آه استانبول / رضا فرخفال (نسخۀ چاپ اول انتشارات اسپرک) / کمیاب Reviewed by Momizat on . آه استانبول / رضا فرخفال (نسخۀ چاپ اول انتشارات اسپرک) / کمیاب [caption id="attachment_6674" align="alignleft" width="155"] آه استانبول / رضا فرخفال[/caption] ا آه استانبول / رضا فرخفال (نسخۀ چاپ اول انتشارات اسپرک) / کمیاب [caption id="attachment_6674" align="alignleft" width="155"] آه استانبول / رضا فرخفال[/caption] ا Rating: 0
شما اینجا هستید:خانه » قفسه » خرید کتاب » آه استانبول / رضا فرخفال (نسخۀ چاپ اول انتشارات اسپرک) / کمیاب

آه استانبول / رضا فرخفال (نسخۀ چاپ اول انتشارات اسپرک) / کمیاب

آه استانبول / رضا فرخفال (نسخۀ چاپ اول انتشارات اسپرک) / کمیاب

آه استانبول / رضا فرخفال (نسخۀ چاپ اول انتشارات اسپرک) / کمیاب

آه استانبول / رضا فرخفال

آه استانبول / رضا فرخفال

ادبیات اقلیت ـ کتاب آه استانبول مجموعه‌ای از هفت داستان کوتاه از رضا فرخفال است که برای نخستین بار در سال ۱۳۶۸ در انتشارات اسپرک و در ۵۵۰۰ نسخه در تهران منتشر شد.

این کتاب ۲۴۷ صفحه‌ای دربردارندۀ داستان‌هایی با این عناوین است: «برجی برای خاموشی»، «همه از یک خون»، «باران‌های عیش ما»، «کوهنوردان»، «گردش‌های عصر»، «آه، استانبول» و «مجسمۀ ایلامی».

در بخشی از داستان “آه استانبول” در این مجموعه می‌خوانیم:

«چشم‌هایش خاکستری بود. از پلکان سه طبقه ساختمان که بالا آمده بود، درِ راهرو تنگ دفتر انتشاراتی که دیوارهایش را بسته‌های کتاب تا زیر سقف پوشانده بود، آن چشم‌ها بایست به این رنگ درآمده باشند. اما من متوجه نشده بودم. حتی صدای او را نشنیده بودم که از پسرک پادو نشانی دختر مدیر را گرفته بود. سرم گرم کار خودم بود. درِ اتاق نیمه‌باز بوده است. روی ترجمه یک متن خسته‌کننده جامعه‌شناسی کار می‌کردم. جمله‌ها را می‌نوشتم، پاک می‌کردم و دوباره می‌نوشتم. یک لحظه که سرم را از روی کاغذ برمی‌دارم، زنی را می‌بینم با قامتی متوسط، سراپا در لباسی تیره –به‌رسم این روزها- که از برابر اتاقم گذشت.

 عینکم را برداشتم و با انگشت گوشه حدقه‌هایم را فشار دادم تا ضربان خون در رگ‌های چشم آرام گیرند. چشم‌ها از همان ساعات اول روز با من راه نمی‌آمدند. از بی‌خوابی شب بود. به ساعتم نگاه انداختم. نیم‌ساعتی به ظهر مانده بود و پیرمرد، مدیر انتشاراتی، هنوز نیامده بود. سیگاری آتش زدم و از جا بلند شدم و نزدیک پنجره رفتم. آفتاب چشم را می‌زد، اما دیگر آن آفتاب وقیح و خیره‌کننده تابستان نبود که یک فصل تمام راسته کتاب‌فروشی‌ها را می‌گداخت و خلوت می‌کرد.»

نسخۀ کمیاب چاپ انتشارات اسپرک کتاب آه استانبول را می‌توانید از فروشگاه سایت ادبیات اقلیت خریداری کنید و با پست تحویل بگیرید.

این محصول را از فروشگاه سایت ادبیات اقلیت سفارش دهید.

تمامی حقوق برای پایگاه اینترنتی «ادبیات اقلیت» محفوظ است.

رفتن به بالا