چرا ما به “فیسلوف – هنرمند” نیاز داریم؟ Reviewed by Momizat on . ادبیات اقلیت ـ مرتضا کربلایی لو، داستان‌نویس و پژوهشگر حوزۀ فلسفه، در سخنرانی خود در دانشگاه ابن خلدون استانبول با عنوان «به سوی سفر سوم» از ضرورت حضور «فیلسوف ادبیات اقلیت ـ مرتضا کربلایی لو، داستان‌نویس و پژوهشگر حوزۀ فلسفه، در سخنرانی خود در دانشگاه ابن خلدون استانبول با عنوان «به سوی سفر سوم» از ضرورت حضور «فیلسوف Rating: 0
شما اینجا هستید:خانه » خبر و گزارش » چرا ما به “فیسلوف – هنرمند” نیاز داریم؟

چرا ما به “فیسلوف – هنرمند” نیاز داریم؟

چرا ما به “فیسلوف – هنرمند” نیاز داریم؟

ادبیات اقلیت ـ مرتضا کربلایی لو، داستان‌نویس و پژوهشگر حوزۀ فلسفه، در سخنرانی خود در دانشگاه ابن خلدون استانبول با عنوان «به سوی سفر سوم» از ضرورت حضور «فیلسوف ـ هنرمند» سخن می‌گوید. او با بررسی سفر سوم از اسفار چهارگانۀ ملاصدرا نشان می‌دهد که سفر سوم، از فلسفۀ این متفکر اسلامی غایب است. این در حالی است که جهان اسلام برای ساختن تمدنی درخور، بیش از همه نیازمند سفر سوم است. سفر سوم را فیلسوف – هنرمندان راه می‌اندازند.

متن کامل این سمینار که در تاریخ ۳۰ مهر ۱۳۹۷ در این دانشگاه ایراد شد، به صورت فایل پی. دی. اف در این نشانی در دسترس علاقه‌مندان به این حوزه است.

در بخشی از متن این سمینار آمده است:

به طور کلی، می‌توان گفت بهترین قرن قرنی است که در آن مفاهیم اسلامی مجال داشته‌اند که تبدیل به چیز شوند. این لازمه‌ای برای «قاعدۀ لطف» متکلمان است. وجود فیزیکی پیامبر یک لطف برای مسلمانان است تا به خدا ایمان بیاورند و از او اطاعت کنند. بدون این حضور، ما دور خواهیم ماند از لطف خدا و پیامبر را تنها متعلقی برای ایمانمان خواهیم داشت. ما نمی‌توانیم پیامبر را دوباره به حیات دنیوی بازگردانیم، اما می‌توانیم نوع جدیدی از یک متفکر اسلامی را به عنوان «فیلسوف – هنرمند» معرفی کنیم تا نتیجۀ تأملات وی، نه فقط کلمات و مفاهیم که «چیزها» هم باشند. آن‌وقت، قرن ما قرنی پر از لطف خواهد شد. ما مسلمانان با چیزهای جدید که تکنولوژی غربی ساخته است، احاطه شده‌ایم. چرا ما دست به ساختن اشیا نزنیم؟ چرا فقط مصرف‌کننده بمانیم؟ ما محتاجیم «سفر سوم» را آغاز کنیم.

دانلود متن کامل سمینار «به سوی سفر سوم»

مشخصات فایل:

نوع فایل: PDF

تعداد صفحات:  ۱۸ صفحه

قیمت: ۵۰۰۰ توماان

ادبیات اقلیت / ۲۳ آبان ۱۳۹۷

پاسخ (2)

  • فاطمه

    ما رو واقعا شرمنده کردید فکر کردم مقاله رو گذاشتید. در حد اسلایدهای سخنرانی است. به هر حال ایشون موقع سخنرانی به جز نمایش اسلایدها حتما حرف هایی دیگه ای هم زدن. یه کاری میکنید ادم به فروش پی دی اف بدبین بشه و بخواد اول کاغذ رو لمس کنه مطمئن شه بعد یه چی بخره…

    • مدیر سایت

      با سلام. همان طور که متن خبر و توضیحات فایل آمده، این فایل حاوی متن سمینار است و «مقاله» نیست. در توضیحات فایل نیز تعداد صفحات و مشخصات دقیق فایل ذکر شده است.

تمامی حقوق برای پایگاه اینترنتی «ادبیات اقلیت» محفوظ است.

رفتن به بالا