انتشار سوگواری برای شوالیه‌ها Reviewed by Momizat on . ادبیات اقلیت ـ سوگواری برای شوالیه‌ها عنوان آخرین رمان از مرتضا کربلایی لوست که انتشارات ققنوس آن را منتشر کرده است. کربلایی لو دربارۀ این رمان نوشته است: شب. پ ادبیات اقلیت ـ سوگواری برای شوالیه‌ها عنوان آخرین رمان از مرتضا کربلایی لوست که انتشارات ققنوس آن را منتشر کرده است. کربلایی لو دربارۀ این رمان نوشته است: شب. پ Rating: 0
شما اینجا هستید:خانه » خبر و گزارش » اخبار کتاب » انتشار سوگواری برای شوالیه‌ها

انتشار سوگواری برای شوالیه‌ها

انتشار سوگواری برای شوالیه‌ها

ادبیات اقلیت ـ سوگواری برای شوالیه‌ها عنوان آخرین رمان از مرتضا کربلایی لوست که انتشارات ققنوس آن را منتشر کرده است.

کربلایی لو دربارۀ این رمان نوشته است: شب. پلیس و مرد تاریک. لباس دست دوم. فراموشی. ماجرای سال ۸۸. آشوب. خیابان. دخترِ بابایی قهر. مهاجرت. روز توفانی. راه بندان. بدرقه. ناگهان. دیدار دوباره در مکانی متروک. ریسه‌های پاره. ماجرای نگفته. وقت هست؟ هزارتا و یک شب. خماری. جشن تولد. از کجا شروع کنم؟ مداد. ویار چوب. اعماق قاجار. شازده. شیر مسموم. اجساد آویزان. شوالیه‌ها. شوالیه‌ها. بپر توی برکه. دیگه زبانه خواریم دادا. مشرب شلاق. لحاف نهنگ. چند جان داری؟ ای بی پدر. سلسله ژن‌ها. دوشیزه تورنتون. زکی! حالا می‌پرسی لیلی زن بود یا مرد؟

داستان این رمان که از زمان معاصر شروع می‌شود، قصه در قصه است. به هر فردی که می‌رسد او در دل خود روایتی دارد از زندگی و تاریخش. در قسمتی از کتاب می‌خوانیم:

یک سال بعد، آن اتفاقات شوم افتاد: انتخابات ریاست‌جمهوری برگزار شد و از روز بعد، نامزدی که شمارش آرای رسمی آن به آن با ارقام روی تابلوی الکترونیکی می‌گفت باخته، شتابان جشن پیروزی برای خودش گرفت. طرفدارانش جز او را رئیس‌جمهور ندانستند و به تقلب اعتراض کردند. جای اعتراض کجاست؟ خیابان. اول از همه پیرامون وزارتخانه کشور، جای شمارش آرا و سپس خیابان اصلی مرکز شهر از آدم‌ها پر شد. پلیس که ده سالی بود فقط خلافکارهای غیرسیاسی را تعقیب یا بازداشت می‌کرد به وضعیت آماده‌باش درآمد و خیابان‌ها را قرق کرد. معترضان که عموماً دانشجو بودند نوار سبز به مچشان بستند و گفتند «رأی من کو؟»

سوگواری برای شوالیه‌ها در ۲۰۸ صفحه و با قیمت ۱۴۰۰۰ تومان، برای نخستین بار در سال ۱۳۹۵ به همت انتشارات ققنوس منتشر شده است.

ادبیات اقلیت / ۲ آبان ۱۳۹۵

تمامی حقوق برای پایگاه اینترنتی «ادبیات اقلیت» محفوظ است.

رفتن به بالا