شرکت ۱۸۴۳ اثر در نخستین دورۀ جایزۀ ادبیات اقلیت (جشنوارۀ داستان پانزده‌کلمه‌ای با موضوع کودکان کار) Reviewed by Momizat on . ادبیات اقلیت ـ با پایان مهلت ارسال آثار به نخستین دورۀ جایزۀ ادبیات اقلیت (جشنوارۀ داستان پانزده‌کلمه‌ای با موضوع کودکان کار)، و نیز پایان مهلت دو روزه برای برر ادبیات اقلیت ـ با پایان مهلت ارسال آثار به نخستین دورۀ جایزۀ ادبیات اقلیت (جشنوارۀ داستان پانزده‌کلمه‌ای با موضوع کودکان کار)، و نیز پایان مهلت دو روزه برای برر Rating: 0
شما اینجا هستید:خانه » خبر و گزارش » جوایز ادبی » شرکت ۱۸۴۳ اثر در نخستین دورۀ جایزۀ ادبیات اقلیت (جشنوارۀ داستان پانزده‌کلمه‌ای با موضوع کودکان کار)

شرکت ۱۸۴۳ اثر در نخستین دورۀ جایزۀ ادبیات اقلیت (جشنوارۀ داستان پانزده‌کلمه‌ای با موضوع کودکان کار)

شرکت ۱۸۴۳ اثر در نخستین دورۀ جایزۀ ادبیات اقلیت (جشنوارۀ داستان پانزده‌کلمه‌ای با موضوع کودکان کار)

ادبیات اقلیت ـ با پایان مهلت ارسال آثار به نخستین دورۀ جایزۀ ادبیات اقلیت (جشنوارۀ داستان پانزده‌کلمه‌ای با موضوع کودکان کار)، و نیز پایان مهلت دو روزه برای بررسی و رفع مشکلات احتمالی شرکت‌کنندگان در ارسال آثار، داوری مرحلۀ اول این جشنواره با ارسال آثار برای داوران این مرحله آغاز خواهد شد.

دبیرخانۀ جایزه ادبیات اقلیت، ضمن تشکر از تمامی شرکت‌کنندگان و حامیان این جشنواره، گزارش آماری این جشنواره را به این شرح اعلام می‌کند:

* تعداد کل آثار ۱۸۴۳ اثر و تعداد شرکت‌کنندگان ۴۸۶ نفر است.

* تعداد کل فرم‌های ارسالی به دبیرخانۀ جشنواره، ۵۰۷ فرم است که ۲۱ فرم به علت ارسال فرم جدید از یک شرکت‌کننده، حذف شده است.

* اسامی شرکت‌کنندگان و تاریخ شرکت در مسابقه و نیز تعداد داستان‌های ارسالی هر یک، در این صفحه از سایت جایزه ادبیات اقلیت، منتشر شده است.

* تعداد شرکت‌کنندگان زیر ۱۷ سال در جشنواره ۳۱ نفر و تعداد شرکت‌کنندگان زیر ۱۵ سال ۲۰ نفر است، که جوایز ویژۀ دو ماهنامۀ باغ و سلام بچه‌ها به برگزیدگان این دو گروه سنی تعلق خواهد گرفت.

* کم‌سن‌ترین شرکت‌کننده در جشنواره ۸ ساله است و مسن‌ترین شرکت‌کننده ۷۳ سال دارد.

* شرکت‌کنندگان از ۱۱۸ شهر و روستای ایران حضور داشته‌اند و چهار شرکت‌کننده نیز از کشورهای اتریش، امارات متحدۀ عربی، ترکیه و سوئد در جشنواره شرکت‌ کرده‌اند.

در میان شهرهای ایران، تهران (با ۲۰۰ شرکت‌کننده) بیشترین شرکت‌کننده را داشته است و پس از آن، شهرهای قم (۳۰ شرکت‌کننده)، اصفهان (۲۵ شرکت‌کننده)، مشهد (۲۰ شرکت‌کننده)،  کرج (۱۴ شرکت‌کننده)، شیراز (۱۰ شرکت‌کننده)، رشت (۸ شرکت‌کننده) و همدان (۷ شرکت‌کننده) در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

