صد و ششمین شمارۀ بخارا منتشر شد Reviewed by Momizat on . به گزارش خبرنگار مهر، در این شماره بخشی از مجله به جشن نامه پوری سلطانی اختصاص یافته است. در این بخش مقالاتی از ایرج افشار، سیدعبدالله انوار، ه. ا. سایه، بهاءال به گزارش خبرنگار مهر، در این شماره بخشی از مجله به جشن نامه پوری سلطانی اختصاص یافته است. در این بخش مقالاتی از ایرج افشار، سیدعبدالله انوار، ه. ا. سایه، بهاءال Rating: 0
شما اینجا هستید:خانه » خبر و گزارش » صد و ششمین شمارۀ بخارا منتشر شد

صد و ششمین شمارۀ بخارا منتشر شد

صد و ششمین شمارۀ بخارا منتشر شد

به گزارش خبرنگار مهر، در این شماره بخشی از مجله به جشن نامه پوری سلطانی اختصاص یافته است. در این بخش مقالاتی از ایرج افشار، سیدعبدالله انوار، ه. ا. سایه، بهاءالدین خرمشاهی، کامران فانی، نوش آفرین انصاری و… را درباره پوری سلطانی و مرتضی کیوان می‌خوانیم.

از دیگر نویسندگان این شماره بخارا می‌توان به محمد علی موحد، محمدرضا شفیعی کدکنی، داریوش شایگان، جلال خالقی مطلق، مصطفی ملکیان، نصرالله پورجوادی، علی اشرف صادقی، فتح الله مجتبایی، محمدرضا باطنی و …. اشاره کرد.

در بخش نقد ادبی مجله بخارا، این مقالات آمده است: وجه غالب و انگیزش/ محمدرضا شفیعی کدکنی، هردوت در خانه‌ سایه/ محمود امیدسالار، دهخدا و همنسلانش، عاشقان راستین این سرزمین/ ژاله آموزگار.

در بخش زبانشناسی، مطالب زیر به چشم می‌خورد: زبان و نظریه ارتباط (۳)/ محمدرضا باطنی، تفکر و اندیشه و در روشنایی تردید (۱)/ محمد منصور هاشمی. تاریخ نشر این شماره بخارا در واقع شماره ۳۱ تاریخ نشر کتاب در ایران به قلم عبدالحسین آذرنگ است.

مجلۀ بخارا

مجلۀ بخارا

در ادامه جشن‌نامه پوری سلطانی منتشر شده که مطالب آن به قرار زیر است: زندگی و آثار پوری سلطانی/ زهرا اعلمی، یادی از مرتضی کیوان/ ایرج افشار، خانم سلطانی و کتابداری/ سیدعبدالله انوار، بانوی بهشتی/ کامران فانی، پوراندخت‌نامه/ بهاءالدین خرمشاهی، برای پوری عزیزم/ نوش‌آفرین انصاری، پوری/ فریده رهنما، آتش بی‌خاکستر/ شیفته سلطانی، شخصیتی چون پوری سلطانی/ بابک شادلو، پوری سلطانی همیشه عاشق/ نورالله مرادی، نامه مرتضی کیوان به جمالزاده و پاسخ او، مردی که شب به سلامِ آفتاب رفت/ پوری سلطانی، هشت نامه کیوان به همسرش پوری سلطانی، خون‌بها/ ه. الف. سایه و عشق سربلند (گفتگو با پوری سلطانی) / میلاد عظیمی.

یادداشت‌های فیس‌بوکی نصرالله پورجوادی، شماره ۲۶ قلم‌رنجه از بهاءالدین خرمشاهی، شماره ۳ اوراق پریشان محمدرضا ضیاء، شماره ۳۷ سلسله مطالب از چشمه خورشید به قلم هاشم رجب‌زاده و آثار و نوشته‌هایی از مینو مشیری، منوچهر پارسادوست، تورج دریایی، پیروز سیار و گزارش‌های اهدای جایزه بنیاد موقوفات دکتر افشار به دکتر محمدعلی موحد و همچنین گزارش شب شاهنامه و شب محمدرضا مقتدر و گزارش اهدای جایزه کتاب شعر خبرنگاران و نیز مراسم اهدای جایزه روزنامه‌نگاری دکتر سمسار، از دیگر مطالب این شماره بخارا است.

در پایان هم کتاب‌های ساری سرخ، آیینه‌های اسارت و رهایی، دوبیتی‌های عامیانه گیلکی، سفینه بولونیا، ما و پاریس و فلاکت ناخواسته، معرفی شده‌اند.

تمامی حقوق برای پایگاه اینترنتی «ادبیات اقلیت» محفوظ است.

رفتن به بالا