شهسواری / حمایت از فهرست اصلاح طلبان و عضویت در کمپین چسب زخم Reviewed by Momizat on . ادبیات اقلیت ـ شاعران، نویسندگان و اهل قلم، نگاه‌های متفاوتی دربارۀ انتخابات اسفند ۱۳۹۴ ایران، دارند. در پرونده «آن که گفت آری و آن که گفت نه» اظهار نظرها و یاد ادبیات اقلیت ـ شاعران، نویسندگان و اهل قلم، نگاه‌های متفاوتی دربارۀ انتخابات اسفند ۱۳۹۴ ایران، دارند. در پرونده «آن که گفت آری و آن که گفت نه» اظهار نظرها و یاد Rating: 0
شما اینجا هستید:خانه » آرشیو » شهسواری / حمایت از فهرست اصلاح طلبان و عضویت در کمپین چسب زخم

شهسواری / حمایت از فهرست اصلاح طلبان و عضویت در کمپین چسب زخم

شهسواری / حمایت از فهرست اصلاح طلبان و عضویت در کمپین چسب زخم

ادبیات اقلیت ـ شاعران، نویسندگان و اهل قلم، نگاه‌های متفاوتی دربارۀ انتخابات اسفند ۱۳۹۴ ایران، دارند. در پرونده «آن که گفت آری و آن که گفت نه» اظهار نظرها و یادداشت‌های کوتاه و بلند برخی از آنان را گرد هم آورده‌ایم و بازنشر یا نشر داده‌ایم. تا از نگاه کسانی که حرفۀ آنان سیاست نیست و به معنای خاص کلمه «اهل سیاست» نیستند، این موضوع را بازخوانی کنیم. تلاش «ادبیات اقلیت» این بوده است، که سلایق و نظرهای متفاوت را دربارۀ این موضوع، گرد هم آورد.

محمدحسن شهسواری، نویسنده و منتقد ادبی، ضمن حمایت از فهرست انتخاباتی اصلاح‌طلبان؛ از عضویت خود در کمپین انتخاباتی چسب زخم خبر داد.

محمدحسن شهسواری (نویسنده) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، ضمن تاکید بر لزوم شرکت در انتخابات پیش روی در هفتم اسفند، گفت: شک ندارم که باید در انتخابات هفتم اسفند شرکت کرد. اساسا از زمانی که به سن قانونی و حق رای رسیده‌ام در تمامی انتخابات‌‌ها به جز یک انتخابات شورای شهر، شرکت کرده‌ام. در همان یک انتخابات شوارای شهر هم نهایتا آبادگران راس کار آمد و از دل آن احمدی‌نژاد به شهرداری تهران منصوب شد و راه ورود به ریاست جمهوری را طی کرد. به همین دلیل هم احساس پشیمانی می‌کردم و هم بیش از گذشته اهمیت حضور در انتخابات برایم روشن شد.

خالق رمان «شب ممکن» در ادامه تاکید کرد: انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان پیش رو هم مثل هر انتخاباتی مهم و تاثیر است و مردم باید در آن شرکت کنند. اصلا اینکه به مرحله‌ای رسیده‌ایم که مدام باید لزوم شرکت در انتخابات را به جامعه گوشزد کنیم؛ بسیار نامطلوب و خطرناک است.

این نویسنده سپس شرکت در انتخابات را رواج و حفط مفهوم انتخاب و دموکراسی خواند و افزود: خطر اصلی که جامعه‌ی ایرانی و کشور ما را تهدید می‌کند این است که به هر دلیلی خود انتخابات و رای دادن برای جامعه اهمیت خودش را از دست داده است و حتی شرایط از تعابیری همچون انتخاب بین بد و بدتر هم بحرانی‌‌تر به نظر می‌رسد. شرکت در انتخابات درواقع حفظ و ترویج مفهوم دموکراسی و حق رای در کشور به حساب می‌آید. عدم شرکت در انتخابات و از بین رفتن مفاهیم حقوق شهروندی دقیقا همان‌چیزی است که تمامیت‌خواهانی که با اصل انتخابات و دموکراسی مشکل دارند می‌خواهند.

شهسواری در پایان فهرست نامزدهای اصلاح‌طلبان را فهرست مدنظر خود برای رای برشمرد و گفت: علاوه بر انتخاب فهرست اصلاح‌طلبان به عنوان گزینه‌های موردنظر برای درج در برگه‌ی رای، عضو کمپین انتخاباتی چسب زخم نیز شده‌ام. در این کمپین افراد عکسی از خود با چسب زخم به همراه متنی در اهمیت رای دادن یا فهرست افراد مدنظر منتشر می‌کند تا دیگران هم  به شرکت در انتخابات ترغیب شوند. مفهوم این کمپین هم همان حفظ مفهوم حق رای و انتخابات در جامعه است.

ادبیات اقلیت / ۵ اسفند ۱۳۹۴

تمامی حقوق برای پایگاه اینترنتی «ادبیات اقلیت» محفوظ است.

رفتن به بالا