گزارش اجمالی جلسۀ رونمایی از کتاب تمام دیوارهای این روستا را خراب کن Reviewed by Momizat on . ادبیات اقلیت ـ جلسۀ رونمایی از مجموعه داستان «تمام دیوارهای این روستا را خراب کن» نوشتۀ قاسم ملااحمدی، 25 شهریور ماه 1394 برگزار شد. این جلسه که ترکیبی از رونما ادبیات اقلیت ـ جلسۀ رونمایی از مجموعه داستان «تمام دیوارهای این روستا را خراب کن» نوشتۀ قاسم ملااحمدی، 25 شهریور ماه 1394 برگزار شد. این جلسه که ترکیبی از رونما Rating: 0
شما اینجا هستید:خانه » خبر و گزارش » اخبار کتاب » گزارش اجمالی جلسۀ رونمایی از کتاب تمام دیوارهای این روستا را خراب کن

گزارش اجمالی جلسۀ رونمایی از کتاب تمام دیوارهای این روستا را خراب کن

گزارش اجمالی جلسۀ رونمایی از کتاب تمام دیوارهای این روستا را خراب کن

ادبیات اقلیت ـ جلسۀ رونمایی از مجموعه داستان «تمام دیوارهای این روستا را خراب کن» نوشتۀ قاسم ملااحمدی، ۲۵ شهریور ماه ۱۳۹۴ برگزار شد. این جلسه که ترکیبی از رونمایی و نقد و بررسی کتاب بود، سه سخنران به عنوان منتقد به تحلیل و بررسی کتاب پرداختند و در ادامه برخی شرکت کنندگان نیز نظر خود را دربارۀ کتاب ملااحمدی بیان کردند.

آنچه می خوانید گزارش اجمالی این جلسه است که پایگاه خبری «همگان» آن را منتشر کرده و در اختیار ادبیات اقلیت گذاشته است:

«نوشتن بیرون پریدن از صف مردگان است.»

کافکا

رنج زیستن در جهانی به غایت سیاه تنها با نوشتن اندکی قابل تحمل می‌شود و شکل انسانیِ زندگی را در برهوت هستی با ضمیر انسان در میان می‌گذارد. آنگاه که انسان می‌نویسد رنج های تاریخی اش با جهان را در میان می‌گذارد، بی که بخواهد هستی را از معنای ناب زندگی تهی کند…» (از متن لوح اهدایی رویداد به نویسندگان در هر برنامه)

جلسات رونمایی عموماً معرفی کتاب و تجلیل و قدردانی از نویسنده است. اما «رویداد» هم‌زمان با رونمایی از کتاب و تجلیل از نویسنده، گوشه‌چشمی به نقد و تحلیل و معرفی کامل‌ترِ کار دارد. در همین راستا، جلسه سوم «رویداد» که با همکاری «کتاب شهر همدان» و «رسانه الکترونیک همگان» و «انجمن ادبی میلاد» و به همت تعدادی از دوستان شاعر و نویسنده برگزار می‌شود به مجموعه داستان «تمام دیوارهای این روستا را خراب کن» اختصاص داشت. مجموعه‌ای شامل شش داستان به قلم «قاسم ملااحمدی» که در سال ۹۴ توسط انتشارات «نصیرا» چاپ و روانه بازار شد.

در این جلسه طبق برنامه‌ریزی قبلی آقایان «کرم‌رضا تاجمهر» نویسنده و منتقد، در مورد کتاب و همچنین موراد مختلفی در باب فرم و محتوا و اهمیت هر کدام از این دو موضوع در داستان‌های این کتاب توضیحاتی ارائه دادند. سخنران دوم «علی معصومی» نویسنده، به تشریح زوایای مختلف کتاب پرداختند و دست آخر نیز «مانی فرجی» نویسنده، نیز نظرات خود را در مورد کتاب بیان کردند.

در پایان جلسه نیز دوستان دیگر به فراخور وقت، در پنل گفت‌وگو، نظرات خود را در مورد کتاب و همچنین توضیحات دوستان سخنران، بیان کردند.

این جلسه با اهدا لوح «رویداد» به قاسم ملااحمدی پایان یافت.

ادبیات اقلیت / اول مهر ۱۳۹۴

پاسخ (2)

  • قاسم طوبایی

    سلام
    و عرض تبریک خدمت قاسم خان ملااحمدی عزیز
    دوست قدیم تر های خودم
    کتاب را ندیدم و در دسترسم هم نیست اما بسیار بسیار خوشحالم از اینکه میبینم کارت نهایتا به چاپ رسیده.
    موفق…. شاد باشی۰۹۱۳۴۱۳۹۱۲۶

    • جعفر مرتضوی

      سلام قاسم طوبایی عزیز. این سایت را تعدادی از همان دوستهای خانه داستان سرو می گردانند. به اضافه ی کسان دیگر البته. چه خوب که تو هم کارهایت را بفرستی تا اینجا منتشر شوند.

تمامی حقوق برای پایگاه اینترنتی «ادبیات اقلیت» محفوظ است.

رفتن به بالا