تابستان امسال چه کتاب هایی بخوانیم؟ Reviewed by Momizat on . فهرست بهترین و جذابترین رمان‌ها و مجموعه داستان‌های کوتاه انگلیسی زبان به انتخاب نویسندگان و مولفان انتخاب و به مخاطبان ادبی معرفی شد. به گزارش خبرگزاری مهر به فهرست بهترین و جذابترین رمان‌ها و مجموعه داستان‌های کوتاه انگلیسی زبان به انتخاب نویسندگان و مولفان انتخاب و به مخاطبان ادبی معرفی شد. به گزارش خبرگزاری مهر به Rating: 0
شما اینجا هستید:خانه » خبر و گزارش » تابستان امسال چه کتاب هایی بخوانیم؟

تابستان امسال چه کتاب هایی بخوانیم؟

تابستان امسال چه کتاب هایی بخوانیم؟

فهرست بهترین و جذابترین رمان‌ها و مجموعه داستان‌های کوتاه انگلیسی زبان به انتخاب نویسندگان و مولفان انتخاب و به مخاطبان ادبی معرفی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گاردین، در این فهرست نویسندگان صاحب‌نامی همچون جاناتان فرانزن، جسی آرمسترانگ، ویلیام بوید، سارا چرچ‌ول، نوآمی کلین و جان لنچستر از بهترین‌ کتاب‌هایی که تا امروز خواندند و برای مطالعه در فصل تابستان مناسب می‌دانند، نام برده‌اند.

چیماماندا آچیده نویسنده اهل نیجریه می‌گوید این روزها در غنا مشغول مطالعه رمانی به نام «در جستجوی شیرین‌ترین کشور» است که به قلم کوجو لاینگ به رشته تحریر درآمده است. او می‌گوید مطالعه این کتاب را به مردم علاقمند کتابخوانی پیشنهاد می‌کند و در کنار آن رمان مت جانسون با نام «روز عاشقی» را که سرگذشت جذاب یک شاعر است پیشنهاد می‌کند.

جاناتان فرانزن نویسنده امریکایی رمان «آزادی» اما از رمان «پاتریک ملروس» به قلم ادوارد ای بن نام می‌برد و معتقد است این رمان یکی از بهترین رمان‌هایی است که در سال ۲۰۱۵ موفق به مطالعه آن شده است.  فرانزن با اشاره به صحبت‌های اوکانر می‌گوید: با مطالعه این داستان دنیای جدید برای توصیف و تجربه موقعیت‌های جدید پیدا می کنید که بسیار هیجان انگیز است.

وی همچنین مطالعه کتاب «زمان تاریک» به قلم دیل جامیسون را نیز به مخاطبانش توصیه کرد و گفت مطالعه این اثر که با همکاری نشر آکسفورد منتشر شده زندگی شما را متحول می کند.

پائولا هاوکینز جنایی نویس آمریکایی نیز از رمان کیت اتکینسون با نام «خدا در خرابه‌ها» یاد می‌کند و می‌گوید در این رمان داستان مرد جوانی را می‌خوانید که پس از جنگ برای بازگشت به زندگی تلاش می‌کند. این رمان بسیار سرگرم کننده است و داستانی تکان دهنده و هیجان انگیز دارد.

ایان مک ایوان نویسنده و نمایشنامه نویس انگلیسی که رمان وی با عنوان «باغ سیمانی» بسیار معروف است از رمان «سیلوا» به قلم لئونارد مایکلز نویسنده آمریکایی نام می‌برد. این رمان اگر چه قدیمی است و در سال ۲۰۰۳ منتشر شده اما به اعتقاد مک ایوان بسیار خواندنی جذاب است. سلیویا رمانی کوتاه است و داستانی عاشقانه از یک ازدواج را در روستای گرینویچ در سال ۱۹۶۰ به تصویر می کشد.

ملوین بروس هم درباره کتاب‌های مورد علاقه اش می‌گوید: یکی از بهترین کتاب‌هایی که امسال خواندم و خواندنش را به دیگران توصیه می‌کنم رمان «خوک آهنی» به قلم بنجامین مایرز است. این اثر را نشر بلوموس منتشر کرده و داستانی پرشور و هیجان انگیز دارد که در یک روستا در حومه انگلیس می‌گذرد. داستان این اثر به حدی جذاب و پر تعلیق است که شما دوست دارید به آن شهر سفر کنید. این داستان از تضادهای موجود در جامعه حرف می زند.

جیمز داوسون اما از رمان «همه خشم‌ها» نام می‌برد و معتقد است این رمان با وجود داغستان مشقت باری که از زندگی زنان در امریکا دارد بسیار جذاب نوشته شده است. علاوه بر این او از سه گانه علمی تخیلی جنوب تیره نام می‌برد که به قلم جی پی اسمایت نوشته شده و داستان زندانی شدن یک نوجوان در یک سفینه فضایی را دنبال می کند.

سارا هال نویسنده انگلیسی نیز «عبور» رمان تازه منتشر شده به قلم اندرو میلر را به مخاطبانش پیشنهاد می‌کند و می‌گوید این داستان نثر بسیار روان و شخصیت پردازی جذابی دارد و داستانی پرکشش و پر تعلیق را با مخاطب در میان می گذارد که می تواند ذهن او را برای سراسر تابستان به خود مشغول کند.

تمامی حقوق برای پایگاه اینترنتی «ادبیات اقلیت» محفوظ است.

رفتن به بالا