برگزیدگان دوازدهمین دوره جایزه ادبی جلال آل احمد Reviewed by Momizat on . ادبیات اقلیت ـ اختتامیه دوازدهمین دوره جایزه ادبی جلال آل احمد، عصر شنبه ۲۳ آذر در تالار قلم کتابخانه ملی ایران برگزار شد. در این مراسم که با حضور وزیر فرهنگ و ادبیات اقلیت ـ اختتامیه دوازدهمین دوره جایزه ادبی جلال آل احمد، عصر شنبه ۲۳ آذر در تالار قلم کتابخانه ملی ایران برگزار شد. در این مراسم که با حضور وزیر فرهنگ و Rating: 0
شما اینجا هستید:خانه » خبر و گزارش » جوایز ادبی » جایزه جلال آل احمد » برگزیدگان دوازدهمین دوره جایزه ادبی جلال آل احمد

برگزیدگان دوازدهمین دوره جایزه ادبی جلال آل احمد

برگزیدگان دوازدهمین دوره جایزه ادبی جلال آل احمد

ادبیات اقلیت ـ اختتامیه دوازدهمین دوره جایزه ادبی جلال آل احمد، عصر شنبه ۲۳ آذر در تالار قلم کتابخانه ملی ایران برگزار شد.

در این مراسم که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس کتابخانه ملی ایران، معاون فرهنگی وزیر ارشاد، اعضای هیات علمی و داوران این جایزه، مسئولین فرهنگی، نویسندگان و اصحاب رسانه برگزار شد، برندگان این جایزه معرفی شدند.

بخش نقد ادبی:
جایزه کتاب برگزیده به صورت مشترک به کتاب‌های «بومی‌سازی جادویی در ایران» به قلم محمد حنیف و محسن حنیف از انتشارات علمی فرهنگی و نظریه و «نقد ادبی درسنامه میان رشته‌ای» به قلم حسین پاینده از انتشارات سمت تعلق گرفت.
«درباره مانایی و میرایی» به قلم احمد شاکری از انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی نیز شایسته تقدیر شناخته شد.
داوری این بخش بر عهده مریم حسینی، محمدرضا سنگری و ابوالفضل حری بود.

بخش مجموعه داستان کوتاه:
در این بخش جایزه برگزیده به هیچ کتابی تعلق نگرفت و کتاب «افتاده بودیم در گردنه حیران» به قلم حسین لعل بذری از نشر نیماژ، شایسته تقدیر شناخته شد.
داوری این بخش از جایزه بر عهده خسرو باباخانی، احسان عباس‌لو و علی‌اصغر عزتی‌پاک بود.

بخش مستندنگاری:
«نقاشی قهوه‌خانه؛ خاطرات کاظم دارابی متهم دادگاه میکونوس» به قلم محسن کاظمی از انتشارات سوره مهر برگزیده این بخش شناخته شد.
کتاب «قطارباز، ماجرای یک خط» به قلم احسان نوروزی از نشر چشمه نیز شایسته تقدیر دانسته شد.
داوری این بخش را مرتضی سرهنگی، ساسان ناطق و میثم امیری به عهده داشتند.

بخش رمان و داستان بلند:
در این بخش کتاب «وضعیت بی‌عاری» به قلم حامد جلالی از انتشارات شهرستان ادب و کتاب «دور زدن در خیابان یکطرفه» به قلم محمدرضا مرزوقی از نشر ثالث، شایسته تقدیر شناخته شد.
داوری این بخش بر عهده شهریار عباسی، هادی خورشاهیان و احسان رضایی بوده است.

با نظر اعضای هیات داوران بخش رمان و داستان بلند جایزه جلال در جریان بررسی آثار این بخش، کتاب «پس از بیست سال» نوشته «سلمان کدیور» از انتشارات شهرستان را به خاطر کوشش موثر در زمینه دراماتیک کردن تاریخ و وقایع دینی و هویتی، شایسته تحسین دانستند.

ادبیات اقلیت / ۲۵ آذر ۱۳۹۸

تمامی حقوق برای پایگاه اینترنتی «ادبیات اقلیت» محفوظ است.

رفتن به بالا