فرانتس کافکا / زندگینامه Reviewed by Momizat on . فرانتس کافکا (Franz Kafka) سوم ژوئیه 1883 در پراگ به دنیا آمد. او فرزند بزرگ خانواده‌ای یهودی و آلمانی‌زبان بود. دو برادر کوچک‌تر او در کودکی مردند و سه خواهر ا فرانتس کافکا (Franz Kafka) سوم ژوئیه 1883 در پراگ به دنیا آمد. او فرزند بزرگ خانواده‌ای یهودی و آلمانی‌زبان بود. دو برادر کوچک‌تر او در کودکی مردند و سه خواهر ا Rating: 0
شما اینجا هستید:خانه » مؤلف » فرانتس کافکا / زندگینامه

فرانتس کافکا / زندگینامه

فرانتس کافکا / زندگینامه

فرانتس کافکا (Franz Kafka) سوم ژوئیه ۱۸۸۳ در پراگ به دنیا آمد. او فرزند بزرگ خانواده‌ای یهودی و آلمانی‌زبان بود. دو برادر کوچک‌تر او در کودکی مردند و سه خواهر او، در جنگ جهانی دوم، در اردوگاه‌های مرگ نازی‌ها جان باختند.

تحصیلات و آغاز به نوشتن

از سال ۱۸۹۳ تا ۱۹۰۱ در دبیرستان آلمانی پراگ تحصیل کرد و در سال‌های ۱۸۹۹ و ۱۹۰۰ آثار اسپینوزا، داروین و نیچه را می‌خواند.

کافکا از شانزده سالگی آغاز به نوشتن می‌کند، اما نخستین نوشته‌های او تا سن بیست سالگی نابود شده‌اند. از سال ۱۹۰۲ دوستی‌اش با ماکس برود، آغاز می‌شود که تا پایان عمر کافکا ادامه می‌یابد و به او وصیت می‌کند تا تمام آثارش را نخوانده، بسوزاند اما برود، از ادای این وصیت کافکا سرپیچی می‌کند و با انتشار آثار کافکا او را به شهرت جهانی می‌رساند.

فرانتس کافکا که در سال ۱۹۰۱ دیپلم گرفته بود، ابتدا در دانشگاه جارلز پراگ در رشتۀ شیمی تحصیل می‌کند اما خیلی زود، رشتۀ خود را به حقوق تغییر می‌دهد. در سال ۱۹۰۶ از دانشگاه آلمانی پراگ، دکترای حقوق می‌گیرد و بعد، به مدت یک سال در دادگاه‌ها به کارورزی می‌پردازد و سپس در یک شرکت بیمه به کار مشغول می‌شود و پس از یک سال، در سازمان نیمه‌دولتی «مؤسسۀ بیمۀ حوادث کارگری» مشغول به کار می‌شود و تا بازنشستگی‌اش در سال ۱۹۲۲ به این کار ادامه می‌دهد. هم‌زمان با آغاز کارش در این سازمان در گروهی سه نفره به نام دایرۀ صمیمی پراگ به مراه ماکس برود و فلیکس ولش به فعالیت‌های ادبی خود نیز ادامه می‌دهد.

زندگی خصوصی کافکا

فرانتس کافکا در سال ۱۹۱۳ در خانۀ ماکس برود با فلیسه باوئر، آشنا می‌شود و وارد رابطه‌ای عاشقانه و ناپایدار و نامه‌نگاری‌های بسیاری با او می‌شود که بعدها متن این نامه‌ها منتشر می‌شود. همچنین در اوایل دهۀ ۲۰ رابطه‌ای نزدیک با میلنا ینسکا، که نویسنده و روزنامه‌نگار بود برقرار می‌کند که این رابطه نیز به سرانجامی نمی‌رسد.

او از سال ۱۹۱۰ آغاز به نوشتن دفتر خاطرات روزانه‌اش در دفترهایی در قطع رحلی می‌کند که این یادداشت‌ها تا سال ۱۹۲۳ ادامه می‌یابد. این یادداشت‌ها نیز همچون بسیاری از نامه‌های او پس از مرگش منتشر می‌شود و به فارسی نیز با ترجمۀ مصطفی اسلامیه منتشر شده است.

مرگ فرانتس کافکا

فرانتس کافکا در سال ۱۹۱۷ به بیماری سل مبتلا می‌شود و در نهایت در سوم ژوئن سال ۱۹۲۴ با شدت گرفتن این بیماری، وقتی که برای درمان به استراحتگاهی در وین رفته بود، از دنیا می‌رود.

آثار فرانتس کافکا

از فرانتس کافکا سه رمان قصر و محاکمه و آمریکا به جا مانده است و همچنین داستان بلند مسخ از معروف‌ترین آثار او به شمار می‌رود. همچنین داستان‌های کوتاه و تمثیل‌ها و لغزواره‌های بسیاری از او متشر و به بسیاری از زبان‌های دنیا ترجمه شده است.

او در زمان حیاتش فقط چند داستان کوتاه منتشر کرده بود به همراه رمان (داستان بلند) مسخ که در سال ۱۹۱۵ منتشر شد. اکثر آثار او پس از مرگ او و علی‌رغم وصیتش به ماکس برود برای از بین بردن آن‌ها منتشر شد.

تهیه و تنظیم: ادبیات اقلیت

تمامی حقوق برای پایگاه اینترنتی «ادبیات اقلیت» محفوظ است.

رفتن به بالا