گزارش سومین کارگاه داستان‌نویسی ناشنوایان تهران Reviewed by Momizat on . ادبیات اقلیت ـ فرزانه بدری: سومین جلسۀ کارگاه نقد و بررسی داستان ناشنوایان، روز سه شنبه ۹ خرداد 96، ساعت ۱۷ در خانۀ فرهنگ و هنر بهزیستی برگزار شد. در این نشست، ادبیات اقلیت ـ فرزانه بدری: سومین جلسۀ کارگاه نقد و بررسی داستان ناشنوایان، روز سه شنبه ۹ خرداد 96، ساعت ۱۷ در خانۀ فرهنگ و هنر بهزیستی برگزار شد. در این نشست، Rating: 0
شما اینجا هستید:خانه » خبر و گزارش » گزارش سومین کارگاه داستان‌نویسی ناشنوایان تهران

گزارش سومین کارگاه داستان‌نویسی ناشنوایان تهران

گزارش سومین کارگاه داستان‌نویسی ناشنوایان تهران

ادبیات اقلیت ـ فرزانه بدری: سومین جلسۀ کارگاه نقد و بررسی داستان ناشنوایان، روز سه شنبه ۹ خرداد ۹۶، ساعت ۱۷ در خانۀ فرهنگ و هنر بهزیستی برگزار شد. در این نشست، زهره عارفی، نویسنده و سهند سلیمان فلاح، منتقد و زینب علیزاده، نویسندۀ داستان‌های کودکان حضور داشتند.

جلسۀ سوم از کارگاه داستان‌نویسی نسبت به دو جلسه قبل با استقبال خوبی از طرف جوانان داستان‌نویس روبه‌رو بود. این بار حضور عرفان صفاری و هنگامه ربیعی فرد، مدال‌آور و قهرمان مسابقات آسیایی و المپیک (رکورددار آسیا) محفل را پرشورتر کرده بود.

زهره عارفی در شروع جلسه، دربارۀ داستان‌نویسی و خاطره‌نویسی سخن گفت و از حضار خواست خاطره‌ای باموضوع «ساعت» بیان کنند که چهار نفر از دوستان خاطره‌هایی را بیان کردند و سپس توضیح داده شد که چطور می‌توان این خاطره‌ها را به داستان تبدیل کرد.

طبق روال جلسات پیش، دو تن از شرکت‌کنندگان به نام‌های محبوبه حلاجیان و سهند سلیمان فلاح به نوبت داستان خود را خواندند و منتقدان نقاط ضعف و قدرت داستان‌ها را شرح دادند و سپس دوستانِ حاضر در کارگاه نظر و پیشنهاد خود را مطرح کردند.

در ساعاتِ پایانی جلسه عارفی دربارۀ نحوۀ انتخابِ اسم برای داستان صحبت کرد و به کمکِ دوستان برای داستانِ خانم حلاجیان اسم انتخاب کردند.

همچین با اشاره به قسمتی از داستان سهند سلیمان فلاح به علاقه‌مندان داستان‌نویسی پیشنهاد داد در داستان‌های خود با توجه به موضوعِ داستان استفاده از «نشانه» را در داستان فراموش نکنند.

در پایانِ جلسه از اعضا خواسته شد تا برای هفتۀ بعد در رابطه با «جنگل» داستان بنویسند.

ادبیات اقلیت / ۲۱ خرداد ۱۳۹۶

تمامی حقوق برای پایگاه اینترنتی «ادبیات اقلیت» محفوظ است.

رفتن به بالا