مسابقه داستان کوتاه اتحادیه کشورهای مشترک المنافع Reviewed by Momizat on . ادبیات اقلیت ـ گروه نویسندگان مشترک المنافع، بخش فرهنگی اتحادیه کشورهای مشترک المنافع است. این بخش از سال 2012 سالانه مسابقه داستان کوتاه برگزار میکند. در این م ادبیات اقلیت ـ گروه نویسندگان مشترک المنافع، بخش فرهنگی اتحادیه کشورهای مشترک المنافع است. این بخش از سال 2012 سالانه مسابقه داستان کوتاه برگزار میکند. در این م Rating: 0
شما اینجا هستید:خانه » خبر و گزارش » بین الملل » مسابقه داستان کوتاه اتحادیه کشورهای مشترک المنافع

مسابقه داستان کوتاه اتحادیه کشورهای مشترک المنافع

مسابقه داستان کوتاه اتحادیه کشورهای مشترک المنافع

ادبیات اقلیت ـ گروه نویسندگان مشترک المنافع، بخش فرهنگی اتحادیه کشورهای مشترک المنافع است. این بخش از سال ۲۰۱۲ سالانه مسابقه داستان کوتاه برگزار میکند. در این مسابقه هر سال پنج نویسنده از مناطق مختلف کشورهای مشترک المنافع هر یک برنده ۲۵۰۰ پوند و یک نویسنده آزاد برنده ی ۵۰۰۰ پوند می شوند. نویسنده ها می توانند داستان های خود را به زبان انگلیسی و یا ترجمه ی داستان های خود را به صورت رایگان برای بخش مسابقه ی داستان کوتاه ارسال نمایند. اگر احیانا نویسنده ها نتوانستند آثار خود را ترجمه کنند می توانند داستان ها را به صورت زبان اصلی ارسال نمایند. داستان ها باید بین ۲۰۰۰ تا ۵۰۰۰ کلمه باشد و قبلا چاپ و یا منتشرنشده باشد. داستان های ترجمه شده اگر به عنوان برنده انتخاب شوند مترجم هم به اندازه ی نویسنده جایزه دریافت می کند.

برندگان مسابقه در سال ۲۰۱۶ اعلام شده اند و سایت ارسال آثار برای شرکت در مسابقه داستان کوتاه سال ۲۰۱۷ در اول سپتامبر ۲۰۱۶ آماده ی پذیرش آثار نویسندگان است. برای پیگیری و اطلاع از اتفاقات این مسابقه می توانید از این آدرس استفاده کنید.

هر سال برای قضاوت صحیح داستان ها از نویسندگان مناطق مختلف به عنوان داور استفاده می شود. به این وسیله داستان هایی که با مضمون شرایط محیطی و اجتماعی هر کشوری نوشته می شود به علت عدم درک داوران از رده خارج نمی شوند. از طرفی حضور نویسندگان از مناطق مختلف باعث می شود تا نویسندگان جوان که دسترسی و یا هزینه ی ترجمه اثار خود را ندارند با طیب خاطر اثرشان را به صورت زبان اصلی برای این مسابقه ارسال نمایند.

اگرچه توجه ویژه ی این مسابقه به شرکت کنندگان از کشورهای مشترک المنافع است و پنج برنده از این کشورها انتخاب می شود ولی وجود داورانی از کشورهای مختلف و از طرفی مبلغ بالای جایزه و توجه ویژه برگزار کنندگان به نویسندگان نو قلم باعث می شود تا نویسندگان نو قلم زیادی از سراسر دنیا آثارشان را برای این مسابقه ارسال نمایند.

معرفی و ترجمه: سمیه سلطانپور

ادبیات اقلیت / ۲۳ تیر ۱۳۹۴

کانال سایت ادبیات اقلیت در تلگرام

تمامی حقوق برای پایگاه اینترنتی «ادبیات اقلیت» محفوظ است.

رفتن به بالا