رمان “جنگ دوم سگ” نوشتۀ ابراهیم نصرالله جایزۀ بوکر عربی ۲۰۱۸ را برد Reviewed by Momizat on . ادبیات اقلیت ـ به گزارش سایت الجزیره، رمان "جنگ دوم سگ" (حرب الکلب الثانیة) نوشتۀ ابراهیم نصرالله نویسندۀ فلسطینی ساکن اردن، برندۀ نهایی یازدهمین دورۀ جایزۀ بوک ادبیات اقلیت ـ به گزارش سایت الجزیره، رمان "جنگ دوم سگ" (حرب الکلب الثانیة) نوشتۀ ابراهیم نصرالله نویسندۀ فلسطینی ساکن اردن، برندۀ نهایی یازدهمین دورۀ جایزۀ بوک Rating: 0
شما اینجا هستید:خانه » خبر و گزارش » بین الملل » رمان “جنگ دوم سگ” نوشتۀ ابراهیم نصرالله جایزۀ بوکر عربی ۲۰۱۸ را برد

رمان “جنگ دوم سگ” نوشتۀ ابراهیم نصرالله جایزۀ بوکر عربی ۲۰۱۸ را برد

رمان “جنگ دوم سگ” نوشتۀ ابراهیم نصرالله جایزۀ بوکر عربی ۲۰۱۸ را برد

ادبیات اقلیت ـ به گزارش سایت الجزیره، رمان “جنگ دوم سگ” (حرب الکلب الثانیه) نوشتۀ ابراهیم نصرالله نویسندۀ فلسطینی ساکن اردن، برندۀ نهایی یازدهمین دورۀ جایزۀ بوکر عربی (سال ۲۰۱۸) شد. بنا بر این گزارش، نتایج این مسابقۀ بین‌المللی، شامگاه سه شنبه، ۲۴ آوریل ۲۰۱۸ (چهارم اردیبهشت ۱۳۹۷) در مراسم اختتامیۀ این مسابقه در ابوظبی پایتخت امارات اعلام شد.

ابراهیم السعافین، رئیس هیئت داوران این جایزه، درباره رمان ابراهیم نصرالله گفت: این رمان روایتی علمی ـ تخیلی دارد و به تحولات جامعه و واقعیت‌های موجود می‌پردازد و جامعۀ آشفته‌ای را نشان می‌دهد که در آن ارزش‌های انسانی و اخلاقی غایب‌اند و توحش بر آن حاکم است.

این رمان از میان شش نامزد نهایی این جایزه انتخاب شده است.

خلاصۀ رمان:

مردی سگ خود را به مردی دیگر می‌فروشد. دو مرد توافق می‌کنند که ـ چنان‌که آن روزها معمول بود ـ خریدار نیمی از مبلغ را نقد و نیم دیگر را آخر برج بپردازد. خریدار نیمۀ باقی‌مانده را سر موعد نمی‌پردازد. صاحب سگ می‌رود و این را به او یادآوری می‌کند. خریدار وعده می‌دهد که پایان ماه آینده پول را بپردازد. اما آن‌چه غیظ صاحب سگ را برمی‌انگیزد آن است که سگ او هنگام دیدنش رو به مرد زیاد پارس کرده است؛ و چیزی نمانده بود که به سمت او حمله کند. و این را جانبداری بی‌انصافانه ای می‌بیند که در طبع سگان وجود ندارد.

دربارۀ رمان و نویسنده اش بیشتر بخوانید…

***

جایزه عربی بوکر در سال ۲۰۰۷ به همت هیئت گردشگری و فرهنگ ابوظبی و با پشتیبانی جایزه بوکر بریتانیا پایه گذاری شد.

این جایزه صرفاً در حوزه رمان برگزار می‌شود و لیست نهایی آن شامل شش رمان می شود. به جز تضمین ترجمه رمان برتر، به هر یک از شش رمان راه یافته به لیست نهایی، مبلغ ده هزار دلار و به رمان برگزیده علاوه بر آن مبلغ پنجاه هزار دلار پرداخت می‌شود.

ادبیات اقلیت / ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷

تمامی حقوق برای پایگاه اینترنتی «ادبیات اقلیت» محفوظ است.

رفتن به بالا