مبارزه هنرمندان جوان با داعش در گالری آرته Reviewed by Momizat on . ادبیات اقلیت ـ قرار است به زودی، پروژه ای هنری در گالری آرته در تهران، با هدف برآوردن فریادی بر ضد داعش کلید بخورد. آنیما احتیاط که نمایشگاه گردانی این پروژه را ادبیات اقلیت ـ قرار است به زودی، پروژه ای هنری در گالری آرته در تهران، با هدف برآوردن فریادی بر ضد داعش کلید بخورد. آنیما احتیاط که نمایشگاه گردانی این پروژه را Rating: 0
شما اینجا هستید:خانه » خبر و گزارش » مبارزه هنرمندان جوان با داعش در گالری آرته

مبارزه هنرمندان جوان با داعش در گالری آرته

مبارزه هنرمندان جوان با داعش در گالری آرته

ادبیات اقلیت ـ قرار است به زودی، پروژه ای هنری در گالری آرته در تهران، با هدف برآوردن فریادی بر ضد داعش کلید بخورد.

آنیما احتیاط که نمایشگاه گردانی این پروژه را بر عهده دارد در گفت وگو با هنرآنلاین در این باره گفته است:

پروژه «هنر، ضد داعش» را در اردیبهشت سال ۹۴ به گروه هنری «رای نیک» با هدف آگاهی بخشی و ایجاد فضایی آفرینش‌گر در برابر فضای رعب آور کشتار‌های گروهک تروریستی داعش پیشنهاد دادم و از همان زمان شروع به فعالیت کردیم. به همین منظور در ابتدا بیانیه‌ای تدوین شد که در آن به ماهیت پیچیده داعش اذعان داشتیم و محورهای ذیل را برای خلق آثار هنری در نظر گرفتیم که عبارتند از: کشتارهای کارگردانی شده، رسانه و داعش، زنان و داعش، زبان دشمنی داعش، انهدام و فروش آثار باستانی میان رودان. پروژه «هنر، ضدداعش» با حضور جمعی از هنرمندان در گالری آرته برگزار می‌شود.

خبرگزاری ایلنا دربارۀ برنامه های این پروزه نوشته است: «هنر ضدداعش» در قالب برنامه‌ای هنری از ۱۰ تا ۱۹ مهر ماه در گالری آرته آغاز به کار می‌کند.

در لایه اول این برنامه، به نمایشگاه‌گردانی آنیما احتیاط، هنرمندانی نظیر مهدی نادری، هوشیار انصاری‌فر، علیرضا امیرحاجبی، هومن داودی، نیلوفر دربندی، سمیرا نجفی‌نیاسر، فاطیما طاهری، سینا کریمی، هادی مشهدی، بهارعلیزاده حضور خواهند داشت. لایه دوم به نمایشگاه‌گردانی شوکا حسینی و با عنوان «شعر-اجرا» از بیست تا بیست و سوم مهر شکل خواهد گرفت. لایه بعد یک پروژه لند آرت است که با نمایشگاه‌گردانی عاطفه خاص برگزار می‌شود.

برنامه‌های این گروه هنری در قالب پرفورمنس آرت و نمایش فیلم کوتاه از ۱۰ تا ۲۳ مهرماه در روز‌های جمعه از ساعت ۱۷ و سایر ایام هفته ساعت۱۹ آغاز می‌شود. علاقمندان می‌توانند برای دیدن این برنامه‌ها به آدرس: ونک، خیابان ملاصدرا، شیخ بهایی جنوبی، پایین‌تر از پل همت، بلوار علی خانی، ۲۰ متری گلستان، ۱۲ متری دوم، پلاک ۳، گالری «آرته» مراجعه کنند.

این پروژه به صورت باز طرح شده و هنرمندان و نمایشگاه‌گردان‌ها می‌توانند با مسئولیت خود به فعالیت هنری بپردازند و تنها ذکر عنوان «هنر، ضدداعش» الزامی است. رویداد‌های این نمایشگاه در تقویم «رای نیک» ثبت می‌شوند تا وقایع از حالت تک‌صدایی خارج شده و در یک بافت تاریخی چندصدایی طرح شوند.

تمامی حقوق برای پایگاه اینترنتی «ادبیات اقلیت» محفوظ است.

رفتن به بالا