انتشار الکترونیک کتاب منزل‌گاه‌ها نوشتۀ عبدالله محیسن Reviewed by Momizat on . ادبیات اقلیت ـ منزل‌گاه‌ها کتابی است نوشتۀ عبدالله محیسن که پس از سه سال انتظارِ نشر، برای نخستین بار در سال 1399 به همت نشر ادبیات اقلیت و به صورت الکترونیک من ادبیات اقلیت ـ منزل‌گاه‌ها کتابی است نوشتۀ عبدالله محیسن که پس از سه سال انتظارِ نشر، برای نخستین بار در سال 1399 به همت نشر ادبیات اقلیت و به صورت الکترونیک من Rating: 0
شما اینجا هستید:خانه » خبر و گزارش » انتشار الکترونیک کتاب منزل‌گاه‌ها نوشتۀ عبدالله محیسن

انتشار الکترونیک کتاب منزل‌گاه‌ها نوشتۀ عبدالله محیسن

انتشار الکترونیک کتاب منزل‌گاه‌ها نوشتۀ عبدالله محیسن

ادبیات اقلیت ـ منزل‌گاه‌ها کتابی است نوشتۀ عبدالله محیسن که پس از سه سال انتظارِ نشر، برای نخستین بار در سال ۱۳۹۹ به همت نشر ادبیات اقلیت و به صورت الکترونیک منتشر شده است.

نویسندۀ کتاب در یادداشتی کوتاه به هنگام اتمام کتاب در سال ۱۳۹۶ دربارۀ این کتاب و علت انتشار آن به صورت الکترونیک نوشته است:

«این کتاب، حاصلِ تأملاتِ تقریباً یک دهه‌ی اخیرِ نویسنده‌ی آن در طریقی از طُرُقِ بسیارِ اندیشه است که خالصانه و بر اساس امانت‌داری و وفای به عهد و وظیفه‌اش در برابر مخاطبانش، کوشیده تا بر اساس خواستی اولیه و فلسفی با خود و ایشان، «صادق»، «منصف» و «دوست» باشد؛ اما نویسنده در طی این سه سال و اندی پس از چند بار تلاش برای انتشار این کتاب به‌صورت کاغذی، به شکل‌های مختلفی با تیغ سرسخت و بی‌رحم سانسور مواجه گردید و در هر مواجهه نتوانست با رویه‌ها و قواعد آزاردهنده‌ی نشر در این مختصات کنار بیاید و این چنین به وجدانِ خود و هم‌چنین فهمِ خواننده‌ی فرهیخته‌اش خیانت کند.

از این رو راقم سطرهایی که از پی می‌آید بر آن شد که کلیت کتاب را چنان‌که با خود زمزمه کرده و اندیشیده بود، به ضیافتِ زمزمه‌ها و اندیشه‌های عزیزِ مخاطبانش ببرد و در آرام، و هم‌هنگام آشوبِ «جمعیت‌های یاد»‍شان نه منزل، که منزل‌ها گزیند. به هر روی اکنون این کتاب به عنوان اولین اثر این نویسنده پیشِ چشمِ باریک‌بینِ شما خواننده‌ی عزیز قرار گرفته است.

یک اثر، تنها در وجود و نگاهِ مخاطبش به آغازِ «ساختن» و «باشیدنِ» خود به‌مثابه‌ی ولادت و قوام می‌رسد؛ و تنها از همین روست که نویسنده‌ی این کتاب، پس از رنج‌ها و شکنجه‌های روحیِ بسیار، عطای انتشارِ کاغذی را به لقایش بخشید و اولویتش را تنها در رسیدن بی‌کم‌وکاست و تمام و کمالِ اثر به دست اهلش دانست. چنان‌که در چشمِ این اهل، هر گونه که انعکاس و بازتاب یافت، نویسنده نیز به جان و دل خریدارش باشد. پس تنها به «خوشا» گفتنی از اعماقِ این ضمیرِ انسانیِ گرفتار در هزارتوهای زمان، اکتفا باید کرد!»

این کتاب به جز «پیش‌درآمد» و «مقدمه»ای به مقلم ماجد تمیمی، دربرداندۀ ۳۴ بخش اصلی است که برخی عناوین آن از این قرار است: «میهمانی»، «هم‌سایه»، «جنون»، «نقطه»، «رستاخیز»، «گذشته»، «کوری»، «آخرالزمان»، «مردگان»، «گریز»، «امید»، «تنهایی»، «نوشتن» و «برهوت» که مجموعاً در ۲۱۱ صفحه، با فرمت پی دی اف و به صورت الکترونیک منتشر شده است.

از عبدالله محیسن پیش از این دو مجموعه شعر با نام‌های مرزها و نیش‌ها و رنگ‌ها، عطرها و صداها در سال ۱۳۹۷ به همت نشر قهوه اهواز منتشر شده است. از او شعرها و مکتوبات دیگری در مجلات و رسانه‌های مختلف از جمله در سایت ادبیات اقلیت منتشر شده است. او همچنین سردبیر مجلۀ دوزبانه (فارسی وعربی) نوابت است که چندی است به همت جمعی از نویسندگان و اهالی فرهنگ در اهواز منتشر می‌شود.

کتاب منزل‌گاه‌ها را از لینک زیر دانلود کنید.

 

تمامی حقوق برای پایگاه اینترنتی «ادبیات اقلیت» محفوظ است.

رفتن به بالا