عکس / مراسم ترحیم استاد ابوالحسن نجفی Reviewed by Momizat on . مراسم ختم ابوالحسن نجفی عصر روز پنجشنبه، هشتم بهمن 1397 در مسجد الرضا در تهران برگزار شد. ابوالحسن نجفی نامی است که همۀ اهل فرهنگ و ادب با آن آشنا هستند؛ چهرۀ پ مراسم ختم ابوالحسن نجفی عصر روز پنجشنبه، هشتم بهمن 1397 در مسجد الرضا در تهران برگزار شد. ابوالحسن نجفی نامی است که همۀ اهل فرهنگ و ادب با آن آشنا هستند؛ چهرۀ پ Rating: 0
شما اینجا هستید:خانه » چندرسانه ای » عکس / مراسم ترحیم استاد ابوالحسن نجفی

عکس / مراسم ترحیم استاد ابوالحسن نجفی

عکس / مراسم ترحیم استاد ابوالحسن نجفی

مراسم ختم ابوالحسن نجفی عصر روز پنجشنبه، هشتم بهمن ۱۳۹۷ در مسجد الرضا در تهران برگزار شد.

مجلس ختم ابوالحسن نجفی

مجلس ختم ابوالحسن نجفی

مجلس ختم ابوالحسن نجفی

مجلس ختم ابوالحسن نجفی

مجلس ختم ابوالحسن نجفی

مجلس ختم ابوالحسن نجفی

مجلس ختم ابوالحسن نجفی

مجلس ختم ابوالحسن نجفی

مجلس ختم ابوالحسن نجفی

مجلس ختم ابوالحسن نجفی

ابوالحسن نجفی نامی است که همۀ اهل فرهنگ و ادب با آن آشنا هستند؛ چهرۀ پیشکسوت زبان و ادبیات فارسی و ترجمه که متولد سال ۱۳۰۸ بود و این اواخر از بیماری رنج می‌برد.

او آثار بسیاری را از ادبیات معاصر جهان به جامعۀ فارسی زبان معرفی و برای آنان ترجمه کرده بود؛ از جمله: شازده کوچولو (آنتوان دو سنت اگزوپری)، «شیطان و خدا» (ژان پل سارتر)، گوشه‌نشینان آلتونا (ژان پل سارتر)، ضدخاطرات (آندره مالرو)، خانواده تیبو (روژه مارتن دوگار)، بیست و یک داستان از نویسندگان معاصر فرانسه، بچه‌های کوچک قرن (کریستیان روشفور)، شنبه و یکشنبه در کنار دریا (روبر مرل)، کالیگولا (آلبر کامو)، ادبیات چیست؟ (ژان پل سارتر)، استادکاران (آرتور آدامُف)، همان طور که بوده‌ایم (آرتور آدامُف)، پرندگان می‌روند در پرو می‌میرند (رومن گاری)، ژان پل سارتر (هِنری پیر)، درباره نمایش (ژان پل سارتر)، نژاد و تاریخ (کلود لوی استروس)، نویسندگان معاصر فرانسه (برگزیده داستان‌های کوتاه)، وعده‌گاه شیر بلفور (ژیل پرو)، عیش و نیستی (تیری مونیه) و گم‌گشته (ژیل پرو).

همچنین کتاب «غلط ننویسیم» (فرهنگ دشواری های زبان فارسی) او از جمله معروف ترین و کاربردی ترین کتاب ها در زمینۀ نگارش و ویرایش است که بارها تجدید چاپ شده است.

به گزارش ایسنا، او ظهر روز جمعه، دوم بهمن ۱۳۹۴ در بیمارستان مهر تهران، در ساعت ۱۴ و ۴۰ دقیقه از دنیا رفت.

وی زبان‌شناس و عضو پیوسته فرهنگستان زبان و ادب فارسی بود. مهم‌ترین بخش فعالیت‌های ادبی و علمی او در حوزه ترجمه متون ادبی، ویرایش، زبان‌شناسی و وزن شعر فارسی بود. او یکی از دقیق‌ترین دایره‌ها برای طبقه‌بندی وزن شعر فارسی را تدوین کرده که به دایره نجفی معروف است.

تمامی حقوق برای پایگاه اینترنتی «ادبیات اقلیت» محفوظ است.

رفتن به بالا