گزارش نشست مروری بر فعالیت های ادبی دکتر قهرمان شیری / رویداد چهارم Reviewed by Momizat on . ادبیات اقلیت ـ نشست «مروری بر آثار و فعالیت های ادبی دکتر قهرمان شیری، روز چهارشنبه، 27 آبان 1394 در همدان برگزار شد. دکتر قهرمان شیری استاد دانشگاه بوعلی سینا ادبیات اقلیت ـ نشست «مروری بر آثار و فعالیت های ادبی دکتر قهرمان شیری، روز چهارشنبه، 27 آبان 1394 در همدان برگزار شد. دکتر قهرمان شیری استاد دانشگاه بوعلی سینا Rating: 0
شما اینجا هستید:خانه » خبر و گزارش » گزارش نشست مروری بر فعالیت های ادبی دکتر قهرمان شیری / رویداد چهارم

گزارش نشست مروری بر فعالیت های ادبی دکتر قهرمان شیری / رویداد چهارم

گزارش نشست مروری بر فعالیت های ادبی دکتر قهرمان شیری / رویداد چهارم

ادبیات اقلیت ـ نشست «مروری بر آثار و فعالیت های ادبی دکتر قهرمان شیری، روز چهارشنبه، ۲۷ آبان ۱۳۹۴ در همدان برگزار شد.

دکتر قهرمان شیری استاد دانشگاه بوعلی سینا در رشته‌ی زبان و ادبیات فارسی است که در سال ۱۳۴۵ در همدان به دنیا آمد و در سال ۱۳۶۳ وارد دانشگاه تهران شد.

از سوابق آموزشی دکتر قهرمان شیری می‌توان به ۲۴ سال تدریسِ زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه‌های رازی کرمانشاه، بوعلی سینا، دانشگاه آزاد و پیام نور همدان اشاره کرد. او در سال ۱۳۷۴ در مقطع دکترا از دانشگاه تهران فارغ التحصیل شد.

از قهرمان شیری تا به حال آثار زیر منتشر شده است:

داستان‌نویسی، شیوه‌ها و شاخصه‌ها، انتشارات پایا، ۱۳۸۲

تحلیل و بررسی آثار بهرام صادقی، انتشارات پایا، ۱۳۸۵

مکتب‌های داستان‌نویسی در ایران، نشر چشمه، ۱۳۸۷

ابهام، فریاد ناتمام، انتشارات دانشگاه بوعلی سینا، ۱۳۹۱

همسایه‌ی هدایت، انتشارات بوتیمار، ۱۳۹۳

همچنین کتاب «جادوی جن کشی» در نقد آثار «هوشنگ گلشیری» به زودی توسط نشر بوتیمار چاپ و منتشر خواهد شد.

علاوه بر این کتاب‌ها نزدیک به ۱۰۰ مقاله در حوزه‌های نقد ادبی، تحلیل شعر و داستان و طنز، عرفان و سبک شناسی از وی در مجلات علمی پژوهشی و دیگر نشریات معتبر چاپ شده است.

در «رویداد چهارم» که تا به حال مجموعه برنامه‌هایی با حضور اهالی هنر و ادبیات برای قدردانی و تجلیل و معرفی نویسندگان و شاعران در حوزه ادبیات بوده است به مرور فعالیت‌های ادبی دکتر «قهرمان شیری» پرداخته شد.

این جلسه که با حضور پر رنگ دانشجویان و علاقه‌مندان ادبیات و هنر برگزار شد با سخنرانی اساتید دانشگاه و نویسندگان و منتقدان همدانی در سالن انجمن‌های ادبی مجتمع فرهنگی و هنری آوینی در روز چهارشنبه ۲۷ آبان همراه بود.

در این جلسه دکتر «مصطفی حسینی» استاد دانشگاه و پژوهشگر در حوزه ادبیات به نقد و بررسی آخرین کتاب منتشر شده دکتر شیری با نام «همسایه هدایت» که در مورد «غلامحسین ساعدی»ست پرداخت. همچنین «علیرضا نوری» مدرس دانشگاه، شاعر و منتقد با رویکردی انتقادی در مورد کتاب «ابهام، فریاد ناتمام» که در سال ۱۳۹۱ و توسط دانشگاه بوعلی چاپ و منتشر شده بود به بیان نظرات خود پرداخت.

دکتر «رضا صادقی‌شهپر» از اساتید دانشگاه آزاد در رشته زبان و ادبیات فارسی نیز در مورد کتاب «مکتب‌های داستان نویسی در ایران» سخنانی بیان داشت.

در پایان جلسه نیز دکتر قهرمان شیری توضیحاتی در کتاب‌ها و فعالیت ادبی خودشان ارائه داد.

این جلسه با اهدا لوح رویداد به دکتر قهرمان شیری پایان یافت.

این برنامه به همت تعدادی از شاعران و نویسندگان و با همکاری «انجمن ادبی میلاد» و «کتاب شهر همدان» و همچنین «سایت ادبیات اقلیت» برگزار شد.

مشروح سخنان و مطالب ارائه شده در جلسه در سایت «ادبیات اقلیت» منتشر خواهد شد.

ادبیات اقلیت / ۳ آذر ۱۳۹۴

تمامی حقوق برای پایگاه اینترنتی «ادبیات اقلیت» محفوظ است.

رفتن به بالا