عباس معروفی بعد از ۲۰ سال به ایران بازمی‌گردد Reviewed by Momizat on . عباس معروفی، نویسنده‌ی ایرانی مقیم آلمان می‌گوید که بعد از ۲۰ سال زندگی در تبعید قصد دارد به ایران برگردد. ادبیات اقلیت ـ عباس معروفی ۵۸ ساله، در نوشته‌ی کوتاهی عباس معروفی، نویسنده‌ی ایرانی مقیم آلمان می‌گوید که بعد از ۲۰ سال زندگی در تبعید قصد دارد به ایران برگردد. ادبیات اقلیت ـ عباس معروفی ۵۸ ساله، در نوشته‌ی کوتاهی Rating: 0
شما اینجا هستید:خانه » خبر و گزارش » عباس معروفی بعد از ۲۰ سال به ایران بازمی‌گردد

عباس معروفی بعد از ۲۰ سال به ایران بازمی‌گردد

عباس معروفی بعد از ۲۰ سال به ایران بازمی‌گردد

عباس معروفی، نویسنده‌ی ایرانی مقیم آلمان می‌گوید که بعد از ۲۰ سال زندگی در تبعید قصد دارد به ایران برگردد.

ادبیات اقلیت ـ عباس معروفی ۵۸ ساله، در نوشته‌ی کوتاهی که در صفحه‌ی فیسبوکش منتشر کرده می‌نویسد: «از ۱۱ اسفند ۱۳۷۴ که از چنبره‌ی سعید امامی و باند مخوفش به آلمان گریختم، تا ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ بیست سال گذشت. تمام این مدت در روشنایی راه رفتم و کار کردم؛ انگار در آکواریوم، زندگی می‌کنم. می‌خواستم همه ببینند کجا می‌روم؟ کجا می‌آیم؟ با کی می‌روم؟ با کی می‌آیم؟ چرا می‌روم؟… از کار و نوشتار تا مرز زندگی‌ام را برای خوانندگانم نوشتم و گفتم. حالا تصمیم گرفته‌ام روز ۱۱ اسفند در روشنایی به تهران برگردم. هیچ چیزی هم نمی‌تواند مانع برگشتنم شود؛ هیچ چیز. می‌تواند؟»

تصمیم غیرمنتظره‌ی بنیان‌گذار و سردبیر مجله‌ی توقیف‌شده‌ی «گردون» برای بازگشت به ایران در حالی صورت می‌گیرد که آثار او هم‌چون «سمفونی مردگان»، «پیکر فرهاد»، «سال بلوا»، «فریدون سه پسر داشت» و «ذوب‌شده» در سال‌های گذشته با توقیف و جلوگیری از چاپ مجدد روبه‌رو بوده‌اند. هرچند که حدود دو سال قبل، دو کتاب «سمفونی مردگان» و «سال بلوا» بار دیگر اجازه‌ی تجدید چاپ توسط «نشر ققنوس» را پیدا کردند.

با وجود این ممنوعیت‌ها، آثار عباس معروفی به ویژه رمان «سمفونی مردگان» او از جمله پرفروش‌ترین‌های حوزه‌ی نشر در ایران به شمار می‌رود.

گفتنی است این نویسنده پس از ترک ایران، با تأسیس «نشر گردون» در آلمان، آثار خود و شماری دیگر از نویسندگان و مترجمان ایرانی را به انتشار رسانده که شمار این آثار به حدود ۹۰ کتاب می‌رسد.

ادبیات اقلیت ـ ۲ آذر ۱۳۹۴

تمامی حقوق برای پایگاه اینترنتی «ادبیات اقلیت» محفوظ است.

رفتن به بالا