انتشار کتاب تعبیر یک خواب طولانی نوشتۀ لیلا قیاسوند Reviewed by Momizat on . ادبیات اقلیت ـ کتاب تعبیر یک خواب طولانی نوشتۀ لیلا قیاسوند به‌تازگی به همت نشر سرزمین اهورایی منتشر و راهی بازار نشر شده است. این داستان بلند که شامل ۱۴۴ صفحه ادبیات اقلیت ـ کتاب تعبیر یک خواب طولانی نوشتۀ لیلا قیاسوند به‌تازگی به همت نشر سرزمین اهورایی منتشر و راهی بازار نشر شده است. این داستان بلند که شامل ۱۴۴ صفحه Rating: 0
شما اینجا هستید:خانه » خبر و گزارش » اخبار کتاب » انتشار کتاب تعبیر یک خواب طولانی نوشتۀ لیلا قیاسوند

انتشار کتاب تعبیر یک خواب طولانی نوشتۀ لیلا قیاسوند

انتشار کتاب تعبیر یک خواب طولانی نوشتۀ لیلا قیاسوند

ادبیات اقلیت ـ کتاب تعبیر یک خواب طولانی نوشتۀ لیلا قیاسوند به‌تازگی به همت نشر سرزمین اهورایی منتشر و راهی بازار نشر شده است.

این داستان بلند که شامل ۱۴۴ صفحه است، ۲۵ بخش را در خود جای داده.

این کتاب را لیلا قیاسوند بین سال‌های ۹۰ تا ۹۲ نوشته است که پس از گذشت هفت سال به بازار کتاب عرضه شده است.

در قسمتی از این کتاب می‌خوانیم:

بابا گفته‌بود «قرار نیست همۀ آدم‌های اطرافت را راضی نگه‌داری.» پشتِ ‌سرم نشسته‌ بود و من از آینۀ بغل می‌دیدمش. یعنی من توانش را داشتم که از صفر شروع کنم؟ شده‌ بودم شبیه دخترهای هیجده‌ساله که پر از دلهره و اضطراب‌اند؛ و چقدر غمگین بودم که نمی‌توانستم با کسی تقسیمش کنم. سرم رو به پنجره بود، بدون این‌که بفهمم بیرون چه خبر است. ماه رمضان نبود، ولی صدای «ربّنا» از دوردست‌ها شنیده می‌شد. به آسمان نگاه کردم، به تلألؤ ستاره‌ها در نور روز؛ و آسمان انعکاس پدر بود. گفت «به من نگاه کن.» خودم را زدم به نشنیدن و چشم‌هام را بستم که فکر کند خوابم. می‌بینی خدا؟ چرا آدم این‌قدر ضعیف باشد که با نگاه کردن به چشم یکی یاد سال‌های دور بیفتد، تنش بلرزد، و فکرهای ناجور به‌سرش بزند؟ عباس‌آقا رنگرز گفت «موضوع سر ایمان است. هرکه ایمانش به خدا قوی‌تر باشد، دیرتر پایش می‌لغزد.» و بعد دست کشید لای خامه‌های رنگ‌نشده که همین‌طور روی هم چیده شده‌بود، تا سقف. گفت «ازخدابی‌خبرها نقشه‌ها را هم برده‌اند، چند تا دار و هرچه خامه داشتیم. این‌ها را چرا دست‌ نزده‌اند، نمی‌دانم!» بابا خندید «لابد چون رنگشان نکردی، نبرده‌اند.»

عباس‌آقا رنگرز گفت «از فردا باید دوره بیفتم دهات‌های اطراف ببینم کی تازگی‌ها خامه و نقشه بُرده برای فروش. لابد زیر قیمت هم می‌دهد تا زودتر از شرشان خلاص شود.» یادم رفته‌بود از مامان خداحافظی کنم. دوباره گفت «می‌خواهی برویم روی یک بلندی بنشینیم و تمام شهر را تماشا کنیم؟» جوابی ندادم. باز گفت «خوابی؟»

کتاب تعبیر یک خواب طولانی را نشر سرزمین اهورایی در سال ۱۳۹۸ و با قیمت ۲۸۰۰۰ تومان منتشر کرده است.

ادبیات اقلیت / ۱۳ خرداد ۱۳۹۹

تمامی حقوق برای پایگاه اینترنتی «ادبیات اقلیت» محفوظ است.

رفتن به بالا