شمارۀ ۹ و ۱۰ نویسار / فصل‌نامۀ تخصصی ادبیات Reviewed by Momizat on . نویسار: فصل‌نامۀ تخصصی ادبیات، شمارۀ 9 و 10 نویسار 9 و 10 فصل‌نامۀ تخصصی ادبیات [caption id="attachment_1551" align="alignleft" width="200"] شمارۀ ۹ و ۱۰ نویسار نویسار: فصل‌نامۀ تخصصی ادبیات، شمارۀ 9 و 10 نویسار 9 و 10 فصل‌نامۀ تخصصی ادبیات [caption id="attachment_1551" align="alignleft" width="200"] شمارۀ ۹ و ۱۰ نویسار Rating: 0
شما اینجا هستید:خانه » قفسه » دانلود PDF » شمارۀ ۹ و ۱۰ نویسار / فصل‌نامۀ تخصصی ادبیات

شمارۀ ۹ و ۱۰ نویسار / فصل‌نامۀ تخصصی ادبیات

شمارۀ ۹ و ۱۰ نویسار / فصل‌نامۀ تخصصی ادبیات

نویسار: فصل‌نامۀ تخصصی ادبیات، شمارۀ ۹ و ۱۰

نویسار ۹ و ۱۰

فصل‌نامۀ تخصصی ادبیات

شمارۀ ۹ و ۱۰ نویسار؛ فصل‌نامۀ تخصصی ادبیات

شمارۀ ۹ و ۱۰ نویسار؛ فصل‌نامۀ تخصصی ادبیات

سال چهارم، شمارۀ نه و ده، تابستان و پاییز ۱۳۸۹

صاحب امتیاز: کانون ادبیِ هشتاد

مدیر مسئول: مریم کولیوند

شورای دبیران: افشین رضاپور، صفر پاک‌بین، محمد بیاتی، علی‌رضا سبزواری، سلمان زند

دبیر اجرایی: علی‌رضا سبزواری

طراح: سرمدی

خطاط: احمد تیموری

ویراستار: علی‌رضا سبزواری

لیتوگرافی: ترام

چاپ: چنار

همکاران این شماره: حسین زندی، ساعد. ا. احمدی، مهدی بِه‌خیال، علی نائینی

ادبیات اقلیت ـ در این شماره از مجلۀ نویسار پس از یادداشت سردبیر و بازنشر مقاله‌ای با عنوان «خاموشی عباس فیضی» به قلم مهدی به‌خیال، در شش بخش «شعر»، «داستان»، «مقاله»، «ترجمه»، «ادبیات کهن» و «معرفی کتاب» این مطالب را می‌خوانیم:

در بخش شعر شماره‌های ۹ و ۱۰ نویسار، شعرهایی از جواد مجابی، منصور اوجی، علی‌رضا پورمسلمی، پژمان الماسی نیا، ستاره انصاری، هرمز علی‌پور، محمود معتقدی، علی‌رضا نوری، قاسم امیری، ایرج صف‌شکن، حافظ موسوی، فاطمه مرزبان‌پور، ایوب عبدل، محمد شهبازی پویا، رضا مشهدی و عزیز تُرسه متشر شده است.

بخش داستان این شماره از «نویسار» دربردارندۀ این هفت داستان است: «چراغی با نور زرد» از محمد رحیم اخوت، «آیرون من» از مجید همتی متین، «خوابی چپ در جیپ» و «ورقی از خاطرات روزانۀ پدرم» نوشتۀ جواد مجابی، «دست‌هایی که از همه‌چیز می‌گذرد» اثر کرم‌رضا تاج‌مهر، «داوری» به قلم گودرز شکری و داستان «ملک‌ الموت» از ساعد ا. احمدی.

نویسندگان بخش مقالۀ این شماره عبارت‌اند از: سلمان زند، با مقالۀ «اعتماد، ترس، تردید»، قاسم امیری: «نهنگ در حوض»، بهزاد عبدی: «یادداشتی بر مجموعه‌داستان ابر صورتی»، مهدی به‌خیال: «وکیل مدافع صادق هدایت»، یدالله رؤیایی با مقالۀ «شعر آفت، شعر هدر» و قهرمان شیری که نویسندۀ مقالۀ «سیری در سلوک دولت‌آبادی» است.

«یادداشت‌های بلوم ـ وداع با اسلحه» به قلم هارولد بلوم با ترجمۀ افشین رضاپور و سارا رضاپور، داستان «هفت طبقه» اثر دینو بوتزاتی، با ترجمۀ مونا فراهانی، «رمان تمام رمان‌ها؛ دربارۀ تأثیر مادام بواری بر ادبیات آمریکا» به قلم جاناتان کالر و با ترجمۀ ناصر نبوی، «شعرهایی از کنستانتین کاوافی» با ترجمۀ عبدالله کوثری و «دو شعر از ریچارد براتیگان» با ترجمۀ عباس صفاری، مطالب بخش ترجمۀ این شمارۀ «نویسار» را تشکیل می‌دهند.

بخش «ادبیات کهن» این شماره از «نویسار» نیز دربردارندۀ مطالب زیر است: «اقبال و شاه همدان» / پرویز سپیتمان (اذکایی)، «رسالۀ همدانیه» / میر سید علی هدانی و «بررسی و تحلیل نوعی حذف در شاهنامه» / علی محمدی.

در بخش «معرفی کتاب» این شماره از مجله نیز کتاب‌هایی در حوزۀ ادبیات به خوانندگان مجله معرفی شده است.

فایل پی. دی. اف نویسار ۹ و ۱۰ را از اینجا دریافت کنید.

ادبیات اقلیت نسخۀ پی. دی. اف این مجله را با اجازۀ تهیه‌کنندگان آن منتشر کرده است.

ادبیات اقلیت / ۱۰ آبان ۱۳۹۴

پاسخ (4)

تمامی حقوق برای پایگاه اینترنتی «ادبیات اقلیت» محفوظ است.

رفتن به بالا