هادی تقی زاده / از رأی سلبی تا رأی ایجابی Reviewed by Momizat on . ادبیات اقلیت ـ شاعران، نویسندگان و اهل قلم، نگاه‌های متفاوتی دربارۀ انتخابات اسفند ۱۳۹۴ ایران، دارند. در پرونده «آن که گفت آری و آن که گفت نه» اظهار نظرها و یاد ادبیات اقلیت ـ شاعران، نویسندگان و اهل قلم، نگاه‌های متفاوتی دربارۀ انتخابات اسفند ۱۳۹۴ ایران، دارند. در پرونده «آن که گفت آری و آن که گفت نه» اظهار نظرها و یاد Rating: 0
شما اینجا هستید:خانه » آرشیو » هادی تقی زاده / از رأی سلبی تا رأی ایجابی

هادی تقی زاده / از رأی سلبی تا رأی ایجابی

هادی تقی زاده / از رأی سلبی تا رأی ایجابی

ادبیات اقلیت ـ شاعران، نویسندگان و اهل قلم، نگاه‌های متفاوتی دربارۀ انتخابات اسفند ۱۳۹۴ ایران، دارند. در پرونده «آن که گفت آری و آن که گفت نه» اظهار نظرها و یادداشت‌های کوتاه و بلند برخی از آنان را گرد هم آورده‌ایم و بازنشر یا نشر داده‌ایم. تا از نگاه کسانی که حرفۀ آنان سیاست نیست و به معنای خاص کلمه «اهل سیاست» نیستند، این موضوع را بازخوانی کنیم. تلاش «ادبیات اقلیت» این بوده است، که سلایق و نظرهای متفاوت را دربارۀ این موضوع، گرد هم آورد.

هادی تقی زاده، نویسنده، در یادداشت کوتاهی دربارۀ انتخابات اسفند ۱۳۹۴ که در اختیار ادبیات اقلیت قرار داد، نوشته است:

من به فهرست اصلاحات رای می‌دهم. البته پرواضح است که نامزدهای موجود با تصورات و خواسته‌های عمومی فاصلهٔ زیادی دارند. اما وقت آن رسیده تا برای مقابله با شکل تازه مهندسی انتخابات که‌‌ همان رد صلاحیت‌های گسترده است نگرش حزبی را به جای تکیه بر توانایی‌های سیاسی اشخاص جایگزین کنیم. مهم نیست که فلان نامزد از چه میزان اشتهار برخوردار است مهم این است که نامبرده در راستای تفکرات حزبی و اصلاح طلبانه گام بردارد. هرچند تجربه انتخابات در شورای شهر تهران تجربهٔ تلخی بود. اما دستاورد این تجربه دقت نظر مجموعه اصلاحات را در انتخاب یا عدم انتخاب افراد خاکستری بالا برده است. به هر حال من امیدوارم مردم در انتخابات شرکت کنند و مجلس بهتر، منطقی‌تر و با جسارت تری را شکل بدهند. یک مجلس متعادل می‌تواند تغییراتی را در فضای سیاسی جامعه و اوضاع سانسور به وجود بیاورد. یادمان باشد رای ما در ۷ اسفند نخست رأی سلبی است تا بتوانیم درآینده به آرای ایجابی بیاندیشیم.

ادبیات اقلیت / ۵ اسفند ۱۳۹۴

تمامی حقوق برای پایگاه اینترنتی «ادبیات اقلیت» محفوظ است.

رفتن به بالا