تولد جایزه ادبی «اکنون» Reviewed by Momizat on . پایگاه اقلیت ـ در اوضاعی که بسیاری از جوایز ادبی در ایران در سال های گذشته، بی ثبات بوده اند و به هر دلیل جایزۀ ادبی معتبری که هم از سابقۀ خوب برخوردار باشد و ه پایگاه اقلیت ـ در اوضاعی که بسیاری از جوایز ادبی در ایران در سال های گذشته، بی ثبات بوده اند و به هر دلیل جایزۀ ادبی معتبری که هم از سابقۀ خوب برخوردار باشد و ه Rating: 0
شما اینجا هستید:خانه » خبر و گزارش » جوایز ادبی » تولد جایزه ادبی «اکنون»

تولد جایزه ادبی «اکنون»

تولد جایزه ادبی «اکنون»

پایگاه اقلیت ـ در اوضاعی که بسیاری از جوایز ادبی در ایران در سال های گذشته، بی ثبات بوده اند و به هر دلیل جایزۀ ادبی معتبری که هم از سابقۀ خوب برخوردار باشد و هم اعتباری داشته باشد، تقریباً وجود ندارد، گویا انجمن ها و گروه های مختلف در حال محک زدن خود برای تأسیس چنان جایزه ای هستند.

این روزها در حالی که زمان زیادی از آخرین جایزه ادبی جوان، یعنی جایزۀ «هفت اقلیم» نگذشته است، صدای به دنیا آمدن جایزه ای دیگر برخاسته است: «جایزۀ ادبی اکنون» که انجمن رمان ۵۱ آن را برگزار می کند.

در بیانیۀ این انجمن آمده است: «بیش از یک سال از تشکیل انجمن رمان ۵۱ می‌گذرد. پس از تجربه‌ی موفق راه‌اندازی پایگاه انجمن و انتشار ۲۰ پرونده برای رمان‌های معاصر داخلی و خارجی، انجمن به اعضا این اطمینان را داد که می‌توانند در ایجاد تحرک در فضای رمان‌نویسی کشور (نویسندگان، ناشران و خوانندگان) سهمی هرچند اندک بر عهده گیرند. از همین رو، اولین دوره‌ی جایزه‌ی ادبی اکنون پایه‌ریزی شد.

این جایزه به رمان‌های منتشرشده در سال ۱۳۹۳ که یکی از ناشران داخلی آن را منتشر کرده‌اند اهدا می‌شود. مبلغ جایزه‌ی رمان برتر، ۳ میلیون تومان است و تنها شرط ورود رمان در روند داوری جایزه‌، ارسال سه نسخه از اثر به دبیرخانه‌ی جایزه است.

تاکنون ناشرانی چون آموت، افق، ثالث، چشمه، شهرستان ادب، ققنوس، مروارید، نگاه، نیستان و هیلا در جایزه شرکت کرده‌اند. در پایگاه انجمن لیست رمان‌های تحت بررسی با جزییات منتشر شده است. نویسندگان و ناشران محترم در صورت تمایل به شرکت در جایزه می‌توانند به لیست مراجعه کنند و اگر رمان مورد نظر در لیست نبود، سه نسخه از اثر را به کرج/ مهرشهر/ دفتر پستی ارم/ صندوق پستی ۱۸۱-۳۱۸۷۵ ارسال کنند.

سپس ارسال اثر را از طریق ایمیل زیر خبر دهند:

mh.shahsavari @ 51na.net

زمان نهایی ارسال آثار برای ورود به روند داوری ۳۱ مرداد سال جاری ست. متاسفانه آثار رسیده پس از این تاریخ بررسی نخواهند شد.

تمام مراحل داوری جایزه‌ی اکنون را اعضای انجمن بر عهده دارند. البته برخی از اعضای انجمن در سال ۹۳ رمان منتشر کرده‌اند که انتخاب این بخش برای جلوگیری از هر گونه شائبه‌ای به داورانی خارج از انجمن واگذار شده است. و دیگر این که این دوستان در روند داوری دخالتی نخواهند داشت. روش داوری به گونه‌ای طراحی شده که از یک سو، اعضای بیشتری در روند داروی حضور داشته باشند و از سوی دیگر هر رمانی را حداقل سه نفر از اعضا مطالعه کنند.»

تمامی حقوق برای پایگاه اینترنتی «ادبیات اقلیت» محفوظ است.

رفتن به بالا