انتشار شمارۀ نخست مجله الکترونیک پاد داتیک / خودکشی با گاز / پرونده زیست ادبی کورش اسدی + دانلود فایل Reviewed by Momizat on . ادبیات اقلیت ـ نخستین شمارۀ مجله الکترونیک پاد داتیک ویژه نامه زیست ادبی کورش اسدی با عنوان خودکشی با گاز منتشر شد. در پیشانی این مجله آمده است: «خودکشی با گاز» ادبیات اقلیت ـ نخستین شمارۀ مجله الکترونیک پاد داتیک ویژه نامه زیست ادبی کورش اسدی با عنوان خودکشی با گاز منتشر شد. در پیشانی این مجله آمده است: «خودکشی با گاز» Rating: 0
شما اینجا هستید:خانه » خبر و گزارش » انتشار شمارۀ نخست مجله الکترونیک پاد داتیک / خودکشی با گاز / پرونده زیست ادبی کورش اسدی + دانلود فایل

انتشار شمارۀ نخست مجله الکترونیک پاد داتیک / خودکشی با گاز / پرونده زیست ادبی کورش اسدی + دانلود فایل

انتشار شمارۀ نخست مجله الکترونیک پاد داتیک / خودکشی با گاز / پرونده زیست ادبی کورش اسدی + دانلود فایل

ادبیات اقلیت ـ نخستین شمارۀ مجله الکترونیک پاد داتیک ویژه نامه زیست ادبی کورش اسدی با عنوان خودکشی با گاز منتشر شد.

در پیشانی این مجله آمده است: «خودکشی با گاز» واکنشی ست به «متافیزیک حقیقت»ی که پرفوومنس خودکشی اسدی را نه حقیقت که مجاز می‌خواند. هم آنچه در تلاش برای تصرف فضا و مصادره به مطلوب کردن جسدی رها شده دارد. «خودکشی با گاز» پیش از آنکه در ثنا و ستایش یک نویسنده باشد، خدشه و شکافی ست بر هژمونی حاکم و کاپیتالیسم فرهنگی ی که در پی مصرف سوژه و تولید مازاد است. بازگرداندن متنی ست که به حاشیه رانده شده. برجسته کردن رخدادی ست که سانسور شده و آشکار کردن خشونتی ست که بر یک جسد روا شده.

در این پرونده بهاره سرای گرد افشاری از وابستگی خودکشی به شرایط و نیروهای موجود در جامعه پرداخته. فرهاد گوران از هیچ بودگی خودکشی تا خودکشی به مثابه یک کنش سیاسی سخن رانده. نوید حمزوی با تبدیل جسد به لنگه کفش، هر گفتاری در این باره را بدون ذکر عمل خودکشی فریبکارانه و سازشکارانه می‌خواند. حسین فعله گری خودکشی اسدی را در پارادوکس میان یک پرفوومنس کاریکاتوروار و یک کنش سیاسی واسازی می‌کند.

احمد ابوالفتحی و نفیسه مرادی بوطیقای ادبی اسدی را وارسی کرده‌اند. و در آخرعباس پژمان، یوسف انصاری، انوشه منادی، مجتبی گلستانی و آرش آذر پناه با نوشته هاشان کورش اسدی را بدرقه کرده‌اند.

دانلود فایل پی دی اف مجله الکترونیک پاد ـ داتیک (شماره اول)

توضیح: کوروش اسدی، نویسنده مطرح کشورمان نیمه شب دوم تیر ۱۳۹۶ در منزل شخصی خود در تهران درگذشت. پس از مرگ او اعلام شد که با توجه به درگذشت او در منزل شخصى، پیکر وى برای مشخص شدن علت مرگ تحویل پزشکى قانونى داده شده است. اما حتا پس از مراسم تشییع و دفن و بزرگداشت وی، علت مرگ وی رسماً اعلام نشد. هرچند اخبار غیررسمی و بسیاری از دوستان و نزدیکان این نویسنده، مرگ او را خودخواسته می‌دانستند. مجله الکترونیک پاد داتیک، که به قلم و همت جمعی از نویسندگان و اهل قلم و دوستان کورش اسدی منتشر شده است، بر آن خبر غیررسمی صحه می‌گذارد و با پرداختن به موضوع خودکشی و آن هم از نوع «خودکشی با گاز» برای نخستین بار این خبر را تأیید کرده است.

ادبیات اقلیت / ۲۳ تیر ۱۳۹۶

تمامی حقوق برای پایگاه اینترنتی «ادبیات اقلیت» محفوظ است.

رفتن به بالا