معرفی مجله وان استوری (One Story) Reviewed by Momizat on . ادبیات اقلیت ـ سمیه سلطانپور: مجله وان استوری (One Story) مجله‌ای ادبی است وابسته به موسسه ادبی با همین نام که برای ترویج داستان کوتاه و حمایت از نویسندگان این ادبیات اقلیت ـ سمیه سلطانپور: مجله وان استوری (One Story) مجله‌ای ادبی است وابسته به موسسه ادبی با همین نام که برای ترویج داستان کوتاه و حمایت از نویسندگان این Rating: 0
شما اینجا هستید:خانه » خبر و گزارش » بین الملل » معرفی مجله وان استوری (One Story)

معرفی مجله وان استوری (One Story)

معرفی مجله وان استوری (One Story)

ادبیات اقلیت ـ سمیه سلطانپور: مجله وان استوری (One Story) مجله‌ای ادبی است وابسته به موسسه ادبی با همین نام که برای ترویج داستان کوتاه و حمایت از نویسندگان این قالب هنری فعالیت می‌کند. بیش از یازده سال است که این مجله بهترین داستان‌های نویسندگان را منتشر می‌کند. بیش از نیمی از داستان‌هایی که در One Story منتشر شده است مورد توجه مسابقات و جشنواره‌های ادبی قرار گرفته‌اند. این مجله با بیش از پانزده هزار خواننده جزء پر خواننده‌ترین مجلات کشور آمریکا به حساب می‌آید. داستان‌های منتشر شده در این مجله جزء ۱۰۰ داستان برتر منتخب ناشران قرار گرفته‌اند.

هدف مجلهٔ One Story حمایت و کمک به نو نویسندگان در جهت شناخته شدن و چاپ آثارشان در آغاز زندگی حرفه‌ای‌شان است. این مجله با چاپ ۱۸۰ داستان از ۱۸۰ نویسنده و معرفی آن‌ها در وبسایت مجله و شبکه‌های اجتماعی باعث آشنایی ناشران و نویسندگان تازه کار با هم شده است.

موسسه One Story با هدف توسعهٔ آموزشی، برنامهٔ کارگاه‌های تابستانه را راه‌اندازی کرده است. این کارگاه‌ها هر ساله در نیویورک برگزار می‌شود و علاقه مندان می‌توانند با ثبت نام از طریق سایت مؤسسه در کارگاه‌ها و سخنرانی‌هایی که توسط نویسندگان بنام ایراد می‌شود، شرکت کنند.

مجلهٔ one story هر سه یا چهار هفته یک داستان ۳۰۰۰ تا ۸۰۰۰ کلمه‌ای را چاپ می‌کند. این مجله در هر شمارهٔ خود علاوه بر داستان، بیوگرافی کاملی از نویسنده و مصاحبه‌ای از نویسنده دربارهٔ داستان چاپ شده منتشر می‌کند. در ازای چاپ داستان مبلغ ۵۰۰ دلار به نویسنده اختصاص می‌دهد. حق کپی رایت آثار هم برای نویسنده‌ها محفوظ است. این مجله از هر نویسنده فقط یک بار و فقط یک داستان چاپ می‌کند.

One story داستان‌هایی را که قبلاً چاپ نشده باشند بررسی و چاپ می‌کند. این قانون برای داستان‌هایی که خارج از محدودهٔ آمریکای شمالی به چاپ رسیده باشند، اجرا نمی‌شود و نویسنده‌های سایر کشورها می‌توانند داستان‌های چاپ شده در کشور خود را به انگلیسی ترجمه کرده و برای این مجله ارسال کنند.

داستان‌ها باید در فرمت‌های PDF,RTF,TXT و با حجمی کمتر از ۵۰۰ کیلوبایت باشند. صفحهٔ اول فایل باید اسم و آدرس کامل نویسنده قید شود. در مورد داستان‌هایی که به زبان‌های غیر از انگلیسی نوشته شده‌اند، باید در صفحهٔ اول، غیر از اسم نویسنده، اسم مترجم اثر هم قید شود.

داستان‌ها باید در بازهٔ زمانی اول سپتامبر تا سی و یک می هر سال از طریق سایت مخصوص ثبت آثار مجلهٔ one story برای مجله فرستاده شود. از طریق همین سایت نویسنده می‌تواند روال برسی اثرش را پیگیری کند. مجله در مدت زمان هشت تا دوازده هفته پذیرش یا عدم پذیرش داستان را به نویسنده اعلام می‌کند.

نویسندگانی که آثارشان مورد پذیرش قرار نگرفته باشد، می‌توانند داستان دیگری برای مجله ارسال کنند.

ادبیات اقلیت / ۵ فروردین ۱۳۹۴

تمامی حقوق برای پایگاه اینترنتی «ادبیات اقلیت» محفوظ است.

رفتن به بالا