نگارش نامه انتقادی نویسندگان جنگ به جنتی Reviewed by Momizat on . جواد جزینی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به وضعیت فعلی و جاری اداره کتاب در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در حوزه ممیزی کتاب به باور من و البته جمعی از دوس جواد جزینی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به وضعیت فعلی و جاری اداره کتاب در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در حوزه ممیزی کتاب به باور من و البته جمعی از دوس Rating: 0
شما اینجا هستید:خانه » خبر و گزارش » نگارش نامه انتقادی نویسندگان جنگ به جنتی

نگارش نامه انتقادی نویسندگان جنگ به جنتی

نگارش نامه انتقادی نویسندگان جنگ به جنتی

جواد جزینی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به وضعیت فعلی و جاری اداره کتاب در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در حوزه ممیزی کتاب به باور من و البته جمعی از دوستان نویسنده دفاع مقدس در دولت جدید هیچ اتفاق تازه‌ای رخ نداده و کماکان حساسیت‌های بی‌مورد، افراد بی‌شهامت و آدم‌های بی‌اطلاع در این بخش صاحب رای و نفوذ هستند و متاسفم که باید بگویم تنها و تنها بر پایه حساسیت‌های شخصی اعمال نظر می‌کنند.

وی ادامه داد: در سال گذشته شاهد بودیم که با تغییر ممیزان و روند فعالیت اداره کتاب حجم بسیاری از کتاب‌ها مجوز انتشار گرفت. این به معنای آن است که سلیقه و نظر فردی کماکان در این اداره حاکم است. ممیز که عوض می‌شود سرنوشت کتاب هم عوض می‌شود. در این میان چیزی که به طور شفاف دیده نمی‌شود بودن اراده‌ای برای تصحیح خطاهای قبلی است.

نویسنده مجموعه داستان «آب، باد، آتش» ادامه داد: هر چه ما فریاد می‌زنیم که روند اداره کتاب تنها اعمال برخی سلائق فردی است به گوش کسی نمیرسد. نه آقای صالحی می‌شنوند نه آقای جنتی. اتفاقی که در این اداره رخ می‌دهد مبنای عقلی و نظری ندارد و افرادی با اراده های خاصی مانع از این می‌شوند که صدای نویسندگان و نکته سنجی آنها درباره برخی مسائل اجتماعی به گوش مردم برسد.

این داستان نویس افزود: چرا معاون فرهنگی وزیر ارشاد سعی ندارد دعوای نویسنده و ناشر را حل کند. مثلا چرا یک قصه‌نویس معتمد را انتخاب نمی‌کنند تا درباره موارد اختلافی نظر بدهد. چرا همه راه‌ها باید به نظر خصوصی یک بررس ختم شود و سلائق او و نظر شخصی او بر همه چیز رجحان داده شود. ما هر چه این مساله را فریاد می‌زنیم جوابی نمی‌گیریم. انگار گوشی برای شنیدن نیست. اگر با رسانه های خارج از کشور صحبت کنیم به ما خرده می‌گیرند اما وقتی در همین زمینه با رسانه‌های داخلی حرف میزنیم کسی صدای ما را نمی‌شنود.

خالق کتاب «تاریخ تحلیلی رمان جنگ» ادامه داد: من به صراحت خطاب به آقای جنتی و صالحی می‌گویم که افرادی در اداره کتاب نمی‌گذارند دغدغه و روایت ما نویسندگان دفاع مقدس از برخی دغدغه‌های مردم منتشر شود. به همین خاطر در تدارک تنظیم و تالیف نامه سرگشاده‌ای در این زمینه هستیم و مشغول جمع آوری امضا برای آنیم. در این نامه خطاب به آقای جنتی عنوان کردیم که چرا فضایی حاکم شده که در آن برخی محکوم به حذف شدن هستند و نباید به هر شکل خودشان و اثرشان دیده نشود.

تمامی حقوق برای پایگاه اینترنتی «ادبیات اقلیت» محفوظ است.

رفتن به بالا