گنبد کبود / تازه‌ترین کتاب کورش اسدی Reviewed by Momizat on . نشر نیماژ به‌تازگی کتاب گنبد کبود را که مجموعه‌داستان‌هایی از کورش اسدی است، منتشر کرده است. ادبیات اقلیت ـ کتاب گنبد کبود مجموعه‌ای از هشت داستان از کورش اسدی، نشر نیماژ به‌تازگی کتاب گنبد کبود را که مجموعه‌داستان‌هایی از کورش اسدی است، منتشر کرده است. ادبیات اقلیت ـ کتاب گنبد کبود مجموعه‌ای از هشت داستان از کورش اسدی، Rating: 0
شما اینجا هستید:خانه » معرفی کتاب » گنبد کبود / تازه‌ترین کتاب کورش اسدی

گنبد کبود / تازه‌ترین کتاب کورش اسدی

گنبد کبود / تازه‌ترین کتاب کورش اسدی

نشر نیماژ به‌تازگی کتاب گنبد کبود را که مجموعه‌داستان‌هایی از کورش اسدی است، منتشر کرده است.

ادبیات اقلیت ـ کتاب گنبد کبود مجموعه‌ای از هشت داستان از کورش اسدی، نویسنده و منتقد ادبیات داستانی است که نشر نیماژ آن را در سال ۱۳۹۴ منتشر کرده است.

«گوشۀ غراب»، ««گنبد کبود»، «پیاده»، «برج»، «خیابان کهنه»، «شهرزاد»، «فرشته نیستم ـ آدم‌ام» و «وادی وهم» عناوین داستان‌های این مجموعه است که در ۱۱۰۰ نسخه منتشر شده است.

از میان این هشت داستان، سه داستان مربوط به سال‌های ۱۳۸۱ و ۱۳۸۲ هستند و پنج داستان دیگر بدون ذکر تاریخ نگارش منتشر شده اند: «گوشۀ غراب: ۱۳۸۱»، «گنبد کبود: ۱۳۸۲» و «شهرزاد: پاییز ۱۳۸۱».

در بخشی از داستان کوتاه گنبد کبود می‌خوانیم: «داشت خوابشان می‌برد که صدایی شنیدند. با چشم‌های خمارِ پرخواب چرخیدند سمت در. سایه‌ای روشنیِ در را می‌شکست. بعد، آجر پس رفت و دستی سنگِ گردِ هفت‌رنگ را نشاند جلوشان. هم را در آغوش گرفتند و حیران به روشنیِ جهان نگاه کردند. یکی دو دانه برف دم در نشست و زود آب شد. آجر برگشت و سرما و همه چیز پشت در ماند. بلند شدند. رفتند پهلوی سنگ. نگاهش کردند. به هم نگاه کردند. رفتند جلوتر بویش کردند. سنگ بر حلقه‌ای می‌درخشید. پریدند این ور، پریدند آن ورِ سنگ. از توی حلقه رد شدند. هلش دادند سمت دندان. بهش تکیه دادند. خسته بودند…»

نشر نیماژ کتاب «گنبد کبود» را در ۱۱۲ صفحه و با قیمت ۸۰۰۰ تومان منتشر کرده است.

کورش اسدی متولد هجدهم مرداد ۱۳۴۳ در آبادان است و پیش از این، مجموعه داستان «باغ ملی» (۱۳۸۲) را از او خوانده ایم که در سال ۱۳۸۳ جایزه بهترین مجموعه داستان جایزۀ گلشیری را از آن خود کرده بود.

اسدی در سال ۱۳۷۸ مجموعه داستان «پوکه باز» را منتشر کرده بود. او پس از انتشار رمان «پایان محل رویت است» در سال ۱۳۸۷، هفت سال کتابی منتشر نکرد و مجموعه داستان «گنبد کبود» پس از گذشتن هفت سال از انتشار آخرین اثر داستانی او منتشر شده است.

ادبیات اقلیت / ۴ مهر ۱۳۹۴

تمامی حقوق برای پایگاه اینترنتی «ادبیات اقلیت» محفوظ است.

رفتن به بالا