برگزاری دومین دوره جایزه ادبی بهرام صادقی پس از دوازده سال Reviewed by Momizat on . نخستین دورۀ جایزۀ ادبی بهرام صادقی در حوزۀ داستان کوتاه دوازده سال پیش برگزار شد و اکنون پس از دوازده سال، دبیر این جایزه، از برگزاری دورۀ دوم آن خبر داده است. نخستین دورۀ جایزۀ ادبی بهرام صادقی در حوزۀ داستان کوتاه دوازده سال پیش برگزار شد و اکنون پس از دوازده سال، دبیر این جایزه، از برگزاری دورۀ دوم آن خبر داده است. Rating: 0
شما اینجا هستید:خانه » خبر و گزارش » جوایز ادبی » جایزه بهرام صادقی » برگزاری دومین دوره جایزه ادبی بهرام صادقی پس از دوازده سال

برگزاری دومین دوره جایزه ادبی بهرام صادقی پس از دوازده سال

برگزاری دومین دوره جایزه ادبی بهرام صادقی پس از دوازده سال

نخستین دورۀ جایزۀ ادبی بهرام صادقی در حوزۀ داستان کوتاه دوازده سال پیش برگزار شد و اکنون پس از دوازده سال، دبیر این جایزه، از برگزاری دورۀ دوم آن خبر داده است.

ادبیات اقلیت ـ سید رضا شکر اللهی در این باره نوشته است:

باعث افتخارم است که بعد از ۱۲ سال، دومین دوره‌ی جایزه‌ی ادبی بهرام صادقی را که مسابقه‌ای ست اینترنتی برای داستان کوتاه، هم‌اکنون اعلام می‌کنم. در همه‌ی این ۱۲ سالی که گذشت، حسرت برگزاری دوباره‌ی آن را کشیدم و حالا که می‌بینم شماری از برگزیدگان آن دوره (هم‌چون آذردخت بهرامی، احمد آرام، محمدحسین محمدی، علیرضا محمودی ایرانمهر، مصطفی مستور، پیمان هوشمندزاده، پیمان اسماعیلی و یوسف علیخانی و…) از نویسندگانِ نام‌آشنای امروز اند، به نونویسندگان دیگری فکر می‌کنم که برگزاری این جایزه می‌تواند فرصتی ارزنده برای ارائه‌ی بهترین داستان کوتاه‌شان فراهم کند. و چه از این خوشایندتر

به گزارش خبرنگار ادبیات ایسنا، در این دوره از جایزه، فرشته احمدی، حسین پاینده، حسین سناپور و محمدحسن شهسواری داوری آثار را بر عهده دارند و سه داستان کوتاه بر‌تر سال را که تا کنون منتشر نشده، معرفی خواهند کرد.

به گفتهٔ رضا شکراللهی، دبیر این جایزه، وجه امتیاز مسابقهٔ بهرام صادقی نسبت به سایر جوایز داستان کوتاه، معرفی و انتشار متن ۲۰ اثرِ منتخب همراه با نقد مکتوب آن‌ها به قلم دو تن از داورانِ منتقد است که در مرحلهٔ پایانی جایزه انجام خواهد شد.

همچنین، تلاش شده است که هیئت داوران، ترکیبی از برجسته‌ترین نویسندگان، مدرسان و منتقدان ادبی باشد تا ضمن افزایش اعتبار جایزه، در نتیجهٔ نهایی نیز جامعیت نظری و دقت علمی و ادبی بیشتری به دست آید.

بنا به اعلام دبیرخانهٔ جایزه، مهلتِ ارسال اثر تا پایان مهرماه ۱۳۹۴ است و علاقه‌مندانِ فارسی‌زبان با هر ملیتی از هر جای دنیا می‌توانند با مراجعه به سایت «خوابگرد» به نشانی www. khabgard. com یا با ارسال ایمیل به نشانی info@khabgard. com از شرایط شرکت در مسابقه آگاه شوند.

برگزیدگان نهایی این جایزه در دی‌ماه ۱۳۸۴ معرفی و علاوه بر لوح تقدیر، از جوایز نقدی (مجموعاً ۴۵ میلیون ریال) نیز بهره‌مند خواهند شد.

بنا بر اعلام، جایزهٔ ادبی بهرام صادقی، نخستین جایزهٔ اینترنتی داستان کوتاه ایران است که دورهٔ اول آن در سال ۱۳۸۲ با داوری نویسندگانی چون رضا قاسمی، احمد غلامی، منیرو روانی‌پور، عباس معروفی، خسرو دوامی و… برگزار شد و از میان ۳۵۴ داستان رسیده از نویسندگان فارسی‌زبان در سراسر دنیا، آثار داستان‌نویسانی چون آذردخت بهرامی، احمد آرام، محمدحسین محمدی، علیرضا محمودی ایرانمهر، مصطفی مستور، پیمان هوشمندزاده و پیمان اسماعیلی که از نویسندگان نام‌آشنای امروز هستند، به مرحلهٔ نهایی جایزه راه یافت.

پاسخ (3)

  • لیلا

    ما کارهامون رو روز جمعه یا شنبه (۱ یا ۲ آبان) که تعطیل رسمی بوده ایمیل کردیم. چطور می تونیم بفهمیم که کارها به داوری رسیده یا نه.

  • روح انگیز ثبوتی

    سلام
    برای فرستادن داستان این فراخوان چند برگه مجاز است؟
    با احترام

تمامی حقوق برای پایگاه اینترنتی «ادبیات اقلیت» محفوظ است.

رفتن به بالا