ثبت تعطیلات سالن هاى سینماى ایران در گینس Reviewed by Momizat on . ادبیات اقلیت ـ حسین عبدالهاشم پور، روز چهارشنبه، ششم آبان 1394 در روزنامۀ ایران در یادداشتی با عنوان «پرسش و پیشنهادى براى سینماى ایران» نوشت: دیروز روز مهمى بو ادبیات اقلیت ـ حسین عبدالهاشم پور، روز چهارشنبه، ششم آبان 1394 در روزنامۀ ایران در یادداشتی با عنوان «پرسش و پیشنهادى براى سینماى ایران» نوشت: دیروز روز مهمى بو Rating: 0
شما اینجا هستید:خانه » خبر و گزارش » ثبت تعطیلات سالن هاى سینماى ایران در گینس

ثبت تعطیلات سالن هاى سینماى ایران در گینس

ثبت تعطیلات سالن هاى سینماى ایران در گینس

ادبیات اقلیت ـ حسین عبدالهاشم پور، روز چهارشنبه، ششم آبان ۱۳۹۴ در روزنامۀ ایران در یادداشتی با عنوان «پرسش و پیشنهادى براى سینماى ایران» نوشت:

دیروز روز مهمى بود، روز پایان تعطیلى پنج روزه سالن هاى سینما!

فکر کنم همین میزان تعطیلى را مى توان به عنوان یک رکورد در گینس به ثبت رساند، اما اگر تشکیکى شد مى توان این پنج روز را با دیگر تعطیلات پرشمار سالن هاى سینما در طول سال جمع زد، آن وقت قطعا سینماى ایران رکوردى خواهد داشت که به واسطه آن پایش به گینس باز خواهد شد.

١.  از شما چه پنهان، امسال با حضور فیلم محمد رسول الله روى پرده تصور مى کردم در اتفاقى به یاد ماندنى، جامعه هنرى ما در مدیوم شناخته شده اش تاسوعا و عاشورا را به سوگ خواهد نشست؛ اما حتى چنین اثرى هم محرم محرم شناخته نشد و کرکره سالن هاى سینما پایین کشیده شد!

٢. اشتباه نکنید در پنج روزى که گذشت سینما تعطیل نبود، تلویزیون ۴۵ سریال و فیلم سینمایى پخش کرد که در میان شان چندین و چند فیلم سینمایى اروپایى و آمریکایى هم روى آنتن رسانه ملى رفت،لذا این تنها سالن هاى سینما بود که تعطیل شد.

٣. در حضور هزاران شبکه هاى ماهواره اى، هزاران دستفروش که فیلم هاى روى پرده سینماهاى آمریکا را با کیفیت آیینه اى یکى هزار تومان مى فروشند … تعطیلى سالن هاى سینما به نفع کیست؟!

مگر در سالن هاى سینما چه خبر است که باید در ایام سوگوارى آنها را به کل تعطیل کرد؟! همان قدر که عدم اکران فیلم هاى کمدى در ایام عزادارى قابل درک است، تعطیلى تام و تمام سالن هاى سینما در چنین روزهایى تعجب برانگیز و غیر قابل درک است؛ شک نیست که هر آنچه با مناسک و آیین هاى عزادارى حضرت امام حسین (ع) تناسب ندارد باید در این ایام تعطیل شوند اما سینماى ایران که سرشار از فیلم هاى ناب انسانى، اخلاقى، معنوى و دینى است اتفاقا مى تواند با نمایش این فیلم ها بر غناى عاطفى و معنوى ایام عزا بیفزاید.

به گمانم خانه سینما به پشتیبانى سازمان سینمایى براى تغییر در این رویکرد سوال برانگیز باید چاره اندیشى کنند.

تعطیلى سینما در ایام عزادارى پیامى دارد که به هیچ وجه برازنده سینماى نجیب ایران و نیز زیبنده زاویه نگاه فرهنگى حاکمیت نیست.

ادبیات اقلیت / ۶ آبان ۱۳۹۴

تمامی حقوق برای پایگاه اینترنتی «ادبیات اقلیت» محفوظ است.

رفتن به بالا