مهدی اله بداشتی / فقط چهار رأی! Reviewed by Momizat on . ادبیات اقلیت ـ شاعران، نویسندگان و اهل قلم، نگاه‌های متفاوتی دربارۀ انتخابات اسفند ۱۳۹۴ ایران، دارند. در پرونده «آن که گفت آری و آن که گفت نه» اظهار نظرها و یاد ادبیات اقلیت ـ شاعران، نویسندگان و اهل قلم، نگاه‌های متفاوتی دربارۀ انتخابات اسفند ۱۳۹۴ ایران، دارند. در پرونده «آن که گفت آری و آن که گفت نه» اظهار نظرها و یاد Rating: 0
شما اینجا هستید:خانه » آرشیو » مهدی اله بداشتی / فقط چهار رأی!

مهدی اله بداشتی / فقط چهار رأی!

مهدی اله بداشتی / فقط چهار رأی!

ادبیات اقلیت ـ شاعران، نویسندگان و اهل قلم، نگاه‌های متفاوتی دربارۀ انتخابات اسفند ۱۳۹۴ ایران، دارند. در پرونده «آن که گفت آری و آن که گفت نه» اظهار نظرها و یادداشت‌های کوتاه و بلند برخی از آنان را گرد هم آورده‌ایم و بازنشر یا نشر داده‌ایم. تا از نگاه کسانی که حرفۀ آنان سیاست نیست و به معنای خاص کلمه «اهل سیاست» نیستند، این موضوع را بازخوانی کنیم. تلاش «ادبیات اقلیت» این بوده است، که سلایق و نظرهای متفاوت را دربارۀ این موضوع، گرد هم آورد.

مهدی اله بداشتی، داستان نویس، نوشته است:

حسن روحانی چگونه با ۴ رای رییس جمهور شد و تحریم ها رفت؟

در انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۹۲ حسن روحانی باید حداقل ۱۸میلیون و ۳۵۲هزار رای می آورد تا رییس جمهور شود.

حسن روحانی توانست ۱۸میلیون ۶۱۳هزار رای بیاورد. او اگر ۲۶۱هزار رای کمتر داشت دیگر رییس جمهور ایران نمیشد، ظریف وزیر خارجه نمیشد، ما با همه کشورها قهر بودیم و تحریم ها هنوز ادامه داشت.

نکته کجاست؟

در انتخابات ریاست جمهوری آن سال تقریبا ۵۹هزار شعبه اخد رای داشتیم.

و این یعنی اگر حسن روحانی در هر صندوق ۴ رای، فقط ۴ رای!!! کمتر داشت دیگر رییس جمهور نمیشد. ظریف یک استاد بازنشسته دانشگاه بود و به جای توافق هر روز حرف از گزینه های نظامی بود.

فقط ۴ رای در هر شعبه اخذ رای توانست منجر به تغییر شود. به یاد بیاورید آن سال چند نفر را به شرکت در انتخابات ترغیب کردید؟

حالا ۱۲۰ هزار صندوق رای داریم…

ادبیات اقلیت ـ ۵ اسفند ۱۳۹۴

تمامی حقوق برای پایگاه اینترنتی «ادبیات اقلیت» محفوظ است.

رفتن به بالا