کورش اسدی آرام گرفت Reviewed by Momizat on . ادبیات اقلیت ـ پیکر زنده‌یاد کورش اسدی که جمعه، دوم تیر 1396 در تهران درگذشت، امروز با حضور جمعی از نویسندگان، شاعران، مترجمان، دوستان و خانوادۀ او از خانه هنرم ادبیات اقلیت ـ پیکر زنده‌یاد کورش اسدی که جمعه، دوم تیر 1396 در تهران درگذشت، امروز با حضور جمعی از نویسندگان، شاعران، مترجمان، دوستان و خانوادۀ او از خانه هنرم Rating: 0
شما اینجا هستید:خانه » خبر و گزارش » کورش اسدی آرام گرفت

کورش اسدی آرام گرفت

کورش اسدی آرام گرفت

ادبیات اقلیت ـ پیکر زنده‌یاد کورش اسدی که جمعه، دوم تیر ۱۳۹۶ در تهران درگذشت، امروز با حضور جمعی از نویسندگان، شاعران، مترجمان، دوستان و خانوادۀ او از خانه هنرمندان به سمت خانه ابدی در قطعه نام‌آوران بهشت زهرای تهران بدرقه شد.

***

کورش اسدی ۱۸ مرداد ۱۳۴۳ در آبادن متولد شد. نخستین کتاب این نویسنده کتاب پوکه بود که در سال ۱۳۷۸ منتشر شد. او پس از این کتاب و در سال ۱۳۸۲ مجموعه داستان باغ ملی را منتشر کرد که برندۀ چهارمین دوره جایزه گلشیری در بخش بهترین مجموعه داستان سال ۱۳۸۲ شد.

پایان محل رؤیت است (نشر ثالث، ۱۳۸۷)، گنبد کبود (نشر نیماژ، ۱۳۹۴) و رمان کوچه ابرهای گمشده (نشر نیماژ، ۱۳۹۵) که پس سادیگر کتاب‌های این نویسنده‌اند.

اسدی یکی از نویسندگانی بود که در جلسات هوشنگ گلشیری حضور می‌یافت و او را جزو اصحاب و حلقۀ هوشنگ گلشیری به حساب می‌آورند.

ادبیات اقلیت درگذشت این نویسندۀ گران‌قدر را به جامعۀ ادبی فارسی زبان و خانوادۀ او تسلیت می‌گوید.

پیکر زنده‌یاد کورش اسدی، نویسنده مطرح کشورمان، ساعت ۱۰ صبح روز دوشنبه (۵ تیرماه) از مقابل خانه هنرمندان تشییع و در قطعه نام‌آوران بهشت‌زهرا (س) به خاک سپرده خواهد شد.

تمامی حقوق برای پایگاه اینترنتی «ادبیات اقلیت» محفوظ است.

رفتن به بالا