بیست و ششمین شمارۀ «نوشتا» منتشر شد Reviewed by Momizat on . شمارۀ تابستان 1394 فصل‌نامۀ بین‌المللی ادبی ـ فرهنگی ـ هنری نوشتا، با آثاری از نویسندگان و شاعران منتشر شد. پایگاه ادبیات اقلیت ـ در این شماره از نوشتا، داستان شمارۀ تابستان 1394 فصل‌نامۀ بین‌المللی ادبی ـ فرهنگی ـ هنری نوشتا، با آثاری از نویسندگان و شاعران منتشر شد. پایگاه ادبیات اقلیت ـ در این شماره از نوشتا، داستان Rating: 0
شما اینجا هستید:خانه » خبر و گزارش » بیست و ششمین شمارۀ «نوشتا» منتشر شد

بیست و ششمین شمارۀ «نوشتا» منتشر شد

بیست و ششمین شمارۀ «نوشتا» منتشر شد

شمارۀ تابستان ۱۳۹۴ فصل‌نامۀ بین‌المللی ادبی ـ فرهنگی ـ هنری نوشتا، با آثاری از نویسندگان و شاعران منتشر شد.

پایگاه ادبیات اقلیت ـ در این شماره از نوشتا، داستان «عروسی در کوچه باغ خونی» از حسن عالیزاده و «دیلمون» از منیرو روانی پور منتشر شده است و علاوه بر شعرهایی از منصور خورشیدی، می‌توان مقاله‌ای از شاپور جورکش را خواند با عنوان «مدیتیشن به تاریک روشنای سنگ و سایه.»

«شاملو و آیدا در آینۀ خاطرات» عنوان نوشته‌ای از علیرضا زرین است که در این شماره از نوشتا منتشر شده است.

در این شماره همچنین شعرهایی از پری رخ رضا و یارمحمد اسد پور و نیز داستان «سفر سوم» نوشتۀ صمد طاهری را می‌توان خواند.

از دیگر مقالات نوشتای بیست و ششم، «غنیمتی در زمانۀ احتضار شعر ـ تأملی بر دفتر شعر: م. مؤید» به قلم پرویز حسینی و «تقابل‌های دوگانه در باغ گذر: مارگریت دوراس» نوشتۀ جواد اسحاقیان است.

دیگر شاعرانی که در این شماره شعر منتشر کرده‌اند، عبارت‌اند از: حسین خلیلی، محمدعلی اخوت«وارش فومنی»، ابوالفضل حسینی، قارن سوادکوهی، فاطمه بردخونی، مجید زمانی اصل، افسانه نجومی، مازیار فلاح پور، سید مهدی شهیدی، سریا داودی حموله / سعید حقانی، محمدرضا ضیغمی، زینب برزگری و سینا مشایخی.

در این شماره داستان «هانومان» اثر ری را عباسی و «دشت ارژنگ» نوشتۀ فاطمه حسن پور و «داستانی بی‌نام» به قلم بهاره خلیقی نیز منتشر شده است و مهستی محبی و محمود بدیه به ترتیب، داستان‌های «زیر کاج‌های خیس» و «آشپزخانۀ دریایی» را در نوشتای ۲۶ منتشر کرده‌اند.

از دیگر مقالات این شماره «شاعری که شعرش را که در داستان‌هایش گفته است: حسین آتش پرور» است و نیز مقاله‌ای با نام «آوانگاردیسم و تأثیر آن بر شعر اکنون ما» نوشتۀ سهراب مازندرانی.

از دیگر مطالب این نوشتا، «نامه‌ای برای (رقص واژه‌ها)» نوشتۀ علی مؤمنی و داستان «آب‌زده» اثر نی‌نا غریب‌زاده است.

«برای اینکه توی محله گم نشی: پاتریک مودیانو» با ترجمۀ مرضیه نیک پیام و داستان «نام این داستان با شما» اثر مهدی رضازاده نیز در نوشتای ۲۶ انتشار یافته است.

و باز هم در بخش داستان کوتاه، سمیه سمسار با داستان «ماهی‌های پلاک دار»، کاظم رضا با داستان «هما» و مژگان فرشادفر با داستان «دلم برای آن دردها تنگ شده» در نوشتای تابستان ۹۴ حضور دارند.

محمدحسین مدل سردبیر و حسین واحدی پور مدیر مسئول نوشتا هستند و این شماره، در سال هشتم انتشار آن و با قیمت ده هزار تومان منتشر شده است.

تمامی حقوق برای پایگاه اینترنتی «ادبیات اقلیت» محفوظ است.

رفتن به بالا