ آپ‌آر Rating: 0
شما اینجا هستید:خانه » خبر و گزارش » اخبار کتاب » آفتاب زنجیر به محبس تابوت رونمایی می‌شود

آفتاب زنجیر به محبس تابوت رونمایی می‌شود

آفتاب زنجیر به محبس تابوت رونمایی می‌شود

ادبیات اقلیت ـ مجموعه شعر مشترک آفتاب زنجیر به محبس تابوت روز جمعه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ با حضور مؤلفان کتاب و دکتر فریبرز رئیس دانا و کامران برادران، در مؤسسۀ آپ‌آرت‌مان تهران رونمایی و نقد می‌شود.

کتاب آفتاب زنجیر به محبس تابوت مجموعه شعرهایی است که صادق الهه، سعید میرزایی و میلاد جنت به صورت مشترک سروده‌اند و به صورت ناشر ـ مؤلف در ماه‌های پایانی سال ۱۳۹۴ منتشر کرده‌اند.

این کتاب ۹۵ صفحه‌ای دربردارندۀ ۴۳ شعر مشترک است و مقدمه‌ای با عنوان «جستاری بر شعر مشترک» است که به چگونگی خلق این اشعار مشترک و توضیحاتی دربارۀ آن پرداخته است.

جلسۀ نقد این کتاب، از ساعت ۱۷ روز جمعه ۲۴/۲/۹۵ در مؤسسۀ آپ‌آرتمان، واقع در تهران، خیابان ایرانشهر، خیابان کلانتری، پلاک ۴۸ برگزار خواهد شد.

ادبیات اقلیت / ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵

در بخشی از مقدمۀ کتاب آفتاب مشترک به محبس تابوت می‌خوانیم:

«…دلهرۀ ما برای جهان معاصرمان، به حد نهایت خود رسیده، چنان‌که افکار و تصاویر مشوش و دلهره‌آور بر شب و روزمان سایه افکنده، در آن‌جا که آسمان در دورترین نقطه از زمین قرار گرفته و فریادها و زمزمه‌ها و لالایی‌هایمان چنان بازتاب همهمه‌واری یافته که گویی حالاست که گوش‌هایمان را کرد کند و زمزمه‌ها را قطع…

… در این بلبشوی خودساخته، ما با این رویکرد که چون ترانه‌های ابتدایی از آن همگان بوده و همگان در ساخت آن نقش داشته‌اند پس به ناچار زبان حال همه محسوب می‌شده و همگان آن را درمی‌یافتند و صریحاً و عمیقاً از آن متأثر می‌شدند، دست به کار خلق اشتراکی شدیم. با این تفاوت که ما چند صد سال تجربۀ تاریخی در گنجینۀ ادبیات خود نهان داریم و به زعم آن تصاویر و زبان‌مان متعلق به عصرمان است….»

کانال سایت ادبیات اقلیت در تلگرام

تمامی حقوق برای پایگاه اینترنتی «ادبیات اقلیت» محفوظ است.

رفتن به بالا