یونسکو می‌گفت: زبان ریسمان غریبی است که از هر درز و سوراخی عبور می‌کند Reviewed by Momizat on . پری صابری در یادداشتی که در آخرین شمارۀ «کتاب هفته خبر» منتشر کرده، به چیستی زبان پرداخته است. ادبیات اقلیت ـ شمارۀ هشتاد و سوم «کتاب هفته خبر» با پرونده‌هایی ب پری صابری در یادداشتی که در آخرین شمارۀ «کتاب هفته خبر» منتشر کرده، به چیستی زبان پرداخته است. ادبیات اقلیت ـ شمارۀ هشتاد و سوم «کتاب هفته خبر» با پرونده‌هایی ب Rating: 0
شما اینجا هستید:خانه » خبر و گزارش » یونسکو می‌گفت: زبان ریسمان غریبی است که از هر درز و سوراخی عبور می‌کند

یونسکو می‌گفت: زبان ریسمان غریبی است که از هر درز و سوراخی عبور می‌کند

یونسکو می‌گفت: زبان ریسمان غریبی است که از هر درز و سوراخی عبور می‌کند

پری صابری در یادداشتی که در آخرین شمارۀ «کتاب هفته خبر» منتشر کرده، به چیستی زبان پرداخته است.

ادبیات اقلیت ـ شمارۀ هشتاد و سوم «کتاب هفته خبر» با پرونده‌هایی برای پری صابری، احمد آرام، بهروز غریب‌پور و «هفت اپرای عروسکی» و فیلم «داره صبح می‌شه» منتشر شده است.

بخش «به کی سلام کنم؟» این شماره پرونده‌ای است برای پری صابری، نویسنده، بازیگر و کارگردان تئاتر که در آن علاوه بر گفت‌وگوی مفصل سعید برآبادی با صابری با عنوان «در سختی‌ها به هنر رو می‌آورم» و آلبومی از تصاویر پری صابری از کودکی تا امروز، و بخشی از نمایشنامۀ «باغ دلگشا» و یادداشت‌هایی از پرویز پورحسینی، بهروز غریب‌پور و رضا آشفته، یادداشت کوتاهی از پری صابری منتشر شده است، با عنوان «زبان چیست؟»

صابری در بخشی از این یادداشت نوشته است:

«روزی روزگاری با یک نویسندۀ کم‌نظیرِ تئاتر، اوژن یونسکو، گفت‌وگو می‌کردم. در خلال این گفت‌وگو از او پرسیدم که «زبان چیست؟» او به سؤال من این‌طور پاسخ داد:

زبان، ریسمان غریبی است که از هر درز و سوراخی عبور کرده و با انسان‌ها ارتباط برقرار می‌کند. نویسندگان بزرگ دنیا، نظیر فلوبر، هوگو، همینگوی، داستایفسکی و… و عرفا، از خود پرسیده‌اند «احساسات چیست؟» و «سرچشمه‌اش کجاست؟»

این نویسندگان با به کار گرفتن زبانی کاملاً پیش پا افتاده و مستعمل و روزمره دارای همین احساس بوده‌اند که آن‌چه ما را در بر گرفته است و در پیرامونمان قرار دارد، کاملاً ابلهانه و مسخره و خنده‌آور است و غیر قابل توصیف!…»

کتاب هفتۀ خبر را هر هفته می‌توانید با قیمت ۵۰۰۰ تومان از دکه‌های مطبوعات و کتاب‌فروشی‌ها تهیه کنید.

شمارۀ ۸۳ آن شنبه، هفتم آذر ۱۳۹۴ منتشر شده است و در آن مطالبی از علیرضا طباطبایی، محمود معتقدی، سعید عباس پور، محمدرضا رستمی، سرگه بارسقیان، سعید برآبادی، پری صابری، پرویز پورحسینی، بهروز غریب‌پور، رضا آشفته، شاپور جورکش، مجتبی صولت‌پور، علی الله سلیمی، حسن محمودی، احمد آرام، کاظم هژیر آزاد، پریس تنظیفی، ستاره جاوید، صمد چینی‌فروشان، بهزاد عبدی، فرانک کلانتری، آرمان با یون‌سا، سعید عقیقی، مازیار فکری ارشاد، محمدرضا مقدسیان، فاطمه ستوده، پیمان مقدم، رضا فرخی و احمد اکبر پور منتشر شده است.

ادبیات اقلیت / ۱۰ آذر ۱۳۹۴

تمامی حقوق برای پایگاه اینترنتی «ادبیات اقلیت» محفوظ است.

رفتن به بالا