فهرست دیگر شهرها و روستاهای ایران (به ترتیب تعداد شرکت‌کننده و حروف الفبا) از این قرار است: بیرجند، تبریز، نیشابور، شهرری، اراک، اهواز، خرم آباد، کرمانشاه، مرودشت، یزد، اردبیل، بابل، بجنورد، بندرعباس، بوکان، پاکدشت، جهرم، خلخال، دزفول، دهدشت، زنجان، ساری، سبزوار، سمیرم، سنندج، شاهین شهر، شوش دانیال، شیروان، قائمشهر، گناباد، مراغه، ملایر، نورآباد دلفان، ابهر، ارسنجان، اسلام آباد غرب، اسلامشهر، اندیمشک، آزادشهر، آستانه اشرفیه، آمل، بانه، البرز، بم، بندرانزلی، بومهن، بهار، بهارستان، بهبهان، بهشهر، پیر بکران ـ روستای دارگان، تنکابن، تهرانزنگ، جزیره کیش، خرمدره، خرمشهر، خمینی‌شهر، خورموج، خومه زار، دالکی، دلیجان، رباط کریم، رودسر، زرین‌شهر، ساوه، سپاهان‌شهر، سردشت، سروآباد، سنقر، سوادکوه، شاهرود، شمیرانات، شوشتر، شهر بابک، شهرستان بهارستان ـ بخش بوستان، شهرضا، شهرکرد، شهریار، عاشق آباد، فاروج، فریدونکنار، فولادشهر، قائن، قرچک، قروه ـ روستای قصلان، قزوین، قیر، کاشان، کردکوی، کرمان، کلاله، کوهبنان، کوهدشت، کیانمهر، گالیکش، گرگان، گلهشر، گمش تپه، گوهردشت، لار، لاهیجان، مبارکه، مریوان، مسجدسلیمان، مشکین شهر، مهاباد، میانه، نقده، نور، نوشهر.

* نتایج مرحلۀ اول جشنواره در نیمۀ دوم اردیبهشت ۹۶ اعلام و داستان‌های برگزیده در این مرحله معرفی خواهند شد. پس از آن، آثار برگزیده برای داوری نهایی در اختیار داوران قرار خواهد گرفت و نتایج نهایی در خرداد ماه و همزمان با روز جهانی مبارزه با کار کودکان اعلام خواهد شد.

* با توجه به اینکه هزینۀ شرکت در مسابقه برای ارسال هر فرم، پنج هزار تومان بوده است، کل مبالغ دریافتی از شرکت‌کنندگان در مسابقه، با توجه به ۵۰۷ فرم موفق ارسالی، ۲۵۳۵۰۰۰ تومان بوده است. همچنین تا کنون مبلغ ۶۲۵۰۰۰ تومان به صورت حمایت مالی آزاد از سوی علاقه‌مندان به این جشنواره به حساب دبیرخانه واریز شده است که بر این اساس، جمع کل مبالغ واریزشده به حساب دبیرخانه، تا کنون به ۳۱۶۰۰۰۰ تومان رسیده است. مطابق اعلام قبلی این دبیرخانه، ۲۰ درصد از کل مبالغ دریافتی، از طریق جمعیت دفاع از کودکان کار و خیابان، صرف کمک به کودکان کار و مابقی آن صرف تأمین بخشی از جوایز و هزینه‌های برگزاری جشنواره خواهد شد.

* دبیرخانۀ جایزه ادبیات اقلیت ضمن تشکر از تمامی شرکت‌کنندگان و حامیان مردمی این جشنواره، از حامی اصلی برگزاری این جشنواره، جمعیت دفاع از کودکان کار و خیابان و نیز از مؤسسۀ شهر کتاب، کانال خبرهای فوری / مهم، انتشارات تاک، خانۀ ادبیات افغانستان، خانۀ کودکان کوشا، کانون یاریگران دانشگاه صنعتی شریف، ماهنامۀ باغ، ماهنامۀ سلام بچه‌ها، گروه داستان جمعه و مجتمع ناشران قم، ماهنامۀ ماشین دودی و ماهنامۀ سرند، که با حمایت خود از این جشنواره، به برگزاری هرچه بهتر آن تا این مرحله کمک کرده‌اند، تشکر می‌کند.

ادبیات اقلیت / ۲۳ فروردین ۱۳۹۶

تمامی حقوق برای پایگاه اینترنتی «ادبیات اقلیت» محفوظ است.

رفتن به بالا