مجموعه‌شعر مشترک آفتاب زنجیر به محبس تابوت Reviewed by Momizat on . ادبیات اقلیت ـ کتاب آفتاب زنجیر به محبس تابوت مجموعه شعرهایی است که صادق الهه، سعید میرزایی و میلاد جنت به صورت مشترک سروده‌اند و به صورت ناشر ـ مؤلف در ماه‌های ادبیات اقلیت ـ کتاب آفتاب زنجیر به محبس تابوت مجموعه شعرهایی است که صادق الهه، سعید میرزایی و میلاد جنت به صورت مشترک سروده‌اند و به صورت ناشر ـ مؤلف در ماه‌های Rating: 0
شما اینجا هستید:خانه » خبر و گزارش » مجموعه‌شعر مشترک آفتاب زنجیر به محبس تابوت

مجموعه‌شعر مشترک آفتاب زنجیر به محبس تابوت

مجموعه‌شعر مشترک آفتاب زنجیر به محبس تابوت

ادبیات اقلیت ـ کتاب آفتاب زنجیر به محبس تابوت مجموعه شعرهایی است که صادق الهه، سعید میرزایی و میلاد جنت به صورت مشترک سروده‌اند و به صورت ناشر ـ مؤلف در ماه‌های پایانی سال ۱۳۹۴ منتشر کرده‌اند.

این کتاب ۹۵ صفحه‌ای دربردارندۀ ۴۳ شعر مشترک است و مقدمه‌ای با عنوان «جستاری بر شعر مشترک» است که به چگونگی خلق این اشعار مشترک و توضیحاتی دربارۀ آن پرداخته است.

پیش از این نیز، مجموعه شعر جهنم تاب‌دار به قلم صادق الهه و سعید میرزایی در دو فصل جداگانه در نشر نصیرا و نیز کتاب نه، اشتباه می‌کنید، ترجمۀ گزیده شعرهای هارولد پینتر به قلم میلاد جنت در انتشارات افراز منتشر شده بود.

در بخشی از مقدمۀ کتاب آفتاب مشترک به محبس تابوت می‌خوانیم:

«…دلهرۀ ما برای جهان معاصرمان، به حد نهایت خود رسیده، چنان‌که افکار و تصاویر مشوش و دلهره‌آور بر شب و روزمان سایه افکنده، در آن‌جا که آسمان در دورترین نقطه از زمین قرار گرفته و فریادها و زمزمه‌ها و لالایی‌هایمان چنان بازتاب همهمه‌واری یافته که گویی حالاست که گوش‌هایمان را کرد کند و زمزمه‌ها را قطع…

… در این بلبشوی خودساخته، ما با این رویکرد که چون ترانه‌های ابتدایی از آن همگان بوده و همگان در ساخت آن نقش داشته‌اند پس به ناچار زبان حال همه محسوب می‌شده و همگان آن را درمی‌یافتند و صریحاً و عمیقاً از آن متأثر می‌شدند، دست به کار خلق اشتراکی شدیم. با این تفاوت که ما چند صد سال تجربۀ تاریخی در گنجینۀ ادبیات خود نهان داریم و به زعم آن تصاویر و زبان‌مان متعلق به عصرمان است….»

ادبیات اقلیت / ۲۹ فروردین ۱۳۹۵

تمامی حقوق برای پایگاه اینترنتی «ادبیات اقلیت» محفوظ است.

رفتن به بالا