نسرین جافری، سه شنبه تشییع می شود Reviewed by Momizat on . پایگاه اقلیت ـ نسرین جافری، شاعر، متولد سال 1329 در خرم‌آباد لرستان و خالق آثاری چون «زخم سایه و بید»، «رمل هندسی آفتابگردان»، «نیمی از مرا کشته‌اند» و «به سمت پایگاه اقلیت ـ نسرین جافری، شاعر، متولد سال 1329 در خرم‌آباد لرستان و خالق آثاری چون «زخم سایه و بید»، «رمل هندسی آفتابگردان»، «نیمی از مرا کشته‌اند» و «به سمت Rating: 0
شما اینجا هستید:خانه » خبر و گزارش » نسرین جافری، سه شنبه تشییع می شود

نسرین جافری، سه شنبه تشییع می شود

نسرین جافری، سه شنبه تشییع می شود

پایگاه اقلیت ـ نسرین جافری، شاعر، متولد سال ۱۳۲۹ در خرم‌آباد لرستان و خالق آثاری چون «زخم سایه و بید»، «رمل هندسی آفتابگردان»، «نیمی از مرا کشته‌اند» و «به سمت هرگز به سوی هیچ» و «خواب اتم» و «ما همچنان ترانه خواندیم» (مشترکاً با نصرت‌الله مسعودی) ششم تیر ۱۳۹۴ پس از یک دوره بیماری، در تهران درگذشت.

او از زنانِ شاعرِ تأثیرگذار دهۀ ۷۰ بود که اشعار و سروده های او در مطبوعات تهران و لرستان چاپ می‌شد.

در پی درگذشت این شاعر معاصر شامگاه ششم تیر، هنرمندانی چون ساعد باقری و سهیل محمودی از اعضای انجمن شاعران ایران، احمد مسجدجامعی عضو شورای شهر تهران ،جواد امام مدیر عامل بنیاد باران، علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی  مجتبی راعی و محمد حسین حقیقی کارگردان زهرا گلشن گردآورنده کتاب نفیس عکس اربعین و جمعی از اهالی فرهنگ و هنر با حضور درخانه این شاعر ، فقدان وی را به فرزندانش از جمله وحید موسائیان، کارگردان سینمای ایران و سایر خانواده‌های داغدار تسلیت گفتند.

موساییان درباره‌ی شاعری مادرش به ایسنا گفت: مادرم به زبان جدیدی در شعر رسیده بود و با ساختار جدیدی در شعر سعی می‌کرد که عناصر پیچیده‌ی کلامی را در شعرهایش، خصوصا در مجموعه‌ی «رمل هندسی آفتابگردان» و «به‌سمت هرگز، به‌سوی هیچ» بیاورد.

به‌گفته‌ی این کارگردان سینما، مراسم تشییع پیکر نسرین جافری که ساعت و مکان آن اعلام خواهد شد، سه‌شنبه ۹ تیر ماه به‌سمت بهشت زهرا (س) انجام می‌شود.

تمامی حقوق برای پایگاه اینترنتی «ادبیات اقلیت» محفوظ است.

رفتن به بالا