حراج هشت صفحه از کتاب مقدس گوتنبرگ Reviewed by Momizat on . به گزارش گاردین ۸ صفحه از کتاب مقدس گوتنبرگ در حراج ساسبی نیویورک بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ میلیون دلار قیمت‌گذاری شد. این کتاب که به زبان لاتین است از اولین کتاب‌هایی است به گزارش گاردین ۸ صفحه از کتاب مقدس گوتنبرگ در حراج ساسبی نیویورک بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ میلیون دلار قیمت‌گذاری شد. این کتاب که به زبان لاتین است از اولین کتاب‌هایی است Rating: 0
شما اینجا هستید:خانه » خبر و گزارش » بین الملل » حراج هشت صفحه از کتاب مقدس گوتنبرگ

حراج هشت صفحه از کتاب مقدس گوتنبرگ

حراج هشت صفحه از کتاب مقدس گوتنبرگ

به گزارش گاردین ۸ صفحه از کتاب مقدس گوتنبرگ در حراج ساسبی نیویورک بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ میلیون دلار قیمت‌گذاری شد. این کتاب که به زبان لاتین است از اولین کتاب‌هایی است که بزرگترین و مهمترین انتشارات قرن شانزده میلادی در آلمان آن را منتشر کرده است.

گوتنبرگ از این کتاب به روایتی ۱۵۰ نسخه و به روایتی ۱۸۰ نسخه منتشر کرده بود که تنها ۴۹ تای آن باقی مانده است که البته هیچکدام از این نسخ کامل نیستند.

معاون اول انتشارات ساسبی آقای ریچارد آستین می‌گوید این اولین بار است که بیش از یک برگ از کتابی نادر در حراج به نمایش عمومی گذاشته می‌شود.

بخش‌های به حراج گذاشته شده شامل کتاب استر، پایان یهودا، مقدمۀ سنت جروم به استر و شروع مقدمۀ جروم به یعقوب است.

بنا به توضیح ساسبی این صفحات پیش از این در اختیار گابریل ولز، از دلالان کتاب نیویورک بوده است که فروش صفحات کتاب مقدس چاپ گوتنبرگ را از سال ۱۹۲۱ با صفحه‌ای ۱۵۰ دلار آغاز کرده است. مورتیمیر شیف، بانکدار و کلکسیونر کتاب این هشت صفحه را از ولز خریداری کرده بود و آن را به مدرسه علوم دینی اهدا کرده بود.

بنا به گفتۀ مسئولان مدرسۀ علوم دینی الهیات یهود این کتاب به رغم اهمیت تاریخی اش، از نظر ارزش مادی اهمیت چندانی برای کلکسیون نسخ نایاب مدرسه نداشته است.

دیوید کارامیر کتابدار و تلمود شناس می‌گوید دلیل بی بهایی این نسخه از نظر متخصصان مدرسه الهیات یهود این است که پژوهشگران به نسخ غیر عبری کتاب مقدس رجوع نمی‌کنند و این نسخۀ لاتین بیش از ۹۰ سال است که درقفسۀ این کتابخانه بلاستفاده باقی مانده است.

منبع: مؤسسۀ گفت وگوی ادیان

تمامی حقوق برای پایگاه اینترنتی «ادبیات اقلیت» محفوظ است.

رفتن به بالا