محسن شریف و مرگ او پس از انتشار تب نوبه Reviewed by Momizat on . ادبیات اقلیت ـ محسن شریف نویسندۀ پیش کسوت بوشهری، که آخرین کتاب او با نام تب نوبه به تازگی منتشر شده بود، شب گذشته (هشتم مهر 1395) پس از یک دوره بیماری سخت درگذ ادبیات اقلیت ـ محسن شریف نویسندۀ پیش کسوت بوشهری، که آخرین کتاب او با نام تب نوبه به تازگی منتشر شده بود، شب گذشته (هشتم مهر 1395) پس از یک دوره بیماری سخت درگذ Rating: 0
شما اینجا هستید:خانه » خبر و گزارش » محسن شریف و مرگ او پس از انتشار تب نوبه

محسن شریف و مرگ او پس از انتشار تب نوبه

محسن شریف و مرگ او پس از انتشار تب نوبه

ادبیات اقلیت ـ محسن شریف نویسندۀ پیش کسوت بوشهری، که آخرین کتاب او با نام تب نوبه به تازگی منتشر شده بود، شب گذشته (هشتم مهر ۱۳۹۵) پس از یک دوره بیماری سخت درگذشت.

محسن شریف پنجم آذر ۱۳۱۵ در بوشهر به دنیا آمد. او که فوق دیپلم معماری داشت، پیش از کتاب تب نوبه، رمان‌های فصل های تکراری و سال‌های صبر و مجموعه داستان‌های آس نحس و ورار را منتشر کرده بود.

ادبیات اقلیت درگذشت این نویسنده را به جامعۀ ادبی و هنری تسلیت می گوید.

بخشی از رمان تب نوبه نوشتۀ محسن شریف:

شنبه در فروغ سبز سینمایی رو آمد، پشت گاو زرد، سر بند بوق ورچاکید و چراغ روشن، توی هوار خودگردانی و پرچم ایالت فروغلتید، مثل مرغ پرشکسته. بعد‌تر هم کمی پیش از چموشی زمین هوای شنبه سنگین شد، ماسید میان حلق و گلو، مجری از درون، از ته دل می‌لرزید. تکیه داده بود به تمثال مبارک، پشت میز خطابه انگار که گیر لب‌خوانی باشد، با نگاه واکشانده سر در گم. بیشتر اما نگاهش سوک حلقه میانی بود، روح به حریم سجده، در کجاوی منبت. آن‌جا را دیده بود هاله تابناکی جلایش داده، چ‌تر بلور دلگشا، مثل حباب نورانی و ترکش انداخته از جبین بر میدان.

دربارۀ رمان تب نوبه نوشتۀ محسن شریف بخوانید:

تب نوبه پس از کش و قوس‌های فراوان منتشر شد

ادبیات اقلیت / ۹ مهر ۱۳۹۵

پاسخ (1)

    تمامی حقوق برای پایگاه اینترنتی «ادبیات اقلیت» محفوظ است.

    رفتن به بالا