سایه های سکوت علی قانع در نمایشگاه کتاب Reviewed by Momizat on . اولین رمان علی قانع، با عنوان سایه های سکوت به همت نشر آموت منتشر و در بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران عرضه شد. ادبیات اقلیت ـ علی قانع، نویسنده و م اولین رمان علی قانع، با عنوان سایه های سکوت به همت نشر آموت منتشر و در بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران عرضه شد. ادبیات اقلیت ـ علی قانع، نویسنده و م Rating: 0
شما اینجا هستید:خانه » خبر و گزارش » اخبار کتاب » سایه های سکوت علی قانع در نمایشگاه کتاب

سایه های سکوت علی قانع در نمایشگاه کتاب

#علی_قانع: رمانی که چند سال جانم را گرفت به نمایشگاه کتاب امسال رسید.
سایه های سکوت علی قانع در نمایشگاه کتاب

اولین رمان علی قانع، با عنوان سایه های سکوت به همت نشر آموت منتشر و در بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران عرضه شد.

ادبیات اقلیت ـ علی قانع، نویسنده و مترجم دربارۀ آخرین کتاب منتشرشده‌اش، سایه های سکوت می‌گوید: گاهی آثار یک اتفاق می‌تواند سایه‌ای سنگین بیاندازد بر تمام روزهای عمر، همچون کابوسی جهنمی هر لحظه از زندگی تکرار شود و انسان را رها نکند. سایه‌ای که مثل رد یک زخم قدیمی و محو نشدنی حک می‌شود روی تارهای نامرئی روح، خودش را پهن می‌کند بر ویرانه‌های هستی آدم و دنیای در پیش رویش را سیاه‌تر از رنگ شب می کند، همه چیز را از آن خود می‌کند و بعد تباهی از راه می‌رسد. سایه‌های سکوت داستان یکی از این آدم‌ها  و یکی از این اتفاق‌های شوم است.

قانع در گفت‌وگویی با ادبیات اقلیت دربارۀ رمان سایه‌ های سکوت گفت: پسربچه‌ای در سنین دورۀ مدرسۀ راهنمایی، در مسیر مدرسه ربوده می‌شود و مورد تجاوز قرار می‌گیرد، اما او سکوت می‌کند و سایۀ این اتفاق تا سال‌ها و حتی وقتی که تصمیم به ازدواج می‌گیرد، همراه اوست و این اتفاق همراه با یک سری اتفاق‌های دیگر رمان را به پیش می‌برند.

او توضیح داد: این کتاب چند فصل دارد و من سعی کرده‌ام که هر کدام از این فصل‌ها به ‌تنهایی یک داستان مستقل باشد و لذت خواندن داستان کوتاه را به خواننده بدهد و در عین حال، همۀ فصل‌ها، که یک شخصیت راوی همۀ آن‌هاست، در کنار هم، یک داستان را تشکیل بدهند.

سایه های سکوت

سایه های سکوت

علی قانع، متولد ۱۳۴۰ و اهل سرزمین‌های شمالی ایران است. ابتدای کارش با نویسندگی بود و سه مجموعه داستان او عبارت‌اند از: «وسوسه های اردیبهشت»۱۳۸۱کاندیدای جایزه کتاب سال ارشاد و «مورچه هایی که پدرم را خوردند» ۱۳۸۵برنده جایزه ادبی اصفهان و «راهپیمایی روی ماه»۱۳۸۹.

قانع علاوه بر رشته اصلی‌اش نساجی، به علت علاقه به ادبیات مدرک مترجمی زبان انگلیسی را گرفت و چند رمان موفق خارجی را ترجمه کرد که از آن‌ها می‌توان به «اتاق»، «همسر ببر» ، «باغ‌های کیوتو» و «آدمکش‌ها» اشاره کرد.

سایه‌ های سکوت اولین رمان تألیفی علی قانع است که به گفته خودش حاصل تجربه سال‌های اخیر او در مسیر ادبیات است.

چاپ اول رمان سایه‌ های سکوت نوشته «علی قانع» در ۲۴۲  صفحه و به قیمت ۱۵۰۰۰ تومان به همت «نشر آموت» منتشرشده است.

ادبیات اقلیت / ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵

تمامی حقوق برای پایگاه اینترنتی «ادبیات اقلیت» محفوظ است.

رفتن به بالا