چهارمین شماره از مجلۀ نوابت منتشر شد Reviewed by Momizat on . ادبیات اقلیت ـ چهارمین شماره از نشریۀ تخصصی نوابت (شمارۀ مهر 1399) با محوریت موضوع "نقد" منتشر شد. این نشریه در حوزۀ اندیشه و علوم انسانی با مقالاتی به زبان فار ادبیات اقلیت ـ چهارمین شماره از نشریۀ تخصصی نوابت (شمارۀ مهر 1399) با محوریت موضوع "نقد" منتشر شد. این نشریه در حوزۀ اندیشه و علوم انسانی با مقالاتی به زبان فار Rating: 0
شما اینجا هستید:خانه » خبر و گزارش » چهارمین شماره از مجلۀ نوابت منتشر شد

چهارمین شماره از مجلۀ نوابت منتشر شد

چهارمین شماره از مجلۀ نوابت منتشر شد

ادبیات اقلیت ـ چهارمین شماره از نشریۀ تخصصی نوابت (شمارۀ مهر ۱۳۹۹) با محوریت موضوع “نقد” منتشر شد.

این نشریه در حوزۀ اندیشه و علوم انسانی با مقالاتی به زبان فارسی و عربی به همت جمعی از نویسندگان و فرهیختگان در اهواز منتشر می‌شود.

در بخش نقد این شماره، مقالاتی با این عناوین را می‌خوانیم: «عرب در مواجهۀ انتقادی با خوانش سنت در برابر مدرنیته»، «جغرافیای تفاوت و شهرسازی تحقیر، نقدی بر شهر ایران مدرن»، «سوژه و نقد در عصر تکنولوژیک»، «تحلیلی انتقادی از برخی پیش‌داوری‌ها دربارۀ فلسفۀ نیچه»، «جریان سازوارانه در مدرسۀ فلسفی اسکندریه (قسمت اول)»، «مفهوم النقد باعتباره فاعلیه الذات وتفتح الحریه»، «السؤال عن امکان انشاء ذات ترنسندالیه»، «هل ما نکتبه بالفارسیه یعد أدباً أهوازیاً؟ (القسم الاول: النظریه)».

در بخش «سینما»ی این شماره نیز مصاحبه‌ای با عبدالله سلامی و نقدی بر فیلم سکو (پلتفرم) منتشر شده است.

«ملاحظات»، «بررسی کتاب» و «چگونه در نوابت بنویسیم؟» دیگر بخش‌های چهارمین شمارۀ مجلۀ نوابت را تشکیل می‌دهند.

این نشریه به سردبیری عبدالله محیسن منتشر می‌شود و اعضای هیئت تحریریۀ آن عبارت‌اند از: احمد فرادی اهوازی، فاطمه سواعدی، عبدالله محیسن، عماد مزرعاوی، ماجد تمیمی.

نویسندگان این شماره از نشریۀ نوابت نیز از این قرارند: احمد فرادی اهوازی، عبدالله محیسن (مترجم: حسین سمیر)، عماد مزرعاوی، سید محمد آل‌مهدی، سعید اسماعیل، آنتوانت رووروی (مترجم: فاطمه سواعدی)، افشین پورموسوی، قاسم حزباوی، عاشور صیاحی، سرور ناصر، سعید سواری، سیدهادی آلبوشوکه، ابتسام فاخر، مائده ساکی و هادی حزباوی.

شمارۀ چهار مجله نوابت

این شماره به صورت فایل پی. دی. اف. و در ۱۰۴ صفحه منتتشر شده است.

ادبیات اقلیت / ۳ مهر ۱۳۹۹

انتشار سه شماره از مجلۀ تخصصی نوابت در حوزۀ اندیشه و علوم انسانی

تمامی حقوق برای پایگاه اینترنتی «ادبیات اقلیت» محفوظ است.

رفتن به بالا