شازده کوچولو در مترو همچنان در انتظار مجوز نشر از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی Reviewed by Momizat on . ادبیات اقلیت ـ کتاب گزیده‌آثار نخستین دورۀ جشنوارۀ داستان پانزده‌کلمه‌ای با موضوع کودکان کار با عنوان شازده کوچولو در مترو بیش از دو ماه است که برای اخذ مجوز ان ادبیات اقلیت ـ کتاب گزیده‌آثار نخستین دورۀ جشنوارۀ داستان پانزده‌کلمه‌ای با موضوع کودکان کار با عنوان شازده کوچولو در مترو بیش از دو ماه است که برای اخذ مجوز ان Rating: 0
شما اینجا هستید:خانه » خبر و گزارش » جوایز ادبی » شازده کوچولو در مترو همچنان در انتظار مجوز نشر از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

شازده کوچولو در مترو همچنان در انتظار مجوز نشر از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

شازده کوچولو در مترو همچنان در انتظار مجوز نشر از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

ادبیات اقلیت ـ کتاب گزیده‌آثار نخستین دورۀ جشنوارۀ داستان پانزده‌کلمه‌ای با موضوع کودکان کار با عنوان شازده کوچولو در مترو بیش از دو ماه است که برای اخذ مجوز انتشار به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی داده شده است و همچنان در انتظار پاسخ ادارۀ کتاب این وزارت‌خانه است.

دبیرخانۀ جایزۀ ادبیات اقلیت، برای اطلاع شرکت‌کنندگان در نخستین دورۀ جشنوارۀ داستان پانزده‌کلمه‌ای با موضوع کودکان کار اعلام کرد: مراحل اولیۀ آماده‌سازی کتاب شازده کوچولو در مترو (گزیده‌آثار نخستین دورۀ جشنوارۀ داستان پانزده‌کلمه‌ای با موضوع کودکان کار) شامل ویرایش، صفحه‌آرایی، طراحی جلد و اخذ فیپا و شابک، بلافاصله پس از پایان جشنواره و اعلام نتایج، انجام شد و این کتاب در تیرماه سال جاری، برای اخذ مجوز به ادارۀ کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فرستاده شد.

پس از اخذ این مجوز که امیدواریم هرچه زودتر از سوی این ادارۀ کتاب این وزارت‌خانه صادر شود، بلافاصله مراحل چاپ و انتشار آن آغاز خواهد شد و راه‌های تهیه و سفارش آن از طریق این دبیرخانه و رسانه‌ها اعلام خواهد شد.

شازده کوچولو در مترو دربردارندۀ ۵۸۰ اثر منتخب از مجموع ۱۸۴۳ اثر ارسالی به دبیرخانه است که شامل تمامی ۳۱۰ اثر راه‌یافته به مرحلۀ نهایی به اضافۀ یک اثر از ۳۷۰ شرکت‌کننده‌ای است که آثار آنان در مرحلۀ نخست انتخاب نشده است. و بنابراین، از تمامی شرکت‌کنندگان در جشنواره حداقل یک اثر در این کتاب منتشر گرد آمده است.

این کتاب همچنین دربردارندۀ سه مقدمه از داوران جشنواره، ابوتراب خسروی، محمدجواد جزینی و محمدرضا یوسفی است و علاوه بر آن، برگزیده‌ای از یادداشت‌های شرکت‌کنندگان در جشنواره را نیز در بر دارد.

شازده کوچولو در مترو در ۲۳۲ صفحه در قطع رقعی منتشر می‌شود و نشر آن به همت دبیرخانۀ جایزۀ ادبیات اقلیت با همکاری «کتاب‌کاغذ» خواهد بود.

***

دبیرخانۀ جایزۀ ادبیات اقلیت، پنجم بهمن ۱۳۹۵ فراخوان نخستین دورۀ جشنوارۀ داستان پانزده‌کلمه‌ای با موضوع کودکان کار را منتشر کرد. مهلت ارسال اثر به این جشنواره که با حمایت جمعیت دفاع از کودکان کار و خیابان برگزار می‌شد، تا بیستم فروردین ۱۳۹۶ ادامه داشت و در این مدت، ۴۸۶ شرکت‌کننده ۱۸۴۳ اثر را به دبیرخانۀ این جایزه فرستادند.

در دور اول داوری این جشنواره ۳۱۰ اثر از ۲۱۶ شرکت‌کننده انتخاب شد و نتایج نهایی روز دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ هم‌زمان با روز جهانی مبارزه با کار کودکان اعلام شد و ده برگزیدۀ بخش اصلی به همراه پنج داستان تقدیرشده و نیز ده برگزیدۀ بخش ویژۀ شرکت‌کنندگان کودک و نوجوان که به همت دو ماهنامۀ باغ و سلام بچه‌ها برگزار می‌شد، معرفی شدند.

به برگزیدگان بخش اصلی علاوه بر لوح تقدیر و هدایای غیرنقدی، مبلغ پنج میلیون ریال جایزه نقدی تعلق گرفت و به پنج اثر تقدیری نیز لوح تقدیر و بستۀ هدیۀ کتاب انتشارات تاک و به برگزیدگان بخش ویژۀ شرکت‌کنندگان کودک و نوجوان نیز بستۀ فرهنگی ماهنامۀ باغ و اشتراک دوسالۀ ماهنامۀ سلام‌بچه‌ها و نیز کارت هدیه‌ای از طرف دبیرخانۀ جایزه تعلق گرفت که این هدایا به وسیلۀ پست برای برگزیدگان ارسال شد.

جشنوارۀ داستان پانزده‌کلمه‌ای با موضوع کودکان کار، به صورت کاملاً مستقل و به همت و ابتکار دبیرخانۀ جایزۀ ادبیات اقلیت برگزار شد.

ادبیات اقلیت / ۲۵ شهریور ۱۳۹۶

تمامی حقوق برای پایگاه اینترنتی «ادبیات اقلیت» محفوظ است.

رفتن به بالا