انتشار کتاب سرباز کوکی‌ها نوشتۀ مجید همتی متین Reviewed by Momizat on . ادبیات اقلیت ـ رمان "سرباز کوکی‌ها" نخستین اثر داستانی مجید همتی متین است که به‌تازگی به همت انتشارات نیماژ منتشر شده است. "سرباز کوکی‌ها" روایت انسان‌های مهجور ادبیات اقلیت ـ رمان "سرباز کوکی‌ها" نخستین اثر داستانی مجید همتی متین است که به‌تازگی به همت انتشارات نیماژ منتشر شده است. "سرباز کوکی‌ها" روایت انسان‌های مهجور Rating: 0
شما اینجا هستید:خانه » خبر و گزارش » اخبار کتاب » انتشار کتاب سرباز کوکی‌ها نوشتۀ مجید همتی متین

انتشار کتاب سرباز کوکی‌ها نوشتۀ مجید همتی متین

انتشار کتاب سرباز کوکی‌ها نوشتۀ مجید همتی متین

ادبیات اقلیت ـ رمان “سرباز کوکی‌ها” نخستین اثر داستانی مجید همتی متین است که به‌تازگی به همت انتشارات نیماژ منتشر شده است.

“سرباز کوکی‌ها” روایت انسان‌های مهجوری است که غربت هر یک، پهنه‌ای به وسعت و بلندای یک تپه را می‌پوشاند و هر لحظه‌شان مثل لحظۀ پیش و لحظۀ پس از آن است. انسان‌هایی که در مدار غربت خود انگار آدمکی کوکی، مدام به تکرار یک عادت گرفتارند. اما هر یک همچنان چراغ خود را در دوردستی بعید می‌جویند تا شاید از ظلمت شب بی‌پایانی که گرفتار آن‌اند، با چنگ زدن به این ریسمان بی در کجایی، به درآیند. برای آنان حقیقت چون برف براق و سوزان است و عشق خواب خوشی که هرگز که آن را نمی‌بینند. دل می‌بندند اما به خیال، و آن‌چه می‌بینند سرابی است از احتمالی بعید. در این بلندای بر مرز ناکجا، همه‌چیز چون خوابی دور است و دیر. و انسان چه سرباز باشد بر مرزی که با چند نشانه علامت‌گذاری شده یا هر کس دیگری، همزاد تنهایی‌ای است که در نهایت او را به کام خود بازخواهد مکید.

مجید همتی متین دانش‌آموختۀ مترجمی زبان انگلیسی است و نوشتن را از سال ۸۳ آغاز کرده است. دو کتاب او “جایی برای زنده‌ها نیست” و “خوابی که ماهی‌ها می‌بینند” به علت نگرفتن مجوز، منتشر نشده باقی مانده است و کتاب “سرباز کوکی‌ها” نخستین کتاب منتشرشده از این نویسنده است. او همچنین مجموعه‌داستان “گوش ماهی” را در دست انتشار دارد.

در بخشی از رمان “سرباز کوکی‌ها” می‌خوانیم:

«من سربازی هستم که روحش را به تقدیر فروخته است. از کارهایی که می‌کنم پشیمان نیستم، چون تجربه‌ها به من آموخته‌اند تا هر چیزی را چنان‌که هست، ببینم.

سیزده ماه از خدمتم می‌گذرد و من گاه‌به‌گاه و از روی عادت، به گذشته فکر می‌کنم. وقتی هم‌ پای گذشته در میان نیست، سعی می‌کنم آینده را، مثل یک نقشۀ جغراقیا برای خود ترسیم کنم.

شیفتۀ ساعت‌های مچی، سکه‌های قدیمی، موسیقی بدون کلام، تاریخ اساطیر و طعم زیتونم. اندیشه‌های نیچه را دوست دارم، ولی کار مورد علاقه‌ام خواندن پلاک ماشین‌هاست.

دوستان کمی دارم که حالا فقط گاهی صدای یکی از آن‌ها را از پشت تلفن می‌شنوم.

تا حالا دوبار عاشق شده‌ام و باآن‌که احساسی بدوی نسبت به زن‌ها دارم، تصمیم گرفته‌ام هیچ وقت ازدواج نکنم…»

“سرباز کوکی‌ها” را نشر نیماژ در ۷۰۰ نسخه و ۱۲۴ صفحه با قیمت ۱۱۰۰۰ تومان منتشر کرده است.

ادبیات اقلیت / ۱۲ اسفند ۱۳۹۶

تمامی حقوق برای پایگاه اینترنتی «ادبیات اقلیت» محفوظ است.

رفتن به بالا