انتشار سی و چهارمین شماره از مجلۀ الکترونیکی عقربه Reviewed by Momizat on . ادبیات اقلیت ـ شمارۀ پاییز 1394 مجلۀ فرهنگی و هنری عقربه، منتشر شد. «عقربۀ ظریف» عنوان سخن سردبیر «عقربه»، فرامرز بهزادی است. و پس از آن در بخش شعر آزاد این شما ادبیات اقلیت ـ شمارۀ پاییز 1394 مجلۀ فرهنگی و هنری عقربه، منتشر شد. «عقربۀ ظریف» عنوان سخن سردبیر «عقربه»، فرامرز بهزادی است. و پس از آن در بخش شعر آزاد این شما Rating: 0
شما اینجا هستید:خانه » خبر و گزارش » انتشار سی و چهارمین شماره از مجلۀ الکترونیکی عقربه

انتشار سی و چهارمین شماره از مجلۀ الکترونیکی عقربه

انتشار سی و چهارمین شماره از مجلۀ الکترونیکی عقربه

ادبیات اقلیت ـ شمارۀ پاییز ۱۳۹۴ مجلۀ فرهنگی و هنری عقربه، منتشر شد.

«عقربۀ ظریف» عنوان سخن سردبیر «عقربه»، فرامرز بهزادی است. و پس از آن در بخش شعر آزاد این شماره، شعرهایی از فرخ احسانی، شاپور احمدی، محمد آشور، الناز بهفر، سریا داوودی حموله، امین شکری، سونیا طیبی، علی‌رضا عباسی، مصطفی فخرایی، آیدا مجیدآبادی، فریاد ناصری، مریم نقیب و مجتبی نهانی، منتشر شده است.

«تأملی در باب دراماتولوژی»، «گفت‌وگوی عقربه با رفیق نصرتی در باب دراماتورژ»، «دراماتورژی در اروپا و آمریکا» و «نقدی بر نمایش کافه فرانسه» عناوین مطالب بخش «نمایش» این شماره از عقربه است که به قلم علی محمدی، حسام الدین لک، دن فریدمن (ترجمۀ امیر شریفیان) و محمدرضا نایب زاده منتشر شده است.

در بخش «هنرهای تجسمی» این «عقربه» نیز، این عناوین منتشر شده است: «گالری هجدهم عقربه (نمایشگاه نقاشی فاطمه پورذبیح)، «جهان محکوم به ثبت تعاریف تازه است» (گفت‌وگوی عقربه با علی اتحاد) و «معرفی هنرمند ۱۱ “نوئل اسوالد”» به قلم روجا رضایی.

«سه شعر از ادیب جان سور (به همراه بیوگرافی و کتاب‌شناسی)»، «الاطلال (ویرانه‌ها)» اثر ابراهیم ناجی، «رفیق» اثر فیلیپ سوپو و «دوشعر (در پارک، زمان)» از روتخر کپلاند، مطالب بخش ترجمۀ عقربۀ سی و چهارم‌اند که به ترتیب، با ترجمۀ مجتبی نهانی، حسین خسروی، شادی سابجی و اکبر ایل بیگی منتشر شده است.

این شماره از عقربه همچنین دربردارندۀ بخش‌های «نقد و نظر»، «غزل»، «داستان»، «اندیشه»، «ترانه» و «معرفی کتاب» است که در بخش «داستان» آن دو داستان از حسین خسروی و مسعود کبکانیان، و در بخش نقد و نظر، نوشته‌هایی از فیض شریفی، پوریا اسدی و مریم کوچکی شلمانی، منتشر شده است و عابد اسماعیلی، سمیرا چراغپور و زهرا رجایی نیز در بخش «غزل» کار خود را منتشر کرده‌اند.

بخش «اندیشه» عقربۀ سی و چهارم نیز دربردارندۀ دو مقاله از مهرداد بهراد با عناوین «سرگرمی تا کرانۀ مرگ» و «چالش حدبخشی و دشورای‌های خوشایند در تئاتر» است.

سی و چهارمین شمارۀ مجلۀ الکترونیکی عقربه را اینجا بخوانید.

ادبیات اقلیت / ۱۰ آبان ۱۳۹۴

تمامی حقوق برای پایگاه اینترنتی «ادبیات اقلیت» محفوظ است.

رفتن به بالا