شعرخوانی شاعران افغانستان و ایران در ششمین همایش روایت هم‌دلی Reviewed by Momizat on . ادبیات اقلیت ـ روابط عمومی خانه ادبیات افغانستان اعلام کرد: ششمین همایش فرهنگی روایت هم‌دلی با هدف افزایش پیوندهای فرهنگی میان دو ملت افغانستان و ایران با حضور ادبیات اقلیت ـ روابط عمومی خانه ادبیات افغانستان اعلام کرد: ششمین همایش فرهنگی روایت هم‌دلی با هدف افزایش پیوندهای فرهنگی میان دو ملت افغانستان و ایران با حضور Rating: 0
شما اینجا هستید:خانه » خبر و گزارش » شعرخوانی شاعران افغانستان و ایران در ششمین همایش روایت هم‌دلی

شعرخوانی شاعران افغانستان و ایران در ششمین همایش روایت هم‌دلی

شعرخوانی شاعران افغانستان و ایران در ششمین همایش روایت هم‌دلی

ادبیات اقلیت ـ روابط عمومی خانه ادبیات افغانستان اعلام کرد: ششمین همایش فرهنگی روایت هم‌دلی با هدف افزایش پیوندهای فرهنگی میان دو ملت افغانستان و ایران با حضور اهل فرهنگ، هنر و ادبیات دو کشور، دهم بهمن ۱۳۹۵ در تهران برگزار می‌شود.

محمدسرور رجایی، دبیر همایش «روایت هم‌دلی» با اعلام این خبر گفت: «همایش «روایت هم‌دلی»، برنامه‌ای فرهنگی است که خانه ادبیات افغانستان آن را با هدف بررسی روش‌های افزایش همکاری‌ها و هم‌دلی‌های فرهنگی میان دو ملت هم‌زبانِ افغانستان و ایران، برانگیختن توجه مراکز فرهنگی و اجتماعی ایرانی به مشکلات فرهنگی و اجتماعی مهاجران افغانستان و یافتن راه حل‌های آن به صورت دوسالانه برگزار می‌کند. ششمین دوره از این همایش نیز به موضوع «نقش‌ رسانه‌ها در هم‌دلی دو ملت افغانستان و ایران» اختصاص دارد که کارشناسان افغانستانی و ایرانی مانند محمدسرور مولایی، شوکت‌علی محمدی، مجتبی نوروزی و روح‌الله قاسمیان آن را در میزگرد کارشناسی بررسی می‌کنند».

معاون خانه ادبیات افغانستان درباره دیگر برنامه‌های این همایش گفت: «قصد داریم در این دوره، از تلاش‌های فرهنگی و اجتماعی استادان علی رواقی و حسن انوشه و بانو فاطمه اشرفی در عرصه فرهنگ و اجتماع افغانستان قدردانی کنیم. در کنار آن، شاعران افغانستان و ایران درباره هم‌دلی و هم‌زبانی شعر می‌خوانند و موسیقی افغانستانی نیز اجرا می‌شود».

خانه ادبیات افغانستان ششمین همایش «روایت هم‌دلی» را با همکاری حوزه هنری، بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان، مرکز پخش دمیرچی و مؤسسه بوی انار سرخ برگزار می‌کند. این همایش از ساعت ۱۴ روز یک‌شنبه، ۱۰ بهمن (دلو) ۱۳۹۵ در سالن سوره حوزه هنری تهران واقع در تقاطع خیابان سمیه و حافظ، روبه‌روی دانشگاه امیرکبیر آغاز می‌شود و شرکت برای همه علاقه‌مندان به فرهنگ مشترک افغانستان و ایران آزاد است.

ادبیات اقلیت / ۶ بهمن ۱۳۹۵

تمامی حقوق برای پایگاه اینترنتی «ادبیات اقلیت» محفوظ است.

رفتن به بالا