کازوئو ایشی گورو برندۀ نوبل ادبیات ۲۰۱۷ شد Reviewed by Momizat on . ادبیات اقلیت ـ بنا به اعلام سایت نوبل، کازوئو ایشی گورو نویسندۀ بریتانیایی متولد ژاپن جایزۀ نوبل ادبیات 2017 را آن خود کرد. آکادمی سوئد این جایزه را به علت «درک ادبیات اقلیت ـ بنا به اعلام سایت نوبل، کازوئو ایشی گورو نویسندۀ بریتانیایی متولد ژاپن جایزۀ نوبل ادبیات 2017 را آن خود کرد. آکادمی سوئد این جایزه را به علت «درک Rating: 0
شما اینجا هستید:خانه » خبر و گزارش » بین الملل » کازوئو ایشی گورو برندۀ نوبل ادبیات ۲۰۱۷ شد

کازوئو ایشی گورو برندۀ نوبل ادبیات ۲۰۱۷ شد

کازوئو ایشی گورو برندۀ نوبل ادبیات ۲۰۱۷ شد

ادبیات اقلیت ـ بنا به اعلام سایت نوبل، کازوئو ایشی گورو نویسندۀ بریتانیایی متولد ژاپن جایزۀ نوبل ادبیات ۲۰۱۷ را آن خود کرد.

آکادمی سوئد این جایزه را به علت «درک نیروی عاطفی عظیم و کشف درک احساسات ما از ارتباط با جهان» به این نویسنده اهدا کرده است.

بازماندۀ روز، یکی از معروف‌ترین آثار این نویسنده است که با ترجمه نجف دریابندری در ایران منتشر شده است. این کتاب در سال ۱۹۸۹ جایزه بوکر را دریافت کرده بود.

جایزه نوبل ادبیات یکی از پنج جایزه نوبل است و هرسال به نویسنده‌ای داده می‌شود که به گفته آلفرد نوبل برجسته‌ترین اثر با گرایش آرمانخواهانه را نوشته باشد. منظور از «اثر» معمولاً مجموعه کارهای نویسنده‌است، اگرچه گاه در متن مربوط به جایزه از آثار مشخص نیز نام برده شده‌است.

سال گذشته، انتخاب باب دیلن برای اعطای جایزۀ نوبل ادبیات، حواشی و انتقادهای بسیاری را به دنبال داشت.

ادبیات اقلیت / ۱۳ مهر ۱۳۹۶

تمامی حقوق برای پایگاه اینترنتی «ادبیات اقلیت» محفوظ است.

رفتن به بالا