نامزدهای دریافت جایزه مهرگان ادب در بخش رمان / دوره ۱۵ و ۱۶ Reviewed by Momizat on . ادبیات اقلیت ـ دبیرخانه جایزه مهرگان اسامى هفت رمان راه یافته به آخرین مرحله جایزه مهرگان ادب را اعلام کرد. به گزارش ایلنا، در پانزدهمین و شانزدهمین دوره جایزه ادبیات اقلیت ـ دبیرخانه جایزه مهرگان اسامى هفت رمان راه یافته به آخرین مرحله جایزه مهرگان ادب را اعلام کرد. به گزارش ایلنا، در پانزدهمین و شانزدهمین دوره جایزه Rating: 0
شما اینجا هستید:خانه » خبر و گزارش » جوایز ادبی » جایزه مهرگان ادب » نامزدهای دریافت جایزه مهرگان ادب در بخش رمان / دوره ۱۵ و ۱۶

نامزدهای دریافت جایزه مهرگان ادب در بخش رمان / دوره ۱۵ و ۱۶

نامزدهای دریافت جایزه مهرگان ادب در بخش رمان / دوره ۱۵ و ۱۶

ادبیات اقلیت ـ دبیرخانه جایزه مهرگان اسامى هفت رمان راه یافته به آخرین مرحله جایزه مهرگان ادب را اعلام کرد.

به گزارش ایلنا، در پانزدهمین و شانزدهمین دوره جایزه مهرگان ادب، ۴٠٣ عنوان کتاب چاپ اول شامل ١٩٧ رمان و ٢٠۶ مجموعه داستان کوتاه که در سال هاى ٩٣ و ١٣٩٢ منتشر شده مورد بررسى هیأت داوران قرار گرفته است، دربخش بهترین رمان فارسى، از میان پانزده رمان راه یافته به مرحله نهایى که اسامى آن‌ها در مهرماه اعلام شده بود پس از چندین جلسه بحث وگفتگو، هیأت داوران اسامى هفت رمان راه یافته به آخرین مرحله را به این شرح اعلام کرد:

نامزدهاى نهایى بهترین رمان، نوولت و داستان بلند (به ترتیب الفبایى نام کتاب‌ها)

١- پایان خوش ناتمام؛ کاوه میرعباسى؛ نشر ثالث

٢- چیدن باد؛ محمد قاسم‌زاده؛ نشر قطره (رمان دو جلدى)

٣- خط چهار مترو؛ لیلى فرهادپور؛ نشر ثالث

۴- خوف؛ شیوا ارسطویى؛ نشر روزنه

۵- ساعت ویرانى؛ آرام روانشاد؛ نشر مروارید

۶- کاشف رویا؛ جمشید ملک‌پور؛ نشر افراز

٧- کافور پوش؛ عالیه عطایى؛ نشر ققنوس

جواد اسحاقیان، علیرضا سیف الدینى و مهدى غبرایى داورى مرحله نهایى این دوره جایزه مهرگان ادب را در دو بخش رمان و مجموعه داستان به عهده داشته‌اند، انتخاب آثار در مرحله مقدماتى نیز به عهده محبوبه می‌رقدیرى، سودابه سلگى و دبیرخانه جایزه مهرگان ادب بوده است.

اسامى چهارده نامزد نهایى جایزه مهرگان ادب در بخش بهترین مجموعه داستان نیز در اول دى ماه اعلام شده و داوران درآخرین مرحله در حال انتخاب هفت مجموعه داستان برگزیده مهرگان هستند. اسامى نهایى تا هفته آینده اعلام مى شود. همزمان کار گردآورى رمان‌ها و مجموعه داستان‌ها براى دوره هاى هفدهم و هجدهم جایزه مهرگان ادب (آثار چاپ اول سال‌هاى ٩۵ و ٩۴) شروع شده و تا پایان اردیبهشت ١٣٩۶ ادامه خواهد داشت.

در مراسم پایانى اهداى جایزه مهرگان ادب که طبق برنامه پیش بینى شده در هفته اول اسفند ماه برگزار مى شود، رمان برگزیده مهرگان ادب تندیس و جایزه نقدى دریافت مى‌کند و دو رمان تحسین شده هیأت داوران نیز معرفى مى شوند.

نویسندگان و ناشرانى که کتاب‌هاى خود را براى دبیرخانه جایزه مهرگان ارسال مى کنند لازم است پس از ارسال، از طریق ایمیل جایزه مهرگان از وصول کتاب‌ها مطلع شوند.

دبیرخانه جایزه مهرگان صندوق پستى ۵۵۵-۱۹۶۱۵ تهران و ایمیل mehreganprize@gmail. com را براى ارسال کتاب‌ها و طرح مطالب و پیشنهادات ناشران و اهل قلم در نظر گرفته است.

ادبیات اقلیت / ۱۴ دی ۱۳۹۵

تمامی حقوق برای پایگاه اینترنتی «ادبیات اقلیت» محفوظ است.

رفتن به بالا