گزارشی از نخستین کارگاه داستان نویسی ناشنوایان تهران Reviewed by Momizat on . ادبیات اقلیت ـ فرزانه بدری: اولین جلسه کارگاه داستان نویسی و نقد و بررسی گروه داستان نویسان، در روز سه شنبه ۲۶ اردیبهشت 1396 از ساعت ۱۷ در خانه فرهنگ و هنر بهزی ادبیات اقلیت ـ فرزانه بدری: اولین جلسه کارگاه داستان نویسی و نقد و بررسی گروه داستان نویسان، در روز سه شنبه ۲۶ اردیبهشت 1396 از ساعت ۱۷ در خانه فرهنگ و هنر بهزی Rating: 0
شما اینجا هستید:خانه » جشنواره صدای سکوت » گزارشی از نخستین کارگاه داستان نویسی ناشنوایان تهران

گزارشی از نخستین کارگاه داستان نویسی ناشنوایان تهران

گزارشی از نخستین کارگاه داستان نویسی ناشنوایان تهران

ادبیات اقلیت ـ فرزانه بدری: اولین جلسه کارگاه داستان نویسی و نقد و بررسی گروه داستان نویسان، در روز سه شنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ از ساعت ۱۷ در خانه فرهنگ و هنر بهزیستی واقع در خیابان ولیعصر با حضور زهره عارفی و سهند سلیمان فلاح به عنوان منتقد در جمع ناشنوایان برگزار شد.

در ابتدای جلسه عارفی نویسنده «فرمان یازدهم» در رابطه با داستان‌نویسی و تفاوت قصه و داستان صحبت کرد و همچنین طرز ساختن داستان از یک خاطره را برای حاضران توضیح داد.

سپس تک‌تک شرکت‌کنندگان در کارگاه داستان‌های خود را برای حضار خواندند و محمدرضا واشقانی مترجم و رابط، داستان‌ها را برای دوستان حاضر در کارگاه به زبان اشاره ترجمه کرد.

محبوبه اقبالی، سمانه حسنی و مرضیه بنازاده و فرزانه بدری به ترتیب داستان‌های خود را خواندند و بعد از آن زهره عارفی انتقادهای ادبی و دستوری را دربارۀ داستان‌ها و نقاط ضعف و قدرت داستان‌ها را بیان کرد. پس از آن، سهند سلیمان فلاح نیز داستان‌ها را نقد کرد و در آخر، حضار سؤال‌ها و انتقادها و پیشنهادهای خود در مورد داستان‌ها را بیان کردند.

سپس زهره عارفی دربارۀ تفاوت داستان و خاطره صحبت کرد و دربارۀ فضاسازی داستان توضیح داد و فرق راوی درون رویداد و برون رویداد را نیز برای حاضران گفت و از دانش پژوهان خواست برای بهتر شدن داستان‌هایشان تلاش بیشتری کنند و داستان‌های خود را بازسازی کنند.

در پایان کارگاه، زهره عارفی دربارۀ برنامه‌های این کارگاه و جشنوارۀ صدای سکوت و راه‌های پیشرفت شرکت‌کنندگان از آن‌ها خواست تا برای هفته آینده یک کتاب داستان بخوانند و یک داستان و یا خاطره بنویسند.

ادبیات اقلیت / ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۶

گزارشی از دومین کارگاه داستان نویسی ناشنوایان تهران

تمامی حقوق برای پایگاه اینترنتی «ادبیات اقلیت» محفوظ است.

رفتن به بالا