نامزدهای هشتمین جایزۀ ادبی جلال آل احمد در بخش مجموعه داستان Reviewed by Momizat on . در نشست خبری هشتمین دورۀ برگزرای جایزۀ ادبی جلال آل احمد، که گرانترین جایزۀ ادبی کشور به حساب می آید، نامزدهای کسب این جایزه در بخش مجموعه داستان، اعلام شد. ادب در نشست خبری هشتمین دورۀ برگزرای جایزۀ ادبی جلال آل احمد، که گرانترین جایزۀ ادبی کشور به حساب می آید، نامزدهای کسب این جایزه در بخش مجموعه داستان، اعلام شد. ادب Rating: 0
شما اینجا هستید:خانه » خبر و گزارش » جوایز ادبی » جایزه جلال آل احمد » نامزدهای هشتمین جایزۀ ادبی جلال آل احمد در بخش مجموعه داستان

نامزدهای هشتمین جایزۀ ادبی جلال آل احمد در بخش مجموعه داستان

نامزدهای هشتمین جایزۀ ادبی جلال آل احمد در بخش مجموعه داستان

در نشست خبری هشتمین دورۀ برگزرای جایزۀ ادبی جلال آل احمد، که گرانترین جایزۀ ادبی کشور به حساب می آید، نامزدهای کسب این جایزه در بخش مجموعه داستان، اعلام شد.

ادبیات اقلیت ـ در این نشست خبری مهدی قزلی پنج کتاب نامزد این جایزه در بخش مجموعه داستان را این چنین اعلام کرد:

«آیا بچه‌های خزانه رستگار می‌شوند؟» نوشتۀ مهدی اسدزاده، نشر پیدایش؛

«بزهایی از بلو» نوشتۀ علی چنگیزی، نشر چشمه؛

«پل‌ها» نوشتۀ احمد ابوالفتحی،  نشر چرخ؛

«سمفونی سه‌شنبه‌ها» نوشتۀ افسانه احمدی، نشر نگاه؛

«نگهبان تاریکی»، نوشتۀ مجید قیصری، نشر افق.

مهدی قزلی در این نشست خبری که صبح امروز، سه شنبه، در بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان برگزار شد، هیئت علمی این جایزه را نیز اعلام کرد: آقایان و خانم‌ها عبدالعلی دستغیب، مصطفی مستور، بلقیس سلیمانی ، راضیه تجار، حجت‌الاسلام زائری، جوادی یگانه و مهدوی راد این هیئت را تشکیل می‌دهند. این هیئت علمی گروه‌های داوری را انتخاب کردند و گروه‌های داوری در چهار بخش به سرعت دست به کار شدند و چون با ‌آثار رسیده آشنایی داشتند، کار را زود پیش بردند.

بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان جایزۀ ادبی جلال آل احمد را چنین معرفی کرده است: در تیرماه سال ۱۳۸۴ و در آخرین سال دولت هشتم موضوعِ برگزاری جایزه ادبی جلال آل احمد به تصویبِ شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید. اما عمر دولت هشتم به برگزاری این جایزه نرسید تا این که در سال ۱۳۸۵ و با آغاز کار دولت نهم پرونده برگزاری این جایزه بزرگ ملی و ادبی گشوده شد.

در همان سال آئین‌نامه جایزه در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید. بر اساس آئین‌نامه تاریخ دوم آذر ماه هر سال –به یادِ سالروز تولد جلال آل احمد- برای تاریخ اختتامیه این جایزه انتخاب شد. سرانجام اولین دورهٔ جایزه در سال ۱۳۸۷ برگزار شد. تاکنون هفت دوره از این جایزه برگزار شده و دوره پیش رو هشتمین دوره این جایزه است.

تمامی حقوق برای پایگاه اینترنتی «ادبیات اقلیت» محفوظ است.

رفتن به بالا